کد خبر 705880
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
اف 16 بحرینی

یک سازمان مدافع حقوق بشر موسوم به 'هیومن رایتس فرست' با صدور بیانیه ای تصمیم دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای فروش 19 جنگنده اف - 16 به بحرین را محکوم کرد.

به گزارش مشرق،  روزنامه آن لاین بحرین میرور روز شنبه نوشت: این تصمیم به رغم قصور رژیم بحرین از عمل به شروط حقوق بشری قید شده در توافق فروش این جنگنده ها، اتخاذ شده است.


'برایان دالی' مدیر 'هیومن رایتس فرست' گفت: این یک توافق بد برای آمریکا و مردم بحرین است.وی افزود: این توافق تسلیحاتی دقیقا سیگنال اشتباهی به دیکتاتوری بحرین ارسال می کند، مبنی بر اینکه صرف نظر از نحوه برخورد بی رحمانه با مخالفان سیاسی، این رژیم از سلاح برخوردار می شود.


دالی گفت: کاخ سفید موظف است برای جلوگیری از سرکوب سیاسی در بحرین اقدام کند، روندی که نه تنها به لحاظ اخلاقی قابل قبول نیست، بلکه خطرناک بوده و به بی ثباتی در این کشور دامن می زند.


براساس این گزارش، هشدار کنگره آمریکا در سال 2011 مانع فروش سلاح به بحرین شد، به طوری یک گروه دو حزبی در کنگره در آن زمان تشخیص داد که این مساله، منافع ملی آمریکا از جمله امنیت ناوگان پنجم این کشور در بحرین را به خطر می اندازد.


توقف فروش سلاح به بحرین به آزادی چند زندانی سیاسی و آرامش نسبی اوضاع در این کشور منجر شد. اما از زمانی که وزارت خارجه آمریکا مجوز ازسرگیری روند فروش تجهیزات نظامی به بحرین را در سال 2015 صادر کرد، اوضاع به سوی بی ثباتی و خشونت بیش تر سوق یافت.


درهمین حال، سازمان 'هیومن رایتس فرست' از کاخ سفید و کنگره خواست بحرین را برای آزادی مخالفان سیاسی همچون 'نبیل رجب' و 'عبدالهادی الخواجه' از مدافعان برجسته حقوق بشر این کشور و همچنین موافقت با مذاکرات سیاسی هدفمند، تحت فشار قرار دهند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مغزمتفکر IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
    9 10
    ای کاش برسه روزی که همه کشورها برای فروش آواکس به ایران به جون هم بیافتن و آواکس بفروشن بهمون اوجب الواجبات هستش آواکس
    • ناشناس IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۴
      2 10
      چرا آواکس بخره؟ ایران خودش داره آواکس
    • آرش IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
      13 1
      تو هم حالت خوش نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس