به گزارش مشرق به نقل از مرکز آمار ایران، بررسی شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در سال ۹۵ نشان میدهد:
۱ – شاخص کل (برمبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در سال ۱۳۹۵ به رقم ۲۴۳.۴ رسید که نسبت به سال قبل ۷.۲ درصد افزایش داشته است و نشاندهنده کاهش نرخ تورم سال ۱۳۹۵ نسبت به نرخ تورم سال ۱۳۹۴ (۱۰.۶ درصد) میباشد.
۲ – شاخص گروه عمده «خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات» در این سال به رقم ۲۶۶.۱ رسید که نسبت به سال قبل ۷.۳ درصد افزایش داشته است و نسبت به نرخ تورم این گروه در سال ۱۳۹۴ (۹.۸ درصد) کاهش داشته است. شاخص گروه اصلی «خوراکیها» در سال مورد بررسی به عدد ۲۶۲.۶ رسید که نسبت به سال قبل ۷.۱ درصد افزایش نشان میدهد.
۳ – شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در سال ۱۳۹۵ به رقم ۲۲۸.۱ رسید که ۷.۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است و نشاندهنده کاهش نرخ تورم این گروه در سال ۱۳۹۵ نسبت به نرخ تورم همین گروه در سال ۱۳۹۴ (۱۱.۲ درصد) میباشد.