به گزارش مشرق، کریم باشنا مدیرعامل گروه تخصصی سپاسد قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) پس از بازدید از مراحل پایانی اجرای پروژه احداث متروی فرودگاه امامخمینی(ره) در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از روند انجام پروژه خط 8 متروی تهران، اظهار کرد: احداث خط مترویی به طول 52 کیلومتر حدفاصل ایستگاه شاهد تا شهر پرند از سال 1391 به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) واگذار شد و مقرر گردید این اقدام در سه فاز به انجام برسد.
وی افزود: فاز اول این پروژه به طول 4 کیلومتر از ایستگاه شاهد تا شهر آفتاب در اوایل سال 95 به بهره برداری رسید.
مدیرعامل گروه تخصصی سپاسد با بیان اینکه اجرای فاز دوم پروژه از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) خردادماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت، گفت: اجرای این پروژه به طول 27 کیلومتر با همت و تلاش جهادی و انقلابی مهندسان، کارشناسان و کارگران جوان و با انگیزه به سرعت به انجام رسید و امروز با یاری خداوند متعال این پروژه از لحاظ ساختمانی بیش از 95 درصد و از لحاظ تجهیزاتی بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حداکثر تا خردادماه آماده بهره برداری میباشد.
باشنا با بیان اینکه فاز سوم پروژه خط 8 مترو از ایستگاه فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) تا شهر پرند در صورت تأمین اعتبار در کمترین زمان به انجام خواهد رسید گفت: در اجرای پروژهمتروی فرودگاه امامخمینی(ره) 1200 نفر در دو شیفت کاری بصورت شبانه روزی مشغول به کار بودند و احداث پلی به طول 7000 متر برای حرکت قطار در طول مسیر از وجوه تمایز اجرای این پروژه میباشد.
وی در پایان تأکید کرد: راه اندازی این پروژه میتواند تأثیر زیادی به لحاظ سرعت انتقال و کاهش هزینه در حمل و نقل مسافران از فرودگاه حضرت امام (ره) به شهر تهران و بالعکس داشته باشد.
پروژه مترو فرودگاه امامخمینی(ره) دارای یازده تقاطع زیرگذر و روگذر و18 دستگاه پل با دهانههای مختلف است و با توجه به اهمیت اقتصادی و بین المللی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و با توجه به اینکه ایستگاه فرودگاه امامخمینی(ره) ویترین صنعت ریلی کشور خواهد بود، این ایستگاه در سه طبقه با زیربنای 20هزار متر مربع به صورت "رو زمینی" با سکوی کناری و با یک معماری زیبا طراحی شده است.