کد خبر 713100
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۱
مشاور روحانی

مشاور روحانی در انتخابات ۹۲ گفت: اگرچه روحانی تعهد به برآورده کردن مطالبات ما داد و بیانیه ده ماده‌ای حقوق اقوام و مذاهب را امضا کرد اما در این رابطه کاری صورت نگرفت.

به گزارش مشرق، رئوف قادری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و رئیس ستاد شورای راهبردی اقوام ایرانی و مشاور روحانی در سال 92، به بیان دیدگاه‌هایش درباره عملکرد روحانی پرداخت.

قادری با بیان اینکه ما نماینده هیچ‌یک از کاندیداها نیستیم بلکه بیان‌کننده مطالبات مردم کرد هستیم، گفت: اگر چه روحانی تعهد به برآورده کردن مطالبات ما داد و بیانیه ده ماده‌ای حقوق اقوام و مذاهب را امضا کرد اما در این رابطه کاری صورت نگرفت و نخبگان کرد و  اهل سنت ایران در حال مذاکره با کاندیداها از جمله روحانی هستند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی درباره عملکرد روحانی در زمینه حقوق اقوام، گفت: بنظر من روحانی عملکرد قابل قبولی نداشته هرچند معتقدیم رای مناطق قوم‌نشین از جمله ترک، کرد و ترکمن سرنوشت انتخابات را به نفع روحانی رقم زد و اگر این اتفاق می‌افتاد انتخابات به مرحله دوم می‌رفت و در مرحله دوم شاید نامزد دیگری رای می‌آورد.

این فعال سیاسی کرد با تأکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی «ملک مشاع» همه ایرانیان است، اظهار داشت: هیچ قوم و گرایش سیاسی و تشکلی نباید خود را بالاتر ببیند و ما از روحانی به‌عنوان کاندیدایی که شانس پیروزی دارد،  می‌خواهیم به این مطالبه توجه کند.

وی درباره فعالیت مجدد ستاد «شورای راهبردی اقوام ایرانی» گفت: این ستاد فعلاً فعالیتی ندارد. هرچند پیشنهاد آن به ستاد مرکزی روحانی داده شد اما ستاد مرکزی چندان به این مسئله توجه نکرد.

قادری در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است از کاندیدایی غیر از روحانی در انتخابات پیش‌رو حمایت کنند، گفت: اگر هرکدام از کاندیداها خواست مردم را بپذیرد و متعهد به آن باشد و استفاده ابزاری از اقوام ایرانی نکند، هر چیزی محتمل است. هر کاندیدای ریاست‌جمهوری که در چارچوب قانون اساسی مطالبات ما را بپذیرد و متعهد به اجرای این مطالبات در چارچوب قانون اساسی باشد ممکن است مردم ما به وی گرایش پیدا کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
    5 0
    خود کرده را تدبیر نیست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس