کد خبر 722576
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
کابینه روحانی

هرچند الگوگیری از خدمات رسانی به مردم امری مقبول است اما مسئولان دولتی ابتدا طرح های رقبا را منکوب و تخریب می کند و سپس همان مدل و الگو را با همان سبک و روش و حتی ناشیانه به افکار عمومی تزریق می‌کنند.

به گزارش مشرق، کابینه دولت یازدهم و سایر ادارات و سازمان های دولتی، رسیدگی به اداره و امور کشور را رها کاملا رها کرده اند و در یک بسیج عمومی با سواستفاده از امکانات دولتی و تریبون های عمومی در حال تبلیغ حسن روحانی و جمع کردن آرا هستند.

سنگ بنای چنین اقدامی از زمانی آغاز شد که معاون اول دولت که می بایست در ایام انتخابات ریاست جمهوری به جای رئیس جمهور مستقر بیشترین بار اداره کشور را بر دوش بکشد، خود نیز به عنوان نامزد پوششی و ضربه گیر روحانی وارد معرکه شد.

بر همین منوال دیگر وزار،‌مدیران کل،‌استانداران، فرماندارن، بخشداران و دهیاری های کشور نیز هریک محل کار خود را به ستاد حسن روحانی تبدیل کرده اند.

هیچ جای تردیدی نیست اگر رئیس جمهور مستقر فردی از رقبای اصلاح طلبان و اعتدالیون بود، آماج تخریب و انتقاد رسانه های اصلاح طلب قرار می گرفت که از امکانات عمومی و بیت المال به نفع نامزد مورد نظر سواستفاده می شود. توزیع میلیونی مصاحبه های تخریبی عباس آخوندی،‌ جواد ظریف و علی ربیعی علیه حجت الاسلام رئیسی و محمدباقر قالیباف توسط کانال های پرمخاطب در شبکه های اجتماعی، با کدام هزینه و پولی صورت می گیرد؟

تهدید روستاییان و اهالی شهرهای کوچک توسط بخشدارها و دهیاری ها مبنی بر قطع یارانه ها در صورت عدم رای دادن به روحانی،‌ با چه پشتوانه ای عملیاتی شده است؟ و صدها سوال دیگر از دولتی که مدعی عدالت، حقوق شهروندی و آزادی انتخاب است.

اما اقدامات تخریبی و زشت دولت مستقر، سنگ اندازی در مسیر طرح ها و ابتکارات انتخاباتی رقبای حسن روحانی است. محمدباقر قالیباف که تعهد کرده در دولت مردم 5 میلیون شغل ایجاد کند، به افراد بیکار کارانه تقدیم کند و یارانه اقشار محروم را افزایش دهد، در یک سیر تخریب گسترده توسط وزرا و مسئولان دولتی به انواع تهمت ها و توهین ها متهم شد.

آنها طرح قالیباف را عوام فریبی و خرید رای مردم دانستند و اجرای پروژه کارانه را تورم زا و باعث افزایش قیمت دلار به بالای 10 هزار تومان ارزیابی کردند.

در حالیکه مسکن مهر را مزخرف نام گذاشتند، خود در ماه های اخیر دست به کار شدند و به پیمانکاران مسکن مهر دستورات ویژه دادند تا این طرح را سریع تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار دهند و در عین حال به طرح مسکن کرامت ابراهیم ریئسی تاختند و آن را غیراصولی و پوپولیستی معرفی کردند.

با فشار دولت ادعا و تزویر، سایت کارانه قالیباف پس از چند روز فیلتر شد اما مسئولان وزارت کار طرح کارورزی را که کپی ناشیانه از طرح کارانه نامزد رقیب است را رونمایی کردند و از میلیون ها بیکار و کارفرماها خواهش کردند! تا برای ثبت نام از شنبه یعنی دقیقا 6 روز قبل از انتخابات به سایت کارورزی مراجعه کنند.

علی ربیعی که در اظهارات خود پرداخت 250 هزارتومان حق بیکاری به افراد بیکار یا کسانی که تازه بیکار شده اند را مزخرف و عوامفریبی می دانست، خود مدعی شده که در طرح کارورزی حتی بیشتر از این رقم به بیکاران پرداخت خواهد شد!

حسن روحانی نیز در امر کپی کاری های ناشیانه وزرا عقب نماند و در همدان از طرح افتتاح هر ماه یک ایستگاه قطار در کشور سخن گفت. طرحی که سال های سال است در دوران مدیریت قالیباف در تهران اجرایی شده و در چند سال اخیر شاهد افتتاح یک ایستگاه مترو در ماه هستیم.

هرچند الگوگیری از خدمات رسانی به مردم امری مقبول است اما مسئولان دولتی ابتدا طرح های رقبا را منکوب و تخریب می کند و سپس همان مدل و الگو را با همان سبک و روش و حتی ناشیانه به جامعه و افکار عمومی تزریق می کنند.

عجیب ترین مورد دکترهای کپی کار کابینه، موضوع ایجاد 5 میلیون شغل بود. طرحی که قالیباف با صراحت قول و تعهد آن را به مردم داده ولی حامیان و اقتصاددانان دولتی، تا توانستند بر سر این طرح کوبیدند و اعلام می کردند منابع و توانایی اشتغالزایی 5 میلیون نفری در 4 سال امکان پذیر نیست.

اما در سریال کپی کاری های دولت، این طرح نیز شدنی شد و از رئیس جمهور گرفته تا سخنگوی دولت، طرح ایجاد 955 هزار شغل در سال را براساس برنامه ها شدنی دانسته و قرار شده تا برنامه های اجرایی آن نیز در آینده ای نزدیک! ارائه شود.

باید منتظر ماند تا در ادامه جنبش انکار دولت یازدهم از طرح های رقبا، کپی کاری های بیشتری نیز در این چندروز رونمایی شود تا حسن روحانی سوار بر بال وعده و نوید، بار دیگر راهی پاستور شود! دستان خالی روحانی در مناظرات برای حامیانش بسیار گران تمام شده و عدم تحقق وعده های دور نخست ریاست جمهوری نیز قوز بالای قوز در کارنامه تهی رئیس جمهور شده اند.

حال آیا می توان بار دیگر به کسی اعتماد کرد که وعده ها و شعارهای 4 سال قبلش همچنان بر روی زمین مانده اند و در این دور نیز همچنان وعده 100 روزه می دهد و طرح های رقبا را را در ابتدا توهمی می خواند اما پس از مدتی کپی آن طرح ها را خود به جامعه و رای دهنگان عرضه می دارد

منبع: جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    35 9
    آبروریزی کپی پیست در تز روحانی!
  • عباس آقایی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    41 11
    تو روستاها خیلی داره تبلیغ میشه درمورد عواقب رای ندادن به روحانی مثل قطع یارانه و نخریدن محصولات کشاورزی خدا کنه این مکر و حیله از خدا بیخبران جواب نده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس