به گزارش مشرق، در این مطلب گوشهای از اطلاعات تعدادی از سدانهای 50 میلیونی بازار را بررسی میکنیم.
مگان
رنو مگان برای اولین بار در سال 1385 وارد ایران شد و پس از آن شرکت پارس خودرو مونتاژ این خودرو را بر عهده گرفت. مگان با داشتن صندلی های بزرگ و نسبتاً راحت، سواری راحتی را برای سرنشینان فراهم می آورد. هندلینگ مگان با توجه به سیستم تعلیق و فرمان الکتروهیدرولیک آن خوب، نرم، و دقیق است.
در طراحی نمای خارجی مگان چیزی که کاملاً به چشم می آید استفاده از خطوط صاف و شکسته است که در برخی قسمتها با منحنیهای ظریفی ترکیبشده و درنهایت چهرهای قدرتمند به این خودرو بخشیده است. در مگان چیزی به نام کلید و سوئیچ برای ورود و استارت وجود ندارد و بهجای آن از یک کارت کد استفادهشده است که با نزدیک شدن به خودرو کدِ کارت دریافت شده و خواهید توانست درها را باز و ورود پیدا کنید که البته بهصورت ریموت نیز عمل میکند. تیپ E1 1600 و تولید سال 1391 مگان، باقیمتی حدود 50 میلیون در بازار معامله می شود.
ماکسیما
این خودرو ژاپنی باوجودآنکه سدانی قدیمی است کماکان مخاطبان خاص خود را در بازار دارد. نمای داخلی ماکسیما حس قدیمی بودن را به شما القا نخواهد کرد که برای خودرویی با این سال تولید تحسینبرانگیز است.
داشبورد کشیده و هماهنگ طراحیشده است و در قسمت میانی ادوات سیستم گرمایش، سرمایش و ورودیهای آنها، ساعت دیجیتال، سیستم صوتی و همچنین مخزنی کوچک در بالای این بخش قرارگرفتهاند. نشستن بر روی صندلیهای ارگونومیک ماکسیما رضایتبخش است و بدن را کامل در برمیگیرد. ضمن اینکه دسترسی به ادوات راحت و نمای زیبای داخل (برای خودرویی با این سال تولید) موجب رضایت شما خواهد بود. باوجود جثه بزرگ خودرو دید خوب و مناسبی نسبت به اطراف خواهید داشت. شتاب گیریها با موتور قوی و پرقدرت ماکسیما لذت بخش است بهویژه در مدل دندهای که این حس بیشتر نیز خواهد بود. هندلینگ این خودرو در سطح قابلقبولی قرار داشته و نسبتاً نرم عمل میکند و سرپیچها هم پایداری مناسبی دارد.
همچنین در ترمز گیریها هم ضعفی را احساس نخواهید کرد. ماکسیما طراحی بدنه ساده و درعینحال هماهنگی دارد و بااینکه خودرویی نسبتاً قدیمی محسوب میشود هنوز هم ظاهری دلچسب دارد. چراغهای جلو و عقب در تناسب باهم بزرگ طراحیشدهاند. سپرها کوتاه و خالی از خطوط خاص و جلوه دهنده هستند که در زیر سپر جلو دهانهای کوچک و عریض و در دو طرف آن مهشکنهای بزرگ قرارگرفتهاند. مدل دندهای تولید 1382 و مدل اتومات تولید 1381 قیمتی حدود 50 میلیون دارند.
تویوتا کمری
تویوتا کمری مدل ۲۰۰۵ دارای فضای داخل کابین جاداری است که به لطف طراحی خوب این خودرو همه کلیدها در دسترس قرارگرفته شده است. فضای داخل خودرو برای چهار نفر بسیار مناسب و برای پنج نفر، قابلقبول است. صندلی راننده به میزان کافی به سمت جلو و عقب تنظیم میشود.
کاپوت شیبدار این خودرو با خطوط برجسته که روی آن کشیده شده چهرهای جدی به این خودرو بخشیده است. اما در نمای کنار این خودرو خطوطی که در امتداد کشیده شده است باعث شده ارتفاع بلند این خودرو که نسبت به مدل قبلی بلندتر است را کمی پنهان کند.
اندازه خودروی کمری ۲۰۰۵ تقریباً همانند خودروی هوندا آکورد هست. فاصله محورهای آن ۲۷۲ سانتیمتر و طول خودرو برابر ۴۸۰ سانتیمتر است. خودروی کمری تنها در نوع چهاردری موجود است.
در آخر میتوان گفت خودروی تویوتا کمری با طراحی محافظهکارانه خود خودرویی مخصوص خانواده بوده و سواری راحت، فضای داخلی بزرگ، سکوت بسیار دلنشین و عملکرد پرانرژی و البته منطقی دارد. شتاب در موتورهای چهار سیلندر کاملاً قابلقبول است و همانند موتورهای V6آن بیسروصداست. کمری XLI دندهای تولید 2005 حدود 51 میلیون قیمت دارد.
برلیانس H330
این خودرو یک سدان شهری بوده و با بهره گیری از یک موتور 4 سیلندری دارای توان 103 اسب بخار است. حداکثر سرعت این خودرو برابر با 170 کیلومتر در ساعت بوده و مقدار مصرف در حالت ترکیبی نیز برابر با 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است.
لازم به ذکر است این خودرو هم بهصورت دندهای و اتومات روانه بازار شده است و اگر قصد خرید خودرو داشته باشید می توانید مدل اتومات این خودرو و تولید سال 1395 را باقیمتی حدود 51 میلیون در بازار تهیه کنید.