به گزارش مشرق، امیر امینی اظهار کرد: هم اکنون رقم طلب پیمانکاران، مشاوران و سازندگان از وزارت راه 10 هزار و 500 میلیارد تومان است.
وی یادآور شد: وقتی دولت را تحویل گرفتیم پروژههای آزادراهی ما تعطیل بود و اگر عادلانه قضاوت کنند بیش از 5 پروژهٔ سنگین آزادراهی درسه سال اخیر فعالشده است.
وی با این ادعا که "دولت آزادراه تهران- شمال را درحالیکه تعطیل بود تحویل گرفت" تصریح کرد: آزادراههای اصفهان- شیراز، قم- گرمسار و مراغه به ارومیه و هشتگرد نیز در گروه پروژههای نیمه تعطیل بود.
وی بیان کرد: در صورت تخصیص بودجه و تزریق منابع مالی 18 هزار میلیارد تومانی از سوی دولت امکان بازپرداخت 10هزار 500 میلیارد تومان مطالبه پیمانکاران که رقم بسیار سنگینی است، وجود دارد.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: از آنجایی که دولت در سالهای 93 و 94 مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرد پیمانکاران نسبت به بازپرداخت مطالبات خود از سوی دولت آن هم بدون معطلی اعتماد کردند و شروع به ارائه صورت وضعیت خود کردند، به همین دلیل از سال 95 با اعتماد پیمانکاران به دولت رقم بدهی بیشتر شده و به10 هزار میلیارد تومان رسیده است.
به گزارش تسنیم، امینی در دولت دهم یکی از مدیران شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور (معاون برنامه ریزی و رییس کمیته بهره وری) بود. وی تا پیش از تشکیل معاون حمل ونقل در وزارت راه نیز معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل ونقل آخوندی بود.