الرقه

تحولات میدانی از شمال شرق سوریه حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند از محور غربی وارد شهر رقه، پایتخت خود خوانده گروه تروریستی داعش شوند.

به گزارش مشرق؛ دقایقی قبل نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه از محور غربی وارد شهر الرقه پایتخت خودخوانده داعش شدند.


 به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شمال شرق سوریه حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند از محور غربی وارد شهر رقه، پایتخت خود خوانده گروه تروریستی داعش شوند.

نیروهای کرد ساعتی قبل حملات گسترده ای را از مزارع « ربیعه»  آغاز کردند و با تصرف قلعه « تل هرقل»  از محور غربی وارد شهر رقه شدند و در حال پیشروی به سمت محله « هاوی الهواء» هستند.

**برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**


 
در این درگیری ها ۲۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند و مساحتی نزدیک به ۱۰ کیلومتر مربع به کنترل نیروهای کرد درآمد. از محور شرقی شهر نیز خبرها حاکیست، نیروهای کرد پس از درگیری های سنگین از منطقه « الاقصان» وارد شهر شده اند و در حال پیشروی به سمت محله « مشلب» هستند.

عملیات پیشروی نیروهای کرد با پشتیبانی نیروهای آمریکایی در ورودهای شرقی و غربی شهر رقه ادامه دارد اما در محور شمالی عملیاتی برای ورود به شهر صورت نگرفته است.

به گزارش مشرق، عناصر تروریستی داعش با کار گذاشتن بمب ها و تله های انفجاری در مناطق مختلف درصدد هستند از سرعت پیشروی نیروها بکاهند. تروریست ها همچنین از شهروندان به عنوان سپر دفاعی استفاده می کنند و با حملات انتحاری تلاش می کنند نیروهای کرد را در غرب و شرق شهر عقب برانند.

نیروهای دموکراتیک کُرد تحت حمایت همه جانبه ائتلاف آمریکایی قرار دارند و هدف نهایی این گروه تشکیل حکومت مستقل کُردی به پایتختی الرقه است که می‌تواند پس از پاکسازی الرقه از وجود داعش، چالش بعدی حکومت مرکزی سوریه با این نیروها باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 20
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسین IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    16 10
    کار برا دولت سوریه پیچیده تر شد .فردا ادعای خودمختاریشون در کل مناطق کرد نشین بلند خواهد شد. نباید میذاشتن رقه بدست کردا بیوفته
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    9 12
    مدت هاست که داعش رقه را خالی کرده فیلم ها و عکس هاش هم منتشر شد فقط تعدادی سرباز رده پایین ، تک تیرانداز و مین و بمب داخل شهره و این جای سواله که دواعش چگونه از پایتخت خود یعنی رقه در برابر کردها محافظت می کنند و چگونه از شهرکی دورافتاده در برابر حشدالشعبی یا ارتش سوریه تا آخرین قطره خونشان تا آخرین انتحاری تا آخرین گلوله و مهمات . آیا اگر امروز 30 هزار نفر داعشی کوچه به کوچه در رقه جانانه دفاع می کردند (شبیه موصل) نیروهای کردی آیا انقدر سریع می توانستند وارد شهر شوند ؟؟؟ در این حالت طبق قواعد جنگ کردها برای حمله می بایست 90 هزار نفر می شدند !!!! چرا با وجود فشار بر پایتختش نیروهایش را از گوشه و کنار فرا نخواند ؟؟؟ طبیعتا رکن اول نگهداری پایتختشه و نه مناطق دورافتاده !!! مثلا پایتخت رقه سقوط کند شهرک عقربیات و روستاهای شرق حمص یا مسکنه کوچک به چه درد داعش می خورد که انقدر جانانه جلوی مقاومت ایستاده ؟؟!! ایستاده واقعا یا سرعت را گرفته ؟؟!!! این علامت سوال ها بوی خوبی نمی ده ، باید نگران حمله بزرگ 20 تا 30 هزار نفره داعش به دیرالزور و حملات اشتباهی !!!! آمریکا باشیم ، نیروی هوایی فرامرزی هم که نداریم به دستان روسیه خیره شدیم ، دیرالزور 4 روزه زیر حملات سنگین داعشه . نقشه واضحه یک توافق بین داعش و کردها به میانجیگری آمریکا ، رقه برای شما کشور کردی بنا کنید دیرالزور برای ما و شرق سوریه و غرب عراق کشور ما داعشی ها ، منابع هم برا آمریکا تا از جنوب کار دمشق را هم یکسره کنیم .
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
      13 15
      چون کلا داعش کاتالیزوی است برای ایجاد کردستان بزرگ و خاورمیانه جدید.
    • مجتبی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
      8 7
      بله دلیل اصلی عقب نشینی از رقه رفتن به دیر الزور هست که سر اونجا با آمریکا توافق کردن و حتی آمریکایی ها کمک اصلی رو بهشون کردن.هنوز یادمون نرفته اون بمباران مواضع ارتش توی دیر الزور رو که تا الان باعث قطع ارتباط فرودگاه با شهر شده.همه چیز کاملا عیان هست...
  • IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    5 29
    قصه پیچیده شد. خر هم از این به بعد برای ما شیر میشه.
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    19 7
    روز مجازات فرا رسید. کردها تشنه انتقام کوبانی و سنجار اند الهم اشغل الظالمین بالظالمین
  • محمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    6 9
    "هدف نهایی این گروه تشکیل حکومت مستقل کُردی به پایتختی الرقه است " این تصور نویسنده هستش که دور از واقعیته - شهر رقه با اکثریت غالب عرب چطور پایتخت کردها شود؟ این یک تناقض بزرگی هستش از این گذشته با مخالفت های شدید ترکیه و دمشق تشکیل دولت کردی در سوریه امکان پذیر نیست از این گذشته کردها با دمشق همکاری می کنن و این دوست را به دشمن تبدیل نمی کنند - سخن آخر خواهش میکنم در رابطه با این مسائل با احتیاط سخن بگویید و از گفته های من دراوردی و ذکر تصورات خودداری شود.- همکاری کردها با دمشق و روسیه می دانید چقدر به ضرر داعش و تروریستهای مورد حمایت ترکیه و شخص اردوغان تمام شده؟
    • مجتبی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
      6 7
      الان طرحشون برای آینده بیرون انداختن عرب ها از رقه هست تا کار براشون راحت بشه.کی گفته کرد ها با دمشق همکاری میکنند؟؟ اونها فقط دنبال باج خواهی اند از طرف های درگیر. آمریکا هم به کرد ها کمک خواهد کرد تا ترکیه رو تحت فشار بذاره.ببینید الان چطور داره با قطر رفتار میکنه!
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    1 7
    باتصميم آمريكا جنگ از خاورميانه داره بسمت خاوردور انتقال پيدا ميكنه نمونه اش داعشي هاي فيليپين وكره شمالي .مطمئن باشيد حداقل تا 10 سال ديگر جنگهاي اينچنيني درخاورميانه اتفاق نميافتد.
  • علی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    23 4
    گهی زین به پشتو گهی پشت به زین انتقام کوبانی گرفته شد چوب خدا صدا نداره بخوری دوا درمون نداره
  • چوپان بوقلمون ها IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    9 2
    حالا چرا رقه رو پایتخت خودشون می کنن؟ رقه که عرب نشین هست. چند وقت پیش یک خانم از یگان های مدافع می گفت که ما قراره رقه رو آزاد کنیم و بدیم آمریکا در عوض شهر ادلب و دسترسی به مدیترانه رو آمریکا به ما قول داده. الله اعلم !
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
    10 8
    باید ایران از نیروهای کرد حمایت کنه تا هر چه زودتر داعش و تکفیری ها از بین بروند اینطوری هم کردها با ایران متحد می شوند هم تکفیری های تحت حمایت قطر و ترکیه از بین می روند.
  • امیر IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
    3 0
    دردسر از روز بعد از بین رفتن داعش تازه شروع میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس