کد خبر 744580
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
کشورهای عربی

کشورهای عربستان، امارات، مصر و بحرین به درخواست امیر کویت مهلت پاسخ قطر به لیست درخواستی آنها برای احیای روابط را ۴۸ ساعت دیگر تمدید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری کونا، دولت کویت از ۴ کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین درخواست کرد تا مهلت قطر برای پاسخ دادن به شروط ۱۳ گانه انها ۴۸ ساعت دیگر تمدید شود. 

این درخواست پس از دیدار امیر کویت با شیخ محمد آل ثانی وزیر خارجه قطر که حامل نامه شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به ۴ کشور عربی بود مطرح شد. 

به دنبال این درخواست، شبکه العربیه گزارش داد که ریاض، قاهره، منامه و ابوظبی با درخواست امیر کویت موافقت کرده و ضرب الاجل قطر برای پاسخ به لیست درخواستی آنها برای ۴۸ ساعت دیگر تمدید شد. 

این تمدید درحالی صورت گرفت که دوحه از آماده بودن نامه رسمی پاسخ خود به کشورهای عربی خبر داده بود و اعلام کرده بود که روز دوشنبه رسما آن را به کویت تحویل خواهد داد.

مهلت تعیین شده ۴ کشور عربی به قطر نیمه شب یک شنبه به پایان رسید.

روز یک شنبه وزیر خارجه قطر تلویحا گفته بود که پاسخ کشورش به این درخواستها منفی است. وی در یک نشست خبری با وزیر خارجه ایتالیا در رم گفته که این درخواستها به گونه‌ای طراحی شده است که پاسخ دوحه منفی باشد.

«خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز درباره این بحران گفته که همسایگانش به دنبال ساقط کردن حکومت دوحه هستند. 

وی افزود: در صورت لزوم قطر آماده دفاع از حاکمیت خودش است.

وزیر دفاع قطر با اشاره تحرکات عربستان و دیگر کشورهای عربی گفت که دوحه احساس می‌کند توسط دوستانش از پشت خنجر خورده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی از اهواز IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    5 5
    خیلی باید مواظب باشیم این موضوع چه قطر پیروز شود و چه شکست بخورد به ضرر ایران است شاید این کشورها با همکاری قطر میخواهند ایران را وارد یک جنگ کنند اگر موفق شدند پیروز انها هستند واگر موفق نشوند با همکاری ترکیه و امریکا بین برادران شیطانی صلح بر قرار میشود ودر این حال پسر بده ایران و پسر خوبه امریکا و ترکیه میباشد پس ایران باید بگوید با هم صلح کنید وتوی جنگ این شیاطین شرکت نکند
    • ابی US ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
      0 0
      سلام، بین اعراب جنگی صورت نخواهد گرفت. عربستان چاره ای به جز انتقال بحران مالی به قطر ندارد. این بحران ناشی از باج دهی آل سعود به ایالات متحده جهت بقاء سلتنت و کسری نقدینگی به علت جنگ با یمن و تامین هزینه های داعش بوجود آمده است. تقریبا همان اتفاقی که برای عراق بعد از جنگ با ایران رقم خورد برای آل سعود تکرار شده است. امنیت قطر به هیچ عنوان نمیتواند با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تامین گردد و از این روی قطر با ترکیه پیمان نظامی منعقد کرده است.
  • هاتف IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    4 4
    قطر خر نشو.
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    1 0
    آنقدر تمدید کنند که از کرده خود پشیمان شده و از مواضع خود عقب نشینی کنند
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخ ازخجالتشون
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    2 0
    یادمه یه بار به گنده لات محلمون که کیف مدرسم رو گرفته بود گفتم تا ده میشمارم کیفم رو ندی دیگه خودت میدونی اونم گفت مثلا چی کار میکنی منم گفتم هیچی تا بیست میشمارم ندادی تا سی میشمارم الانم حکایت اینا همینه
  • arman 707 IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۲
    0 0
    اینا از پس لرزه های شکست داعشه آمریکا که از این شکست عصبانی بود پاچه ی پدر تروریست ها یعنی عربستان رو گرفت و باجشو گرفت عربستان هم فعلا پاچه قطر رو گرفته و امارات و اردن هم نخودی هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس