1396042118273747311383974.jpg

سفیر عراق در ایران می‌گوید چنانچه شرایط میدان نبرد ایجاب کند در صورت موافقت دولت عراق و سوریه از اینکه برای نابودی داعش به آن سوی مرزها برویم، ترسی نداریم.

 به گزارش مشرق، «راجح الموسوی» سفیر عراق در تهران با اشاره به نابودی داعش در عراق در خصوص برنامه ریشه کنی آن در سوریه گفت: در صورتی که شرایط میدان نبرد ایجاب کند و با موفقت دولت عراق و سوریه از اینکه برای نابودی داعش به آن سوی مرزها برویم ترسی نداریم.

وی تاکید کرد: پیش از هرچیز شما می دانید که موصل برای این گروه تروریستی چه معنایی داشت تا جایی که سقوط پایتخت خودخوانده آن به معنی فروپاشی گروه‌های وابسته به این گروه و در نتیجه سقوط داعش وفرماندهی آن بود.

الموسوی ادامه داد: تمام قدرت داعش در موصل متمرکز شده بود تا جایی که آن را پایتخت دولت اسلامی خود اعلام کرده بود، در نتیجه وقتی پایتخت سقوط می کند چیزی جز افرادی اندک باقی نمی مانند بنابراین معتقدیم داعش در عراق پایان یافته است اما تفکرات شوم آن چه در عراق و یا نقاط دیگر منطقه پایان نیافته است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره تلفات سنگین داعشی‌ها گفت: در یک روز بیش از هزار داعشی ها در ساحل رود دجله و در نبردهای اخیر به هلاکت رسیدند و هزاران داعشی پا به فرار گذاشتند که یا به کشورهایشان بازگشتند و یا به سوریه گریختند و یا حتی به برخی مناطق عراق، از همین رو نیروهای عراقی عزم خود را برای تعقیب آنان جزم کرده اند.

سفیر عراق در پاسخ به این سوال که آیا طرحی برای مشارکت در نابودی داعش در سوریه وجود دارد؟ گفت: مانعی برای این کار دیده نمی شود و می دانید که در این خصوص ائتلاف بین المللی وجود دارد و ما نیز دوستانی داریم که به ما کمک می کنند از جمله ایران از همین رو در صورتی که شرایط میدان نبرد ایجاب کند و با موافقت دولت عراق و سوریه از اینکه برای نابودی داعش به آن سوی مرزها برویم ترسی نداریم.

وی ادامه داد: شما از حمله موشکی شجاعانه برادران ایرانی به مواضع داعش در سوریه خبر دارید و می دانید که بسیاری از سرکردگان داعشی در این حمله به هلاکت رسیدند که این پیامی به داعش و حامیانش است مبنی بر اینکه اراده ای بین المللی برای مقابله با این گروه شکل گرفته است، همانطور که عراق پیش از این با موافقت دولت سوریه به مواضع داعش حمله کرد و باید گفت حمله ایران وعراق به مواضع داعش نشانه همکاری در آینده برای رویارویی با این گروه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس