کد خبر 750243
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
نظامیان صهیونیست

شیخ «عکرمه صبری» گفت ارتش اسرائیل به دفتر میراث فرهنگی و موقوفات با قدمت هزار ساله و همچنین موزه اسلامی واقع در مسجد یورش برده است.

 به گزارش مشرق، در عملیات استشهادی صبح روز جمعه در محوطه های مسجد الاقصی، دو نظامی اسرائیلی به هلاکت رسیده و سه جوان فلسطینی هم به شهادت رسیدند. شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد که سه جوان مسلح فلسطینی در محوطه های مسجد الاقصی با نظامیان اسرائیلی درگیر شدند و دو نفر از آن ها را به قتل رساندند و در نهایت خود نیز به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند. پس از این عملیات شهادت طلبانه فلسطینی ها، نظامیان صهیونیست برای نخستین بار در ۵۰ سال گذشته اقدام به بستن درب های مسجد الاقصی و محاصره قبله نخست مسلمانان کردند.

در همین زمینه  در گفت‌وگو با شیخ «عکرمه صبری» خطیب مسجد الاقصی به بررسی ابعاد این اقدام صهیونیست ها پرداخته شد.

شیخ «عکرمه صبری» در خصوص محاصره و بسته شدن درب های قبله نخست مسلمانان توسط صهیونیست ها تصریح کرد: درب های مسجد الاقصی از روز جمعه گذشته تاکنون به روی مسلمانان بسته شده و مشکل خطرناک در این رابطه اقدامات اسرائیلی ها در داخل مسجد الاقصی و دست اندازی به آنچه در داخل مسجد قرار دارد، است. زیرا ارتش اسرائیل به دفتر میراث فرهنگی و موقوفات با قدمت هزار ساله و همچنین موزه اسلامی واقع در مسجد یورش برده است. ما پیش از این در خصوص خطرات موجود علیه مسجد الاقصی هشدار داده بودیم و اکنون مشاهده می کنیم که این مسجد مورد تعرض قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر هیچ گونه کارمند مسلمانی در مسجد الاقصی فعالیت ندارد و این مسجد توسط نگهبانان مسلمان حراست نمی شود؛ حتی مسئولان اداره اوقاف اسلامی نیز در مسجد الاقصی حضور ندارند. اکنون فقط ارتش اسرائیل در این مسجد شریف مستقر است. این واقعیت موجود است اما در چنین شرایطی مسلمانان به مشکلات خودشان مشغول هستند.

خطیب مسجد الاقصی در رابطه با عملیات استشهادی جوانان فلسطینی علیه صهیونیست ها در مسجد الاقصی و تاثیر آن بر انتفاضه فلسطین نیز گفت: در این خصوص باید از حکام عرب سوال شود و من نمی توانم به این سوال پاسخ دهم.

وی همچنین به سکوت جوامع عربی و اسلامی در قبال محاصره مسجد الاقصی اشاره کرد و اظهار داشت: این سکوت مربوط به اوامر کشورهای بزرگ است و دلیل دیگر آن هم اختلافات موجود میان اعراب و مسلمانان است. زیرا این اختلافات موجب شده کشورهای عربی و اسلامی به مشکلات خود مشغول شوند و قدس را فراموش کنند. آنها مشغول خرید تسلیحات برای جنگ با یکدیگر هستند. این واقعیتی است که مشاهده می کنیم. اشغالگران به سادگی و سهولت تمام در حال اجرای نقشه های متجاوزانه شان هستند. زیرا هیچ نوع قدرت عربی و اسلامی را به عنوان مانع در برابر خود نمی بینند.

خطیب مسجد الاقصی نقش علما را در قبال ظلم صهیونیست ها به فلسطینیان و قبله نخست مسلمانان مهم دانست و گفت: وظیفه و ماموریت علمای بلاد اسلامی غیر از بیان احکام دین، آگاه سازی و روشن کردن مردم برای مقابله با اشغالگران و همچنین به تحرک واداشتن امت عربی و اسلامی در زمینه های سیاسی، دیپلماسی، اقتصادی، تجاری و در همه زمینه ها برای از بین بردن اشغالگری است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس