کد خبر 767234
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴
شبکه اینترنتی نمایه

وزیر ارتباطات که وعده داده بود به عنوان بهترین راه نظارت، شنبه اسامی شرکت‌های کم فروش اینترنتی را رسانه‌ای کند، در آخرین ساعات امروز اسامی شرکت‌هایی که شکایت اینترنتی داشته‌اند منتشر شد.

به گزارش مشرق، وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات به تازگی وعده رسانه‌ای کردن نام شرکت‌های کم فروش در حوزه ICT را داده بود. محمد جواد آذری جهرمی گفته بود: «مردم از کم‌فروشی اینترنتی گلایه دارند و به همین جهت باید تنظیم مقررات در استان‌ها نیز فعال شود و شکایات مردم را دریافت کند. این نیازمند این است که نظارت مردم بر مردم فعال شود. من گفتم روز شنبه تمام شکایاتی که در رابطه با کم‌فروشی اینترنت وجود دارد، به صورت رسانه‌ای منتشر شود تا روشن شود مردم از چه کسانی شکایت دارند. این نظارت بهترین راه نظارت است. هیچ ترسی هم از هیچکسی نداشته باشید و ملاحظه‌ای نکنید. شکایات را منتشر کنید تا اصحاب رسانه آن را به مردم منتقل کنند و مردم بدانند شکایات کجاست و از کیست و چه کسی رعایت نمی‌کند. نمی‌شود ما مدیون مردم باشیم و مردم از ما طلب کنند و ما پاسخگو نباشیم.»

در همین حال امروز رگولاتوری لیستی از شرکت های اینترنتی که شکایت داشته اند را اعلام کرد. این اپراتورها بیش از ۲۰ شکایت در حوزه اینترنت پرسرعت داشته‌اند.

حسین فلاح جوشقانی – سرپرست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – گفت: حدود شش درصد از مجموع شکایت‌های ثبت شده در سامانه ۱۹۵ ، در سال ۹۵ مربوط به ارایه خدمات اینترنت پرسرعت بوده و در چهار بخش تحویل ترافیک کمتر از مقدار فروخته شده، تحویل سرعت کمتر از قرارداد، گرانفروشی و تعرفه خدمات در این سامانه ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه تمامی شکایات ثبت شده در سامانه به صورت دقیق بررسی و پاسخ لازم ارایه شده است، افزود: با وجود اینکه درصد کمی از شکایت های ثبت شده مربوط به حوزه خدمات اینترنت است با این حال در کنار نظارت جدی رگولاتوری، باید اطلاع رسانی کافی درباره استفاده از خدمات این حوزه و روش های جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، از سوی اپراتورها به مردم ارایه شود.

فلاح جوشقانی تصریح کرد: ساماندهی وضعیت فروش بسته‌های اینترنتی و کم‌فروشی خدمات، تدوین نظام تعرفه‌ای مناسب برای خدمات ثابت، تدوین ضوابط لازم برای حمایت از OTTها و اپلیکیشن‌ها و ساماندهی دکل‌ها از اولویت‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در دستور کار رگولاتوری نیز قرار گرفته است.

سرپرست رگولاتوری از ارایه آمار شکایات مربوط به ۵ ماهه سال ۹۶ در روزهای آتی خبر داد.

منبع: کلیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • hy ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
    1 0
    همشون به نحوی حق مشتری رو ضایع میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس