کد خبر 769421
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸
تظاهرات ضد آمريکايي در پاکستان

پس از اعلام استراتژی ترامپ برای افغانستان، آمریکا کمک ۲۵۵ میلیون دلاری را به پاکستان تعلیق کرد که واکنش تند وزیر خارجه دولت اسلام‌آباد را در پی داشت.

به گزارش مشرق، در حالی که رئیس جمهور آمریکا اخیرا از اتخاذ رویکرد سخت در برابر اسلام‌آباد خبر داده و این کشور را به حمایت از گروه‌های تروریستی علیه حکومت افغانستان متهم کرده است، وزیر خارجه پاکستان خواستار قطع ارتباطات هوایی و زمینی با واشنگتن شد.

«خواجه آصف» از دولت پاکستان خواست تا دیدارهای مقامات آمریکایی از پاکستان را به تأخیر انداخته و تمامی روابط هوایی و زمینی با آمریکا را نیز متوقف کند.

با این حال، دولت ترامپ اعلام کرده که مبلغ 255 میلیون دلار کمک مالی به پاکستان را تا زمانی به تعلیق درمی‌آورد که این کشور علیه پناهگاه تروریست‌ها در خاک خود اقدام کند.

ترامپ در اعلام استراتژی خود در افغانستان و جنوب آسیا گفته که آمریکا دیگر در برابر حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی سکوت نخواهد کرد.

وی همچنین اظهار کرد در حالی که آمریکا میلیاردها دلار کمک مالی به پاکستان پرداخت می‌کند، این کشور از تروریست‌هایی حمایت می‌کند که آمریکا با آنها در حال جنگ است.

«خادم حسین» کارشناس سیاسی اهل پاکستان نیز چندی پیش درباره احتمال تعلیق این کمک‌ها گفته بود: از آنجایی که مسیر تدارکات نیروهای خارجی در افغانستان از خاک پاکستان و یا حوزه هوایی این کشور می‌گذرد، مقامات پاکستانی در واکنش به اقدام آمریکا ممکن است مشکلاتی را در روند تامین تدارکات به وجود آورند.

وی افزود: همچنین پاکستان ممکن است تا زمینه را برای تشدید ناامنی در افغانستان مساعد کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس