فتنه‌گران ونزوئلا

رهبران اپوزیسیون ونزوئلا به پاریس رفتند و در دیدار با رئیس جمهور فرانسه خواستار تحریم کشورشان از سوی کشورهای غربی شدند! فرانسه قرار شد مسئولیت تحریم ونزوئلا از سوی کشورهای اروپایی را برعهده بگیرد.

به گزارش مشرق، اوضاع ونزوئلا چندماهی به شدت بحرانی است. معترضان غرب گرا  به چیزی کمتر از برکناری دولت(کودتا) راضی نیستند. مدتهاست که این اعتراضات از شکل «تظاهرات» خارج و به «شورش» و «درگیری‌های خشن» تبدیل شده است. تاکنون بیش از ۱۲۰ نفر در این شورش‌ها کشته و دست‌کم ۱۰۰۰ تن زخمی و ۳۵۰۰ تن دیگر نیز دستگیر شده‌اند.

اعتراضات غربگرایان‌ با حمایت‌های آشکار آمریکا و چند کشور نام آشنای اروپایی یعنی فرانسه و انگلیس و... هر روز ابعاد وسیع‌تر و خشن‌تری به خود می‌گیرد و آنها با تجهیزات بیشتری به خیابان‌ها می‌آیند. غارت مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ، حمله به طرفداران دولت و حتی در برخی موارد آتش زدن آنها و دزدیدن هلیکوپتر! نیز طی هفته‌های گذشته در این اعتراضات مشاهده شده است.

دولت آمریکا حتی حمایت‌های سیاسی و اقتصادی خود را از مخالفین مخفی نکرده، کار به حمایت نظامی نیز رسیده است.


مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا  دولت آمریکا را متهم کرده مخالفان را مسلح می‌کند. در ماجرای ربوده شدن هلیکوپتر پلیس نیز، دولت ونزوئلا سازمان سیا و سفارت آمریکا در کاراکاس را متهم به برنامه‌ریزی این شبه‌کودتا کرده بود. ترامپ حتی کار را به جایی رساند که علنا گفت، برای حمایت از کودتاچیان ممکن است از گزینه نظامی استفاده کند!


اخیرا برخی کشورهای اروپایی نیز  مثل آمریکا، به صورت عیان به صف حامیان مخالفین در ونزوئلا پیوسته‌اند. بر اساس گزارش‌ها،  طی چند روز آتی  قرار است رهبران آلمان،   اسپانیا و  انگلیس  با اعضای کنگره تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا دیدار کنند.این نشست‌ ها  با هدف افزایش فشار بین‌المللی بر نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا صورت می‌گیرد.

«برخس» رئیس کنگره تحت کنترل مخالفین  و «گوئورا» معاون وی اما روز دوشنبه به پاریس رفتند و با «ماکرون» رئیس جمهور فرانسه دیدار و درباره چگونگی براندازی در ونزوئلا رایزنی کردند.

چند ساعت پس از این دیدار دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ماکرون آماده است تا موضوع اعمال تحریم‌های اروپا علیه دولت مادورو را پیش ببرد.»

ماکرون ضمن محکوم کردن برخورد با اپوزیسیون برانداز گفت: «فرانسه آماده است تا مذاکراتی را با اروپا برای اعمال تحریم علیه مسببان این وضعیت در ونزوئلا برگزار کند.»


گفتنی است مشابه چنین اتفاقی در ماجرای فتنه ۸۸ هم رخ داد. فتنه‌گران سبز ضمن تماس با دشمن، از آنها درخواست کردند کشورشان را تحریم کنند!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    23 0
    اونجام اصلاح طلب دارن؟؟ الله اکبر این اگر اسمش خیانت نیست چه اسمی میشه روش گذاشت؟؟ دقیقا همون درخواستی که خائنین وطنی از دشمن داشتند و گرا دادند
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    12 0
    در هر کشوری فتنه ای به وجود بیاد از آمریکا و اسرائیل به وجود اومده
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    9 0
    لعنت خدا بر فتنه گران. هرچی جلوتر می رویم ابعاد پروژه خائنانه فتنه گران در ایران هم آشکارتر می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس