محمد شریعتمداری  نمایه

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت خودروسازان تنها زمانی می توانند با وزارت صنعت کنار بیایند که حداقل کف استانداردهای تولید خودرو را رعایت کنند.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، محمد شریعتمداری گفت: همه خودروسازان کشور بدانند تنها زمانی می توانند با وزارت صنعت کنار بیایند که حداقل کف استانداردهای تولید خودرو را رعایت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دوره زمانبندی معینی با خودروسازان این موضوع را بدون هیچ رودربایستی مطرح می کنیم که رعایت ۵۵ استاندارد صنعت خودرویی حداقل و کف انتظار است.

وی با یادآوری تحریم های ظالمانه خاطرنشان کرد: در دوره ای ما محدودیتهای تحریم را داشتیم و امروز دیگر تابو شکسته شده و رعایت نکردن استانداردهای ایمنی مسئله غیرقابل گذشت است و نمی توانیم بر سر ایمنی مردم معامله کنیم.

وزیر صنعت با تشکر از هموطنانمان که صبورانه کیفی سازی خودروهای وطنی را تحمل کردند تا اینکه امروز محصولات ایرانی روانه بازارهای هدف خارجی شود، گفت: البته تولید داخل که تضمین کننده اشتغال هم است، اهمیت دارد اما باید مطمئن باشیم خودرویی که در اختیار مردم می گذاریم حداقل تاثیر را در تصادفات منجر به مرگ و قطع نخاع و آسیب های جسمی دارد.

به گفته شریعتمداری ایران پایه های فعالیت صنعتی خودرویی کشور را با معادن شناخته شده سنگ آهن  به خوبی در اختیار دارد و در تولید ورق به عنوان یکی از مهمترین نیازهای خودروسازی در وضعیت خوبی است.

وی همینطور برخورداری کشورمان را از  مهندسان خلاق بومی در زمینه طراحی و تولید پلتفرم (شاسی و نیروی محرکه) یادآور شد و گفت: باید با ایجاد صنایع مشترک با خودروسازهای بزرگ و معروف جهان مانند قراردادی که آقای نعمت زاده در اواخر دوران وزارتش منعقد کرد، ساخت داخل را تقویت کنیم تا به یکی از خودروسازهای بزرگ منطقه تبدیل شویم و با سرعت بیشتری در صنعت خودروسازی عمیق شویم.

شریعتمداری با تمجید از اقدام وزیر پیشین که بر تعهد رنو در فروش محصول مشترک در چارچوب بازاریابی شبکه جهانی این شرکت فرانسوی تاکید کرده بود، گفت: طرف های خارجی به خوبی می دانند در منطقه کشوری به جز ایران وجود ندارد که اینگونه پایه های صنعتی قدرتمندی در تولید خودرو داشته باشد.

از وزیر صنعت دولت دوازدهم درباره گلایه قطعه سازان بخش خصوصی هم درباره اینکه در قرارداد اخیری که با رنو منعقد شد سهم این حوزه درنظر گرفته نشده است، هم سوال شد.
وی با تاکید بر ضرورت مشارکت با دنیای پیشرفته البته با حفظ منافع ایران گفت: قراردادها باید با دقت تنظیم شود چون تعهد طرفینی ایجاد می کند و بعد از انعقاد؛ به  سختی می توان آن را برهم زد.

شریعتمداری با بیان اینکه در تنظیم قراردادها  باید به این سمت برویم که از ابتدا قطعه سازان داخلی را درگیر ساخت کنیم، گفت: اگر می پذیریم که بازار را در اختیار خارجی ها بگذاریم تا بخشی از نیاز خود و قطعات را وارد کنند، برای آن است که صنعت قطعه سازی خودمان تقویت شود نه آن که در پی حمایت از تولید خارجی باشیم، باید دلمان برای اشتغال در داخل بسوزد.

وی تصریح کرد: بنابراین تعهد طرف خارجی در تامین قطعات از داخل باید جزو ثابت قراردادهای تنظیمی بین ایران و دنیای خارج باشد و در قراردادهای پیشین هم اگر ضعف هایی وجود دارد با مذاکره، نقیصه را رفع می کنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت توان بالای قطعه سازی کشور را حزو افتخارات ملی دانست و گفت: باید با حفظ و تقویت جایگاه قطعه سازی، بتوانیم محصولاتی در سطح استانداردهای بین المللی تولید کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهریار IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 1
    نمی توانیم بر سر ایمنی مردم معامله کنیم. جالبه آهنگش واسه گوش دلنشینه
  • نادر IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    3 0
    مرگ بر خودرو ساز داخلی و حامیان جانی و غارتگرشان. مردم خواستار تعطیلی خودروسازی های داخلی هستند
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    3 0
    با سلام حتما دوباره به فکر افزایش قیمت خودرو افتادن که حرف از استاندارد میزنندو الا به فکر ملت نیستند.
  • sina IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    1 0
    کدام قطعه ساز داخلی؟! ما که هر فروشگاهی مراجعه میکنیم قطعات ساخت چین و هند را با تایید خودروسازان تحویل میدهند!!
  • ایرانی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 0
    همه اش شوخی و مسخره ای بیش نیست. نه ایمنی در کار هست و نه منافع و جان مردم.
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    1 0
    از ماست که برماست!!!!! با این شعار کمپین نخریدن خودرو رو دوباره راه بیندازیم
    • محمدرضا IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      1 0
      به جای کمپین نخریدن، بایستی کمپین خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو را راه بیاندازیم زیرا خودروسازان بزرگ دنیا انتظار سود به ازای هر خودرو را روی 300 دلار تا 1000 دلار هدف قرار میدهند در حالیکه با تولید خودروهای چینی ، خودروسازان ایرانی هدف را روی 5000 هزار دلار بسته اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس