رحیم صفوی

مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: بعد از شکست تروریست‌های تکفیری در عراق و سوریه، توطئه جدیدی از سوی دشمنان در حال شکل‌گیری است که می‌خواهند سوریه و عراق را تجزیه کنند.

به گزارش مشرق، سیدیحیی رحیم‌صفوی امشب در اختتامیه بیستمین جشنواره تولیدات مراکز استان‌های سازمان صدا و سیما که در پردیس سینما بهمن در سنندج در حال برگزاری است، اظهار کرد: محبت مردم کردستان در قلب من جای گرفته است چرا که مدتی از جوانی‌های خود را در این استان سپری کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه سلام گرم مقام معظم رهبری را به مردم این استان می‌رسانم، اذعان کرد: در این مدت کوتاه که در اختیارم گذاشته شده به دو نکته اشاره می‌کنم.

سرلشکر رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه نحوه آزادسازی شهر سنندج از دست ضد انقلاب نخستین نکته‌ای است که به آن می‌پردازم، گفت: در اواخر سال 59 به دستور شهید کلاهدوز با ماموریت آزادسازی این شهر با حدود 200 نفر از پاسداران و بسیجیان استان اصفهان و با دو فروند هواپیما عازم شهر سنندج شدیم.

فرمانده سابق سپاه خاطرنشان کرد: در آن زمان شهر به طور کامل در تسلط ضد انقلاب بود و در شهر سنندج فقط فرودگاه و پادگان لشکر 28 در اختیار حکومت و مابقی در تسلط ضد انقلاب بود.

وی با بیان اینکه هیچ نیروی حکومتی نبود و راه‌ها و مسیرهای ورودی به شهر سنندج کاملا بسته شده بود، عنوان کرد: ضد انقلاب مسیرهای دسترسی به شهر سنندج را کاملا ناامن کرده و دانشگاه‌ها تعطیل و خیلی وضع بدی در شهر حاکم بود.

سرلشکر رحیم‌صفوی خاطرنشان کرد: وقتی هواپیما به فرودگاه شهر سنندج رسید و بر زمین نشست در لحظه نخست با خمپاره از ما استقبال کردند و آن شب تا صبح در فرودگاه شهر سنندج ما را زدند.

وی اذعان داشت: ما در فرودگاه شروع به عملیات و طرح‌ریزی کردیم و 23 روز جنگ کردیم و بالاخره در 23 فروردین سال 59 شهر سنندج آزاد شد.

وی با بیان اینکه شهید بروجردی، شهید موحد دانش، بختیاری اسلیمی، گلزاری و غیره در این عملیات حضور داشتند، گفت: فرماندهان و پاسداران از استان‌های مختلف در این عملیات حضور داشتند.

سرلشکر رحیم‌صفوی به بخشی از خاطرات روزهایی که در فرودگاه سنندج برای آغاز عملیات حضور داشت اشاره کرد و افزود: دو سه روز اول غذا گیرمان نمی‌آمد و از گرسنگی در فرودگاه داشتیم تلف می‌شدیم، تا اینکه یک کیسه آراد به ما رسید و با آن نان درست کردیم.

وی اظهار کرد: عملیات سرانجام شروع شد و ما تعدادی شهید دادیم و حتی نتوانستیم شهدا را بیاوریم، سگ‌ها بدن شهدا را خوردند تا اینکه چند نفر از پیشمرگان کرد مسلمان مثل شهید چاپاری اجساد مبارک این شهدا را که دست و صورتشان را سگ خورده بودند به عقب آوردند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا به نحوه اجرای عملیات نیز گریزی زد و اذعان کرد:  صبح روز 23 فروردین 59 از سه محور فرودگاه به سمت میدان آزاد، از فرودگاه به سمت سیلو، از داخل پادگان به سمت باشگاه افسران عملیات را آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: آن روز از گلدسته مسجد شریف‌آباد ساعت چهار عملیات را شروع و از سه محور وارد سنندج شدیم و همان روز شهر آزاد شد.

سرلشکر رحیم‌صفوی با بیان اینکه بعد از آزادی شهر مردم قدرشناس این دیار به استقبال ما آمدند، تصریح کرد: بعد از آزادسازی شهر سنندج تمام شهرها را به ترتیب از دست ضد انقلاب آزاد کردیم و 31 شهریور که هواپیمای عراقی شهر سنندج را بمباران کردند ما در سنندج بودیم.

وی با بیان اینکه آبادانی و شادی را که امروز در این استان دیدم قلبم شاد شد، گفت: سفری که رهبری به کردستان داشتند و استقبال بسیار خوب مردم و صحبت‌هایی که ایشان در این استان کردند هیچ وقت فراموش نخواهد شد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا در ادامه با بیان اینکه بعد از شکست تروریست‌ها در عراق و سوریه، یک توطئه جدید در حال شکل‌گرفتن است، گفت: دشمنان مسلمانان از جمله آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و غیره به فکر تجزیه شمال عراق هستند و تجزیه شمال عراق یعنی جنگ طولانی برای مردمان این کشور و اولین کسی که ضرر می‌کنند مردمان کرد هستند.

وی گفت: دولت‌های سوریه، ایران و عراق با این تجزیه مخالف هستند.

سرلشکر رحیم‌صفوی با بیان اینکه در منطقه دو جریان سلطه و گفتمان مقاومت حاکم است، گفت: گفتمان سلطه را آمریکا و گفتمان مقاومت را مردم کشور عراق و سوریه و ایران دنبال می‌کنند.

وی اذعان داشت: تقسیم کردن کشورهای منطقه به صورت قطعه‌های کوچک هدف دشمنان است تا بتوانند همیشه بر آنان تسلط داشته باشند که با هوشیاری مردمان کرد منطقه توطئه‌های دشمنان روبه نابودی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
    20 5
    اگه ایران به اقلیم عراق موقع حمله داعش کمک نمیکرد احتمالا الان اوضاع بارزانی جور دیگه ای بود.تف به نمک نشناسان
    • نکته AU ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
      6 5
      گل گفتی, این خائنین نمک می‌خورند و نمکدان می‌شکنند، باید می گذاشتیم به جهنم بروند ... کار امروزشان هم نیست بلکه سابقه بلندی دارند.
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
    17 4
    مرگ بر هر چی تروریست تجزیه طلب و مزدور امریکاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس