کد خبر 771928
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۲
2566973.jpg

تلفن هوشمند شیائومی Mi A1 به عنوان موبایل هوشمندی میان‌رده و تمام عیار با سخت افزار قدرتمند، ظاهر زیبا و سیستم عامل اندروید خالص نوقا معرفی شد.

به گزارش مشرق، شرکت چینی شیائومی یکی از غول‌های حوزه تکنولوژی است که در چند سال اخیر با تمرکز در حوزه تولید موبایل‌های پایین‌رده و میان‌رده با سخت افزار قدرتمند، بخش نرم افزاری بروز، ظاهر زیبا و البته قیمت مناسب توانسته تا بخش بزرگی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد و برترین برند موبایل در کشور چین و هند باشد. این شرکت از نسخه جهانی موبایل میان‌رده شیائومی  Mi 5X با نام شیائومی Mi A1 به صورت رسمی در کشور هند رونمایی کرده است.

موبایل شیائومی Mi A1 در واقع نسخه‌ای مشابه با تلفن هوشمند شیائومی Mi ۵X در سخت افزار و بدنه است اما این گوشی در بخش نرم افزاری کاملا متفاوت است. شیائومی Mi A1 به جای سیستم عامل اندروید ۷ نوقا  و رابط کاربری اختصاصی شیائومی MIUI 9 به سیستم عامل اندروید خالص ۷٫۱٫۲ نوقا با قابلیت ارتقا به اندروید  ۸ اوریو مجهز شده است. همچنین شیائومی Mi A1 نخستین اسمارت فون قابل ارتقا به اندروید P در سال آینده است که باعث شده تا این گوشی مانند گوشی‌های گوگل پیکسل هواره به صورت مستقیم توسط گوگل پشتیبانی شوند و گوشی هوشمندی بروز باشد.

مشخصات فنی گوشی شیائومی Mi A1 به شرح زیر است:

ابعاد: ۱۵۵٫۴ در ۷۵٫۸ در ۷٫۳ میلی‌متر

وزن: ۱۶۵ گرم

سیم کارت: دو سیم کارت از نوع هیبریدی با قابلیت استفاده از شیار دوم به عنوان محل قرار گیری کارت حافظه

جنس بدنه:  تمام فلزی در رنگ مشکی، طلایی و رزگلد

پردازنده مرکزی: تراشه هشت هسته‌ای و ۱۶ نانومتری اسنپدراگون ۶۲۵ با فرکانس ۲٫۰ گیگاهرتز

پردازشگر گرافیکی: آدرینو ۵۰۶

نمایشگر: صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی از نوع LTPS  با وضوح تصویر فول اچ دی با تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ با قابلیت دریافت چند لمس به صورت همزمان

 حافظه رم: ۴ گیگابایت

حافظه داخلی: ۶۴ گیگابایت با  قابلیت ارتقا از طریق کارت حافظه جانبی تا ۱۲۸ گیگابایت

دوربین اصلی: دوربین دوگانه با لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲٫۲ . ۲٫۶ با قابلیت تشخیص چهره، فوکوس اتوماتیک، قابلیت تله فوتو و بوکه لنز دوم و افزایش زوم تا ۲ برابر بدون افت کیفیت همراه با فلش LED دوگانه

دوربین سلفی: ۵ مگاپیکسل

ویژگی‌ها: حسگر اثر انگشت

باتری: ۳۰۸۰ میلی‌آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع

سیستم عامل: اندروید ۷٫۱٫۲ نوقا با قابلیت ارتقا به سیستم عامل اندروید ۸٫۰ اوریو

طبق اطلاعات منتشر شده، گوشی شیائومی Mi A1 قرار است با قیمت ۲۳۴ دلار از ۱۲ سپتامبر مصادف با ۲۴ شهریور ماه به عنوان نسخه جهانی اسمارت فون شیائومی Mi 5X در سه رنگ مشکی، طلایی و رزگلد عرضه شود.

منبع: کلیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس