دیرالزور111.jpg

نیروهای دموکراتیک کرد هدف از انجام این عملیات را دور کردن خطر تروریست‌های داعش از مناطق تحت تصرف خود اعلام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، همزمان با پیشروی نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در بخش غربی شهر دیرالزور که منجر به شکست حصر فرودگاه، آزادی چند محله و تامین مسیر راهبردی «دمشق - حمص - دیرالزور» شده، نیروهای دموکراتیک کرد با پشتیبانی جنگنده های ائتلاف آمریکایی، عملیاتی را از شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه به سمت بخش شرقی شهر دیرالزور آغاز کردند.

نیروهای دموکراتیک کرد هدف از انجام این عملیات را دور کردن خطر تروریست های داعش از مناطق تحت تصرف خود اعلام کرده اند و در  ۴۸ ساعت گذشته با پاکسازی تعدادی از روستاها، شهرک ها و بخش های بیابانی، مساحتی نزدیک بر ۲۶۵ کیلومتر مربع را در شمال استان دیرالزور به کنترل خود در آورده اند.

عملیات نیروهای دموکراتیک کرد در نزدیکی بخش شرقی شهر دیرالزور با سرعت چشمگیری در حال انجام است و عناصر تروریستی داعش به سرعت مناطق را تسلیم نیروهای کرد می کنند.

آخرین خبرها حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد به ورودی شهرک صنعتی در بخش شرقی رود فرات رسیده اند و فاصله آنان با شهر دیرالزور به ۱۴ کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

به نظر می رسد، عملیات نیروهای دموکراتیک کرد شامل تمام محله های شرقی شهر دیرالزور و مناطق نفت خیز  الحجینه و الصور است و آمریکایی ها هم درصدد هستند از این طریق، تمام بخش شرقی رود فرات را به تصرف خود دربیاورند.

نیروهای آمریکایی در این محور تلاش می کنند ارتباط نیروهای سوری را در غرب شهر دیرالزور با بخش شرقی شهر قطع کنند و از سویی دیگر اجازه نزدیک شدن نیروهای مقاومت را به مناطق مرزی مشترک عراق ندهند و ارتباط آنان را با نیروهای مستقر در استان نینوا قطع کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای جبهه  مقاومت برای خنثی کردن توطئه آمریکایی باید علاوه بر پاکسازی سریع محله های شرقی شهر دیرالزور، به سمت مناطق جنوبی و جنوب شرقی فرودگاه شهر پیشروی کنند و با رساندن خود به شهر المیادین و مرز عراق، راه نیروهای دموکراتیک کرد را به سمت جنوب استان دیرالزور قطع کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    نبرد اصلی با تروریست از این به بعد شروع میشه.داعش اصلی داره خودشو نشون میده.شمال عراق و سوریه فتنه بعدی منطقه است
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      29 39
      12:00 داعش در عراق و سوریه از بین رفته و حامیان داعش ترکیه و عربستان بزرگترین بازنده گان هستن و با این حرف ها می خواهند جنگ جدیدی را به دولت سوریه تحمیل کنند در صورتی که نمی دانند کردها از ابتدای بحران با اسد توافق کرده بودن و همچنین با روسیه در ارتباط هستن و هرزچندگاهی با فرماندهان سوری و روسی در پایگاه حمیمیم گردهم می آیند در آینده هم کردها همراه با دولت مرکزی و پشتیبانی هوایی روسیه ادلب رو از تروریست های النصره پاکسازی می کنن.
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      21 39
      نشان دادن کردهای سوری به عنوان دشمن و نفرت پراکنی علیه آنها جز اهداف سرویس امنیتی و اطلاعاتی ترکیه هستش و رسانه های این کشور تمام قد بر علیه کردها و جبهه مقاومت و حزب ا... می گویند و تبلیغ می کنند لذا بایستی هوشیار بوده والکی دوستان را به دشمن تبدیل نکنیم و یا اینکه اصلا دوست هم نیست حداقل ازش دشمن نسازیم این یک حربه و فریب توسط ترکیه س تا جنگ دیگری را به دولت مرکزی تحمیل کند و توجه دمشق را از ادلب بازدارد تا نقشه ی شومی را که با داعش و حتی خودترکیه(با عملیات کذایی سپر فرات) انجام داد که با شکستی مفتضح همراه بود انرا توسط حکومت مرکزی انجام دهد اما زهی خیال باطل.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    84 14
    سوریه می بایست قبل از رفع محاصره شهر دیر الزور ، مسیری که از رقه به سمت فرات در پیش گرفته بودند ، ادامه می دادند ؛ متاسفانه در این مسیر آنها توقف کردند ، زمینه برای کردهای متکی به آمریکا فراهم شد
    • IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      1 2
      اوقف نکردند نتوانستند به دلیل حضور داعشی ها در روستاها و شهرهای کوچک اطراف رود فرات پیشروی کنند. نبرد سخت در دیرالزور هنوز شروع نشده. در بیابان و خاک مسطح نمیشه مقاومت کرد ولی در کوه، دره و شهرها داعشی مقاومت می کنند. آزاد قسمتی از شهر دیرالزور هنوز دست داعش است. باید قبل از هر عملیاتی کل شهر دیرالزور پاکسازی شود.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    آهان پس این مدلیه که پیشروی سریع ارتش سوریه و گرفتن دیرالزور میشه عملیات خیره کننده و قدرتمند ولی پیشروی سریع کردها میشه تبانی و ... مارو احمق فرض کردی؟ اینو منتشر کن لطفاً
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      39 10
      کسی شما رو احمق فرض نکرده شمایی که داریی یه طرفه به قاضی می ری
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      39 9
      ای بنده خدا ،کرد و لر و ترک ، شیعه و سنی نداره که این موضوع ... بحث ، بحث شیطنت آمریکا و اسراییل در به خاک و خون کشیدن مسلمانان با ایجاد تفرقه و دعوای مذهب و لهجه ها و اقوام است . بدانید هر کس با هر مذهب و قومیتی با ائتلاف آمریکایی - اسرائیلی همراهی کند ، در گروه شیطان و داعش قرار دارد و بس.........
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      14 14
      از هر طرف بایستی به داعش حمله کرد و اونو از بین برد و بهش فرصت تجدید قوا نداد
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    38 13
    باید کاری کرد که دوباره بارزانی پایه های تخت ریاست غصبیش بلرزه.گویا دچار آلزایمر سیاسی شده.این بار ما می مانیم و یه مزدور خائن پست تنها.
    • AE ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      33 21
      بارزانی کجا بود داداش؟بحث سوریه س و نیروهای کرد دمکراتبک.اندکی تامل کنین
    • AE ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      22 13
      ظاهرا توافق شده شمال و شرق فرات برای کردها باشه و جنوب و غریش برای نیروهای اسد و حزب الله.فکر کنم امریکا و روسیه چنبن توافق نوشته یا نا نوشته ای کرده باشن.
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      7 7
      میدونی بارزانی کیه اصلا؟
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    11 34
    نتونستید زودتر از کردهای تحت حمایت امریکا رقه بگیرید دارید بهانه تراشی می کنید .
    • دیدبان IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      29 16
      کردها باید از عاقبت شاه ایران و صدام، قذافی، حسنی مبارک، عمربلادن، داعش والقاعده عبرت بگیرند. خوب تاریخ رو نگاه کنید هر جا مسلمانی چه از اهل سنت چه شیعه با هر نژاد و قومیتی با آمریکا هم پیمان شد آخر و عاقبت این هم پیمانی شد ذلت و حقارت برای هم پیمانان آمریکا. بهتر است کردها به آغوش امت اسلام برگردند والا که نتیجه هم پیمان شدن با شیطان بزرگ و صهیونیزم چیزی جز خسران و سرشکستگی برایشان نخواهد داشت.
    • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      11 7
      اونها همگی دشمن اسرائیل بودند و اسرائیل نابودشان کرد.
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 19
    چه جالب
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 22
    افرین
  • ممدحسین IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    22 46
    چطوره که تا دیروز حمله ارتش سوریه و آزادسازی سریع السیر چندین روستا و بیابان در غرب رود فرات و رفع حصر دیرالزور توسط ارتش میشود افتخار آفرینی پر قدرت و حماسه بود و.... ولی حمله کردها و شکست داعش در چندین روستا و شهر دیرالزور در شرق رود فرات میشود تبانی ؟؟؟!!!!!خواهشن وجدان کاری داشته باشید ضمنن انقدر آمریکا آمریکا هم نکنید آمریکا فقط و فقط پشتیبانی هوایی از کردها دارد و حمله اصلی و مهم و سخت زمینی بعهده خود کردهاست در آنطرف هم ارتش سوریه از روسیه و ایران عزیز و حزب الله و....کمک میگیرد
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      22 5
      اخه برادر من فک کردی امریکا محض رضای خدا از کردا حمایت هوایی میکنه!؟
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      11 17
      13:18خه برادر من فک کردی روسیه محض رضای خدا از کردا حمایت هوایی میکنه!؟
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    15 3
    چرا نظرات مرا نمیگذارید مگر چیز بدی گفته ام بنده مشتری هر روزه شما ام
  • FR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    52 13
    ارتش سوریه و متحدان باید هرچه سریع تر از رود فرات عبور کنند و خود را به حدود تحت کنترل کرد ها برسانند و وقت خود را برای داعش تلف نکنند کافی است مناطق تحت کنترل داعش را محاصره کنند تا در وقت مناسب تصرفشان کنند الان اولویت عبور از فرات و عقب راندن کردهاست
  • حمید IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    76 26
    تروریست های آینده سرزمین شام، نه داعش و النصره، و نه احرار و فتح و غیره، بلکه شبه نظامیان کرد خواهند بود. همین الان با یورش به مردم بی دفاع، تجاوز و کشتار به راه انداخته اند مخصوصا که هستی اصلی آنها تکفیری های کرد نمای وهابی و جنایتکاران پ ک ک هستند‌. حکومت ایران باید به دقت تحرکات آنها را زیر نظر بگیرد، غده جدید و سرطانی کردستان بزرگ در حال شکل گیری است. هدف، جایگزینی عامل تشنج و کشتار، یعنی کردستان بجای اسراییل است.
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      15 21
      در جواب حمید با شکست همه جانبه داعش در عراق سوریه حامیان داعش ترکیه و عربستان که به اهداف خودشون نرسیدن اکنون بزرگترین بازنده های خاورمیانه هستن با این حرف های 100 من یه غاز هم دیگه آبی گرم نمیشه چرا چون از ابتدای بحران سوریه کردها با اسد توافق کرده بودن و هیچ وقت کردها با النصره و ارتش آزاد عملیاتی علیه اسد انجام نداد.
    • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      4 5
      دوباره با ن ترکهای مریض در لباس ایراندوستی و محور مقاومت حرف زدن دادا شما دستتون رو شده هدفتون چیه رجب اوباشم خفه خون گرفته چه امریکا چه روسیه دنبال منافع خودشون هستن ملتهای منطقه بهمدیگر ظلم نکنن همه چیز خوب میشه
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    35 9
    واضح تر از این نیست.از کامنت های منتشر نشده معلوم است که تبلیغات تجزیه طلبانه استکبار چقدر موثر بوده و تعداد پیاده نظام آنها را که منتظر زایش این غده سرطانی هستند را دریافت.
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      21 27
      14:36 غده سرطانی چیه افکارت چقدر بیماره - از هر طرف بایستی به داعش حمله کرد و اندکی درنگ جایز نیست هرکسی که یک ذره انسانیت داره نباید در مقابل داعش سکوت کند و بایستی بر سرش آتش بریزد چرا باید مردم منطقه صرفا تماشاگر باشن تا دولت همه ی کارها انجام دهد پس احساس مسئولیت چه می شود
    • DE ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      2 0
      آفرین پویان جان،
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    35 16
    حشدالشعبی و مقاومت عراق اجازه نداره وارد خاک سوریه بشه مقاومت سوریه که می تونه وارد اراضی عراق بشه و از غرب بعاج مجدد وارد خاک سوریه بشه و مرکده رو بگیره تا کردها به فرات نرسن تا طرح کردی آمریکایی بهم می ریزه ، نیروهای سوری باید سریعا خود را به شمال فرات برسانند . مرکده را ضربتی بگیریم کار تمومه .
    • پویان ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      7 4
      خان طومان رو پس بگیر مرکده رو بهتون میدن
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      15 17
      16:04 تا کردها به فرات نرسن ؟ مگر کردها چه هیزم تری بهت فروختن؟
  • احسن IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    27 13
    کرد ها بعد از پایان جنگ باید به مرز های اصلی خودشون برگردن در غیر این صورت مشخص میشه داعش اصلی کیه و اب ماهم با داعش تو یه جوب نمی ره
    • آزاد IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      5 14
      کردها این همه هزینه و تلفات دادندمگر دیوانه اند زحمات و دسترنج خود را رایگان به اشتراک بگذارند ضمنن روسیه در اصل و در خفا از کردها حمایت میکند
  • احسان IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    26 12
    کرد ها بعد از پایان جنگ باید به مرز های اصلی خودشون برگردن در غیر این صورت مشخص میشه داعش اصلی کیه و اب ماهم با داعش تو یه جوب نمی ره
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      5 4
      خیلی ترسیدن خخخخخ
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    15 0
    سپر به سپر دارن میان که نیروهای اسد به این ور فرات نیان
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      9 5
      نیازی هم نیست بیان این ور فرات
  • مهیار IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    11 1
    من فقط اینو میدونم هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    12 10
    اسراعیل و امریکا باهم عروسی کردن داعش بچشونه زده بیرون براهمین این همه امریکا و اسراعیل پدرانه و مادرانه از داعش حمایت می کنند می خوان طفل نوپاشون تضعیف نشه ولی نمیدونه دیه ولد زنا روباید از قبل پرداخت می کردند
    • کاظم IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      6 9
      به راستی همانگونه که داعش فرزند ناخلف و حرامزاده امریکا و اسرائیل است، حزب الله فرزند راستین انقلاب اسلامی است.
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    5 5
    کردها به پنج کیلومتری دیروزور رسیدن کردها با بشار هیچ دشمنی ندارند ولی ارتش قوی و اسلحه های مدرن غررب وامریکا را در اختیار دارند .شاید در آینده‌ای نچندان دور باهم درگیر بشن
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    14 1
    امریکایی ها بدانند که دیگر این حیله ها ثمری ندارد و جبهه مقاومت روزبه روز به هدف نهایی خود یعنی آزادسازی بیت المقدس نزدیک میشود.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    14 7
    عده ای در کشور منافقانه نگران منافع ترکیه عثمانی موقعیت رجب اوباش هستن
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    20 8
    شروع جنگ ارتش سوریه و کوردها تبلیغات رسانه ها و دولت ترکیه است می خواهند دولت سوریه جنگ دیگری را شروع کند تا دولت سوریه به فکر مناطقی که ترکیه در عملیات سپر فرات اشغال کرده است نباشد. بعضی ها هم در ایران در این راستا حرکت می کنند غافل از اینکه این تبلیغات به ضرر کامل محور مقاومت تمام می شود. باید با نیروهای سوریه دموکرات صلح کرد.
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      3 3
      ترکیه درسته که خاک سوریه رو اشغال کرده ولی چون دولت محسوب میشه با آرام شدن منطقه و با قوانین بین المللی بیرون میره ولی جبهه دمکرات گروهی هستن که قصد تجزیه سوریه رو دارن.ضمنا یکی از دلایل اشغال شمال سوریه قطع کردن کمربند کردی شمال سوریه و جلوگیری از دسترسی به آبهای آزاد بود که آلان بشه خیال خام کشور تشکیل دادن رو از آنها گرفت.دولت محصور در خشکی و در محاصره محکوم به شکست است.
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    7 10
    من کوردم
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    10 29
    حمله کردها به دیرزور درحالیکه ارتش سوریه مشغول پاکسازی آن است هیچ توجیهی ندارد مگرتحریک آمریکا و سناریو جدید پس از داعش-خدا این شیطان بزرگ را لعنت کند-ضمنا کامنتهای حمایت از کردهای سوریه وعراق نشان از سرمایه گذاری دشمنان ایران به رهبری اسراییل و آمریکاست مسعولان بهوش باشند
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      13 1
      یه کم املا یاد بگیر بعد توصیه کن
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    12 4
    به هوش نه به گوش .این قدر هم حرص نخور برو پسته بخور.
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      0 2
      تو چرا سوختی؟نکنه از همون افرادی هستی که بهشون اشاره کرده؟مرگ بر مزدوران فضای مجازی بارزانی خائن.مثل همیشه و در دقیقه90کلاه گشادی سرتون میره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس