کد خبر 773234
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
دستگیری

رئیس پلیس فتا استان سمنان از کلاهبرداری 160 میلیونی یک نفر برای اخاذی از یک زن سمنانی خبر داد و گفت: این دعانویس و رمال مجازی با تلاش پلیس دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش مشرق، سرهنگ صادقی کاشان با اعلام این خبر افزود: در پی وصول یک فقره پرونده با موضوع کلاهبرداری ، مراتب رسیدگی در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر اظهارات شاکیه، تبلیغاتی مبنی بر دعا نویسی و رفع طلسم در یکی از سایت‌ها مشاهده شده و در ادامه از طریق یکی از شبکه های اجتماعی پیام رسان، شاکیه اقدام به برقراری ارتباط با متهمین پرونده می کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمین با استفاده از ترفندهای مختلف با فریب و اغفال شاکیه مبلغ 160 میلیون ریال برای باطل کردن طلسم از وی اخذ می کنند.

وی افزود: با توجه به مستندات و بررسی ادله موجود مشخص گردید متهمین با آی دی‌های مختلف اقدام به انجام این عمل مجرمانه کرده‌اند که با اقدامات تخصصی و هماهنگی مقام قضایی متهمین دستگیر و صراحتا به بزه خود اعتراف نمودند و انگیزه خود را کسب منفعت مالی بیان کردند.

رئیس پلیس فتا استان به کاربران فضای سایبر توصیه کرد: به هیچ عنوان به تبلیغات مشکوک که با ترفندهای اغواکننده کاربران را جذب می کنند اعتماد نکنید ، مراقب افراد شیاد و کلاهبردار در این فضا باشید و به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و مهم خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهید و بدانید که براساس قانون هر کس از راه حیله و تقلب مردم را به داشتن اموال و اختیارات واهی فریب دهد یا به امور غیر واقع بترساند و از این طریق مالی تحصیل کنند کلاهبردار محسوب می‌شود و علاوه بر رد اصل مال صاحبش به حبس از یک تا هفت سال و پرداخت جزای نقدی معادل مالی که اخذ کرده است محکوم خواهد شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس