کد خبر 774355
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
سیدحسین مومنی

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: انقلاب اسلامی ایران در امتداد حادثه عظیم عاشورا به پیروزی رسیده که شایسته ارتباط این دو حادثه بزرگ تاریخی به درستی در جامعه تبیین شود.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی ظهر امروز در همایش"کربلا و جبهه ها" که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به اهمیت داشتن الگویی مناسب برای تبلیغ اظهار داشت: تبلیغ باید از نیازهای امروز جامعه هماهنگ باشد.

وی با تاکید بر بهره گیری از معارف الهی برای ترویج الگوهای فرهنگی افزود: برنامه ها و اقدامات فرهنگی باید در بردارنده ارزش‌هایی مانند  فداکاری و از خود گذشتگی همراه باشد که بخش مهمی از این ارزش ها در آیات و روایات تبیین شده است.

استاد  برجسته حوزه علمیه  گفت: در زمان حاضر نیز افرادی وجود ارند که علی‌رغم اینکه دوران زندگانی امام حسین(ع) را درک نکردند، اما در همان راه و مسیری حرکت می کنند که   ائمه معصومین (ع)  انتظار دارند.

 مومنی با تاکید بر ویژگی های بی نظیر حادثه عظیم عاشورا عنوان کرد: عقلانیت، عزت، عشق و عاطفه از ویژگی‌های مهم حادثه بزرگ عاشوراست که می تواند در مباحث روایتگری دفاع مقدس از آنها به درستی بهره گرفت.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر اهمیت مجالس روضه و عزاداری افزود: مبحث عشق و عاطفه در قالب روضه و عزاداری به نسل بعدی منتقل می شود و تاثیر این دو مقوله در زمینه فرهنگ عاشورایی بسیارمهم است و بدون این دو موضوع بسیاری از برنامه های دیگری که در باره امام حسین(ع) برگزار می شود کم اثر است.

مومنی ادامه داد: حادثه عاشورا را می توان با اتصال به پدیده دفاع مقدس برای همیشه در تاریخ زنده نگه داشت، چرا که هدف رزمنده گان و شهدای جنگ تحمیلی نیز در راستای همان ارزش های قیام عاشورا بوده است.

وی ارتباط تناتنگ بین حادثه عاشورا و دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز در راستا و به تبعیت از قیام عاشورا به وقوع پیوسته که شایسته مبلغان از ارتباط دادن این دو اتفاق بزرگ تاریخی و تطبیق آن دو با یک دیگر همت مضاعفی داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس