پیامدهای تجزیه طلبی اقلیم کردستان از عراق

کمیته عالی همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق از اعزام یک هیات کرد به بغداد برای اجرای مذاکرات جدید در خصوص این همه پرسی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، کمیته عالی همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که قرار است یک هیات کرد برای اجرای مذاکرات جدید در خصوص همه پرسی که قرار است ۲۵ سپتامبر جاری برگزار شود به بغداد برود.

قرار است این کمیته امروز نشستی را برگزار کند که گفته می شود در آن طرح جایگزین سازمان ملل و آمریکا و دیگر کشور در خصوص همه پرسی بررسی خواهد شد.

پیشتر نیز هیاتی از سوی اقلیم کردستان برای رایزنی با مقامات عراقی در خصوص همه پرسی به بغداد سفر کرده بود، اما در نشست های خود با این مقامات نتوانست مهر تایید بر برگزاری همه پرسی را دریافت کند.

در حالی مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق بر برگزاری این همه پرسی تاکید دارد که کشورهای منطقه و جهان از جمله آمریکا و انگلیس نیز با آن مخالف بوده و معتقدند که این اقدام پیامدهای منفی برای منطقه دارد.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    2 0
    از سوی مقامات عراقی اعلام شده نه مقامات کرد
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    0 0
    تا قبل از برگزاری همه پرسی باید کار تمام شود و اولین حمله به اقلیم از سوی ترکیه آغاز شود.
  • ناشناس IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    0 0
    آدم باید خیلی ابله وساده اندیش باشه که ندونه دست اسراییل وبقیه درکاره،چون باتجزیه وکوچکترکردن کشورها راحت میشه تسلط داشت بر آنها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس