هیثر نوئرت

نوئرت گفت: واشنگتن با بغداد و اربیل هر دو رابطه ای دوستانه دارد و دلیل مخالفتش با رفراندوم استقبال منفک شدن از مبارزه با داعش است.

 به گزارش مشرق، 'هدر نوئرت' در کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفت همانطور که پیش از این گفته شده است کشورش در اساس با رفراندوم اقلیم کردستان عراق مخالف بوده و هست و چنین رفراندومی را در شرایط کنونی مایه منفک شدن از مبارزه کامل با داعش و سبب بی ثباتی در منطقه می داند.


نوئرت اضافه کرد که واشنگتن از نگرانی هایی که این مسئله در منطقه بوجود آورده، آگاه است و سعی آمریکا این است که بر چنین نگرانی هایی دامن نزند و سبب بی ثباتی های بیشتر نشود.


سخنگوی تیلرسون در پاسخ به این سوال که ایا آمریکا در هیچ گفتگویی میان اربیل و بغداد شرکت داشته و یا نقش میانجی در این گفتگو ها را بازی کرده است گفت که تیلرسون وزیر خارجه این کشور تا کنون گفتگو های مستقیم زیادی را با هر دو طرف داشته است.


نوئرت در نهایت گفت که همانطور که قبلا گفته شده واشنگتن آماده و مایل است تا در صورت درخواست مستقیم میان بر ایجاد تسهیلات و میانجی گری برای برگزاری گفتگوهای مستقیم میان اربیل و بغداد فراهم کند.


وی در نهایت در پاسخ به این سوال که ایا واشنگتن درخواستی مبنی بر تعطیلی کنسولگری آمریکا در اربیل از سوی عراق داشته است گفت چنین درخواستی در میان نبوده و کنسولگری کشورش در اربیل همچنان دائر خواهد ماند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    0 0
    LOlllllllllllllllll...
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    3 0
    جناب استکبار کار از میانجیگری گذشته دیر بیدار شده ! رفراندوم خودسر انجام شده و الان بارزانی یه مجرمه و باید مجازات بشه . تازه میخای بهش امتیاز هم بدی !
  • علی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    1 0
    عجب فیلمیه. فکر میکنه بقیه حلیشون نیست........................

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس