مراسم هشتم محرم «یوم‌العباس زنجانی‌ها» امسال نیز همانند سال‌های گذشته با شکوه و عظمت فراوان و با حضور صدها هزار عاشق و دلداده حسینی در فضایی سرشار از معنویت به میزبانی حسینیه اعظم برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم هشتم محرم زنجانی‌ها با عنوان یوم‌العباس هر سال به یاد رشادت‌های حضرت ابوالفضل(ع) و با حضور هزاران نفر از عاشقان اباعبدالله از مقابل مسجد حسینیه اعظم برگزار می‌شود.

مراسم هشتم محرم در زنجان یکی از باشکوه‌ترین عزاداری‌های مردمی در رثای سرور و سالار شهیدان و به یاد حضرت ابوالفضل(ع) است که به یوم‌العباس مشهور است که امسال هم به صورت زنده از طریق شبکه‌های مختلف برای عاشقان حسینی در ایران و دیگر نقاط جهان به صورت زنده پخش می‌شود.

استاد ولی‌الله کلامی در حاشیه این مراسم اظهار کرد: مطلع نوحه حسینیه اعظم زنجان امسال با آهنگ «یا امام زمان شیعه ده احساس باخ» خوانده می‌شود.

استاد کلامی تصریح کرد: مطلع امسال نوحه حسینیه اعظم زنجان

ای هامی عالمه/ رهبر امام زمان 
سینه زنلر سنی/ سسلر امام زمان

عمووین یاسیدی 
یوم العباسیدی آجرک‌الله بقیه‌الله است.

*نذر 100 قربانی به نیت سلامتی رهبر معظم انقلاب و ادای نذر به امام حسین (ع)

از اتفاقات تحسین‌برانگیز مراسم امسال نذر 100 قربانی به نیت سلامتی رهبر معظم انقلاب و ادای نذر به امام حسین (ع) از سوی یک خیّر است. احمدرضا گودرزی با اشاره به نذر 100 قربانی برای دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان در سال جاری اظهار کرد: هزینه 40 راس گوسفند به نیت سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی و 60 راس گوسفند نیز برای ادای نذر و ارادت به پیشگاه امام حسین (ع) از طریق نذر نیابتی اهدا کرده‌ است.

وی با بیان اینکه همه دارایی خود را مدیون نگاه امام حسین (ع) است، اضافه کرد: کرامات امام حسین (ع) به نوعی راهگشای زندگی بنده بوده است.

گودرزی با اشاره به اینکه سه سال است به حسینیه اعظم زنجان نذری اهدا می‌کند، بیان کرد: در واقع مراسم هشتم زنجانی آوردگاه عاشقان امام حسین (ع) است.

*پوشش مراسم هشتم محرم زنجانی‌ها توسط 80 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی

مدیر روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان از فعالیت پنج گروه مستندساز برای پوشش مراسم هشتم محرم زنجانی‌ها خبر داد و گفت: امسال برای 80 خبرنگار و عکاس نیز کارت تردد صادر شده است.

مجتبی شهامی همچنین اظهار کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری یوم‌العباس باشکوه دیگر در استان اندیشیده شده اشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بخش‌های مختلفی در حسینیه اعظم زنجان فعال است که به اقتضای توان خود فعالیت دارند، تصریح کرد: یکی از واحدهای فعال در حسینیه اعظم روابط عمومی است که فعالیت‌های مختلفی در طول سال و به ویژه ایام محرم انجام می‌دهد.

مسؤول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان با اشاره به برخی از فعالیت‌های روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان در زمینه راهنمایی زائران، توزیع بروشورهای معرفی حسینیه اعظم زنجان، فعالیت‌های نشر و تبلیغی افزود: همچنین در بحث انعکاس عزاداری باشکوه مردم زنجان نیز اقدامات متعددی صورت گرفته است.

شهامی با اشاره به اینکه برای پوشش مراسم عزاداری یوم العباس زنجانی‌ها برای 80 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی کارت صادر شده است، افزود: امروز همچنین پنج گروه مستند نیز مراسم یوم‌العباس را پوشش خواهند داد که از استان‌های زنجان، قزوین و تهران هستند.

وی همچنین از حضور تیم خبری مستندساز شبکه العالم در حسینیه اعظم زنجان خبر داد و گفت: این گروه مستند برای نخستین بار به زنجان آمده‌اند که طبق هماهنگی مراسم یوم‌العباس به صورت زنده از شبکه العالم نیز پخش خواهد شد.

*پخش زنده مراسم یوم‌العباس زنجانی از 12 شبکه تلویزیونی ملی و بین‌المللی

مراسم هشتم محرم، یوم‌العباس زنجانی از 12 ملی و بین‌المللی برای عاشقان اباعبدالله در داخل و خارج از کشور به صورت زنده پخش شد.

مراسم هشتم محرم یا یوم‌العباس زنجانی‌ها که از ساعاتی پیش در شهر زنجان آغاز شده همچنان با شکوه ادامه دارد. این مراسم به صورت زنده و تاکنون از شبکه‌های یک، سحر، سه، خبر، قرآن، شما، الکوثر، چهار، پنج، جام جم، Hispan tv، PRESS TV و شبکه استانی اشراق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به صورت زنده برای عاشقان اباعبدالله پخش شده است.

مراسم هشتم محرم، یوم‌العباس زنجانی که یکی از باشکوه‌ترین عزاداری‌های حسینی در کشور به عنوان دهمین میراث معنوی در یونسکو به ثبت رسیده است.

صدها هزار عزادار در روز هشتم محرم سینه زنان مسیر حسینیه اعظم زنجان تا امامزاده سید ابراهیم(ع) را طی کرده و به عزاداری می‌پردازند.

"مثل محسن حججی ما هم رزمنده‌ایم"/ زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای مدافع حرم در یوم‌العباس زنجانی‌ها

مراسم هشتم زنجان امسال با توجه به اتفاقات اخیر کاملا رنگ و بوی شهادت گرفته است. اکثر مداحان حاضر در موکب حسینیه اعظم زنجان، امسال ابیات خود را حول و حوش ایثار رزمندگان در جنگ و مدافعان حرم در محور مقاومت تنظیم و از آنها یاد می‌کنند.

مداحان در ابیات خود و یا دعاهای خود با نام بردن از شهدا به ویژه شهدای مدافع حرح یاد و نام آنها را گرامی داشتند و ضمن آرزوی نابودی داعش برای سرداران قاسم سلیمانی و محمد اوصانلو و همه رزمندگان محور مقاومت دعا کردند.

در میان شهدا گرامیداشت یاد و نام شهید مدافع حرم "محسن حججی" جایگاه ویژه‌ای داشت و به کرات از سوی مداحان یاد و نام این شهید گرانقدر زنده نگه داشته شد.

*حضور معاون رئیس جمهور و وزیر کشور در مراسم هشتم محرم زنجانی‌ها

معاون رئیس جمهور و وزیر کشور با حضور در خیل عزاداران حسینی، در مراسم هشتم محرم زنجانی‌ها شرکت کردند.

جمشید انصاری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ضمن حضور در جمع عزاداران حسینی زنجان به عزاداری پرداخت.

همچنین رحمانی فضلی وزیر کشور نیز خود را به مراسم یوم‌العباس در زنجان رساند و در جمع عاشقان اباعبدالله به عزاداری پرداخت.

وزیر کشور همچنین ظهر امروز هم در نماز جمعه زنجان حضور یافت.

*پایان مراسم هشتم محرم

مراسم یوم‌العباس لحظاتی پیش با رسیدن دسته عزاداری حسینیه اعظم زنجان به امامزاده سید ابراهیم زنجان و با حضور صدها هزار نفری عزاداران حسینی به پایان رسید.

مراسم سال 1396 هشتم محرم زنجانی با شکوه‌تر از سال‌های گذشته و با حضور خیل مشتاقان و عزاداران حسینی در حالی برگزار شد که حوادث منظقه آنرا حساس‌تر از سال‌های گذشته کرده بود.

شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی نیز باعث شده بود تا این مراسم رنگ و بوی دیگری به خود بگیرد و همگان آمده بودند تا عشق و ارادت خود را به رزمندگان اسلام و شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم که سمبل آنها حضرت ابوالفضل است، نشان دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
    20 1
    السلام علیک یا اباعبدالله الحسین(ع)
  • حسن IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
    16 1
    سلام و درود بر مردم غیور و حسینی و عباسی زنجان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس