کد خبر 783038
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
اربعین

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس از احتمال اعزام زائران ایرانی از مرز قصرشیرین به عتبات عالیات خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدحسن حسینی‌شاهرودی سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراهم شدن مقدمات اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات در ایام  اربعین حسینی، گفت: ستاد اربعین تشکیل و سازمان حج و زیارت، وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نیز پیگیر این موضوع هستند.

وی تصریح کرد: وزارت‌ امورخارجه و سفارت ایران در عراق نیز جلساتی با مسئولان عراقی داشته‌اند و در حال فراهم کردن مقدمات اعزام زائران به عتبات عالیات هستند.

نماینده مردم شاهرود در مجلس با اعلام اینکه در مذاکرات انجام شده با طرف عراقی تمهیدات لازم برای تامین امنیت زائران دیده شده، اضافه کرد: در تمهیدات اندیشیده شده، باید تمام زائران ایرانی از مرزهای قانونی وارد کشور عراق شوند.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس تصریح کرد: برقراری امنیت زائران ایرانی در مسیر عتبات عالیات نیز در کشور عراق بر عهده نیروهای این کشور است.

حسینی‌شاهرودی با اعلام اینکه مرزهای خروجی کشورمان برای اعزام زائران ایرانی در ایام اربعین حسینی گسترده‌تر می‌شود، اظهار داشت: اگر امنیت مرز قصرشیرین تامین شود احتمالاً امسال  اعزام به عتبات عالیات از این مرز نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اعزام به عتبات عالیات در مراسم اربعین علاوه بر مرز مهران از مرزهای شلمچه، دهلران انجام می‌شود و علاوه بر اینها نیز اعزام از طریق مرز هوایی نیز انجام می‌شود.

سخنگوی فراکسیون حج و زیارت مجلس از احتمال اعزام 4 میلیون زائر ایرانی به عتبات عالیات خبر داد و گفت: تمهیدات لازم برای تسهیل خروج زائران ایرانی از مرزهای کشور اندیشیده شده و تقسیم‌بندی استانی نیز در همین رابطه انجام شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس