کد خبر 783597
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸
مداحان

مداح کشورمان گفت: ترویج اسلام از بزرگترین کارهای یک مداح اهل بیت (ع) است. در جامعه امروزی که تفرقه ایجاد شده است، ما با نوع خواندن و گفتار خودمان باید قلب ها را به یکدیگر نزدیک کنیم.

حسینیه مشرق - سید رضا نریمانی مداح اهل بیت (ع) در خصوص نوکری در درگاه امام حسین (ع) گفت: آرزوی همه ما این است که در خانه اباعبدالله الحسین (ع) پیر شویم و نوکری کنیم، زیبایی نوکری و پیرغلام بودن در خدمت امام حسین به این است که همه، ما را تنها بگذارند و فقط سالار شهیدان (ع) در کنارمان باقی بماند.

این ذاکر اهل بیت (ع) ادامه داد: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بعضی از افراد را برای نوکری انتخاب می‌کند و این پیرغلام بودن و نوکری کردن یک طوق و برکتی است که به هرکسی داده نمی شود.

نریمانی بیان کرد: پیرغلامی در دستگاه امام حسین (ع) من را یاد داستانی می‌اندازد که امام سجاد (ع) قصد آزاد کردن غلام خود را داشتند و یا زهیر و حبیب یاران امام حسین (ع) در کربلا که تا آخرین نفس در کنار خاندان آل الله بودند. نوکری و پیرغلامی در خانه امام حسین (ع) بسیار شیرین است و مقام بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه بهترین کار پیرغلامان ایجاد وحدت بین مسلمانان است، اظهار کرد: ترویج اسلام از بزرگترین کارهای یک مداح اهل بیت (ع) است. در جامعه امروزی که تفرقه ایجاد شده است، ما با نوع خواندن و گفتار خودمان باید قلب ها را به یکدیگر نزدیک کنیم، نه اینکه با توهین به دیگر ادیان، تفرقه میان ادیان را تشدید کنیم.

نریمانی در پایان گفت: باید در سبک های مداحی و خواندمان از ظالم و مظلوم بگوییم و ظالم زمانه را به دیگران معرفی کنیم. اگر آن کسانی که مسلمان نیستند، این وحدت و پشتیبانی از مظلوم را از ما بشنوند، متوجه می شوند که ما به دنبال ظلم ستیزی نیستیم و تمام تلاشمان را برای نزدیکی قلب ها به کار گرفته ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس