کد خبر 785375
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰
جابر انصاری

امروز جنوبی ها هم باید نگران حضور مجدد جابر انصاری مقابل دروازه اشان باشند که به خوبی نشان داده چارچوب دروازه آنها را می شناسند.

سرویس ورزش مشرق - نبرد استقلال و فولاد در ایستگاه نهم لیگ برتر برای هر کدام از دو تیم تهرانی و خوزستانی اهمیت ویژه خود را دارد. از یک سو استقلال رده یازدهمی با سرمربی جدید خود وینفرد شفر، قصد بازگشت به جمع مدعیان را دارد و از طرف دیگر فولاد 14 امتیاری می خواهد نشان دهد که شایسته حضور در میان بالانشینان جدول هست.

بررسی دیدارهای گذشته این دو تیم در سالهای اخیر نشان می دهد که فولادی ها آخرین مرتبه در ایستگاه 24 لیگ چهاردهم موفق به شکست استقلال شده اند و پس از آن طی 5 دیدار موفق به عبور از سد این تیم پایتخت نشین نشده اند.

* چاگو رفته کرواسی، شریفات شاگرد قلعه نویی شده

فولاد خوزستان آخرین بار در لیگ چهاردهم یقه استقلال را هم در تهران و هم در اهواز گرفت. این تیم ابتدا در هفته نهم، با ضربه  دقیقه 83 سروش رفیعی، محسن فروزان دروازه بان وقت آبی ها را مات کرد و بعد در بازی برگشت 2-1 از سد میهمانش گدشت. دیدار برگشت لیگ چهاردهم جمعه چهاردهم فروردین ماه سال 1394 به میزبانی ورزشگاه8 غدیر اهواز برگزار شد. دیداری که با گل دقیقه 12 رضا عنایتی با شادی آبی ها آغاز شد. با این حال گلهای اسماعیل شریفات(71)و ماتیاس چاگو(82)از تیم امیر قلعه نویی برای بار دوم در لیگ چهاردهم یک مغلوب برابر فولاد ساخت.

امروز از تیمی که آخرین مرتبه موفق به شکست دادن استقلال شد فقط یک بازیکن در فولاد باقی مانده است. این مدافع یوسف وکیا نام دارد. بازیکنی که در پیروزی 2-1 فولاد برابر آبی ها 21 سال داشت که با نظر دراگان اسکوچیچ وارد ترکیب اصلی فولاد شد.

در مقابل دو گلزن جنوبی ها یعنی اسماعیل شریفات و ماتیاس چاگو راهی تیم های دیگر شده اند. امروز ماتیاس چاگو کامرونی در 30 سالگی پیراهن لوکوموتیو زاگرب در لیگ برتر کرواسی را بر تن دارد . اسماعیل شریفات در ذوب آهن شاگرد امیر قلعه نویی است.

نکته جالب توجه لاینکه چاگو در لیگ چهاردهم فقط یک گل طی 27 بازی و 2411 دقیقه تلاش به ثمر رساند که همان یک گل هم سهم استقلال در روز شکستش شد.

* ترکیب اصلی استقلال  و 3 بازمانده

استقلالی که آخرین مرتبه در هفته 24 لیگ چهاردهم به فولاد 1-2 باخت در ترکیب اصلی خود از محسن فروزان در درون دروازه بهره برد. مدافعان میانی اش هم با نظر امیر قلعه نویی، امیرحسین صادقی، هرایر مگویان و حنیف عمران زاده بودند. آبی ها 2 سال و نیم پیش از بیگ زاده و فخر الدینی هم در جناحین خط دفاعی خود بهره بردند. در میانه میدان هم امید ابراهیمی، محمدرضا خرسند نیا و یعقوب کریمی انجام وظیفه می کردند و در نهایت مهاجمان آن روز استقلال، غلامرضا عنایتی و سجاد شهباز زاده بودند.  به این ترتیب استقلال مدل جدید تنها سه بازیکن از شکست قبلی اش برابر فولاد را در اختیار دارد که یک نفر از آنها شانس بازی مجدد با رقیب را دارد.

 در تیم امروز وینفرد شفر، امکان حضور امید ابراهیمی مثل لیگ چهاردهم فراوان است. اما از میان دو چهره بازمانده از دیدار یاد شده یعنی سجاد شهباززاده و یعقوب کریمی  شانس زیادی برای بازی آنها وجود ندارد؛ دو بازیکنی که مصدومیت آنها را تا حدود زیادی از روند عادی تمرینات خارج کرده است.

* 5 بازی و 10 گل آبی

استقلالی ها شکست هایشان در لیگ چهاردهم را خیلی زود تلافی کردند. این تلافی از رقابتهای جام حذفی آغاز شد. آبی ها ابتدا در دیدار 13 آبان ماه موفق شدند با گلهای میثم مجیدی(15)حنیف عمران زاده(20)و جابر انصاری(77) هم تک گل دقیقه 3 اسماعیل شریفات را پاک کنند و هم سند حذف حریف در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی را امضا کنند.

بعد نوبت به رقابتهای لیگ پانزدهم رسید. استقلال مظلومی در دو بازی رفت و برگشت به فولاد اسکوچیچ رحم نکرد. در دیدار هفته دوازدهم استقلال با گلهای جابر انصاری و پروپئیچ میزبانش را 2-0 برد و در بازی برگشت این پیروزی با 3 گل امید ابراهیمی(8)بهنام برزای(11)و جابر انصاری(36) پررنگ تر به چشم آمد.

در لیگ شانزدهم استقلال در بازی رفت برابر میزبانش 1-1 به تساوی رضایت داد. در هفته دهم مسابقات جابر انصاری برای سومین بار در سه دیدار متوالی دروازه فولاد را باز کرد که آن روز از وحید طالب لو در درون دروازه اش بهره می برد. با این حال گل دقیقه 78 ساسان انصاری مانع از این شد که فولاد در چهارمین دیدار پی در پی برابر آبی ها شکست بخورد.

تا اینکه نوبت به دور برگشت رقابتهای لیگ شانزدهم رسید و هنرنمایی محسن کریمی جوان برابر جنوبی ها. این هافبک مهاجم ساروی موفق شد در دقیقه 71 دیدار هفته 25 دو تیم با فرار تماشایی خود قفل دروازه فولاد را باز کند تا جنوبی ها طی 5 دیدار آخر خود برابر استقلال به آمار قبول 4 شکست و دریافت 10 گل رضایت دهند.

 در واقع امروز جنوبی ها هم باید نگران حضور مجدد جابر انصاری مقابل دروازه اشان باشند که به خوبی نشان داده چارچوب دروازه آنها را می شناسند. و هم در انتظار تا ببینند شوک حضور سرمربی آلمانی روی نیمکت استقلال گریبان آنها را خواهد گرفت یا خیر؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس