کد خبر 792359
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
سرقت طلافروشی

اعضای باند خانوادگی با سوراخ کردن سقف طلافروشی‌ها در شهرهای مختلف وارد آنجا می‌شدند و با تخریب گاوصندوق همه طلاها را به سرقت می‌بردند.

به گزارش مشرق، سردسته این باند یک سارق حرفه‌ای است که به جرم سرقت مسلحانه از طلافروشی‌ تحت تعقیب بود. آخرین سرقتی که اعضای این باند رقم زدند، در شهرستان مینودشت استان گلستان رخ داد. صبح دهم مهرماه صاحب یک طلافروشی با وارد شدن به مغازه‌اش با صحنه عجیبی روبه‌رو شد.

سقف مغازه سوراخ و گاوصندوق کاملا تخریب شده و اثری از 7 کیلو طلای داخل آن نبود. همه‌چیز از یک سرقت حساب‌شده حکایت داشت. وقتی ماجرا به پلیس گزارش شد، تیمی از کارآگاهان اداره آگاهی راهی محل سرقت شدند. بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که دزدان شبانه و با سوراخ کردن سقف وارد طلافروشی شده‌اند. آنها سپس با استفاده از دستگاه‌های برش گاوصندوق را تخریب کرده و 7 کیلو طلا را سرقت کرده بودند.

هرچند طلافروشی به سیستم‌های امنیتی مجهز بود اما به‌نظر می‌رسید دزدان کاملا حرفه‌ای بودند و با از کارانداختن سیستم ضدسرقت، نقشه‌شان را عملی کرده‌اند. در ادامه و در بررسی فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌های مداربسته و همچنین تحقیقات تخصصی، سرنخ‌هایی به‌دست آمد که نشان می‌داد یکی از سارقان سابقه‌دار در این ماجرا نقش دارد.

او مردی 50ساله بود که سوابقی ازجمله سرقت مسلحانه از طلافروشی در پرونده‌اش دیده می‌شد و تحت تعقیب پلیس یکی از استان‌های دیگر بود. کارآگاهان که مشخصات کاملی از این مرد به‌دست آورده بودند جست‌وجو برای ردیابی او را شروع کردند. سارق حرفه‌ای اهل یکی از شهرهای شمال‌غرب کشور بود که همراه خانواده‌اش برای سرقت راهی استان گلستان شده بود.

مأموران در ادامه مشخصاتی را از خودروی آنها به‌دست آوردند و تیم‌های گشتی شامگاه جمعه دزدان را که سوار بر 2خودروی پژوپارس سفید بودند در خیابان ناهارخوران گرگان شناسایی کردند. دزدان قصد فرار داشتند اما در نهایت با شلیک گلوله هر دو خودرو متوقف و سارقان دستگیر شدند. در بازرسی از خودروهای آنها مقداری از طلاهای مسروقه به همراه پول نقد کشف شد و سارقان به اداره آگاهی منتقل شدند.

سرهنگ مجتبی مروتی، رئیس پلیس آگاهی استان گلستان با بیان این خبر گفت: اعضای این خانواده 6 نفر بودند که 3نفرشان در ماجرای سرقت از طلافروشی شهرستان مینودشت نقش داشتند. سردسته باند، پدر 50ساله خانواده بود که سابقه سرقت مسلحانه داشت و نقشه سرقت را با همدستی داماد و پسرش عملی کرده بود.

وی ادامه داد: اعضای این باند علاوه بر سرقت از طلافروشی مینودشت به سرقت از 3طلافروشی دیگر در شهرهای آق‌قلا، خان‌ببین (در استان گلستان) و فاروج (در استان خراسان شمالی) با همین شگرد اعتراف کردند. آنها به چندین سرقت عادی نیز اقرار کردند و تحقیقات برای شناسایی دیگر سرقت‌های احتمالی‌شان ادامه دارد.

منبع: همشهری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس