کد خبر 793912
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
تنباکو

براساس آمار گمرک در پنج ماهه نخست سال ۹۶، بیش از ۸ هزار و ۳۰۴ تن توتون و تنباکو از ۱۲ کشور جهان وارد ایران شده است.

به گزارش مشرق، براساس آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی پنج ماهه نخست سال جاری، در این مدت بیش از ۸ هزار و ۳۰۴ تن تنباکو از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است.

براساس واردات این حجم تنباکو به کشور، ۵۴ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۳۴۴ دلار ارز از کشور خارج شده است.لازم به ذکر است که ارزش ریالی این حجم واردات بالغ بر ۱۷۸ میلیارد و ۴۷۰ میلیون و ۱۲۹ هزار و ۱۴۵ تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

گفتنی است تنباکو از ۱۲ کشور جهان از جمله آلمان، انگلستان، برزیل، بلژیک، تایلند، ترکیه، جمهوری کره، سوئیس و فرانسه وارد ایران شده است.در این بین اولین و بزرگترین صادرکننده تنباکو به ایران آلمان بوده است به طوریکه با فروش بیش از ۲ هزار و ۳ تن تنباکو، درآمد ۱۷ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۴۱۵ دلاری را نصیب خود کرده است.

بعد از آلمان، کشور ترکیه دومین صادرکننده تنباکو به کشور بوده است که در ۵ ماهه نخست سال جاری درآمد بیش از ۱۲ میلیون و ۷۹۲ هزار و ۶۴ دلاری را به خود اختصاص داده است.

همچنین کشور امارات متحده عربی در مدت ذکر شده بیش از ۲ هزار و ۴۵۹ تن تنباکو به ایران صادر کرده است و با درآمد ۱۱ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۲۹۴ دلاری جایگاه سوم را نصیب خود کرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس