کد خبر 794119
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
ذوالفقاری

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: عراق اعلام کرده در صورت ورود زائرین بدون ویزا به مانند سال گذشته به کشورش، مرزهای خود را مسدود می‌کند؛ همچنین تعدادی از بدون‌ویزاها در مرز مهران دستگیر شده‌اند که هم

 به گزارش مشرق، سردار حسین ذوالفقاری در نشست راهبردی اربعین در جمع خبرنگاران درباره کاهش ۸۰ هزار تومانی قیمت‌های سفر به اربعین نسبت به ایام غیراربعین گفت: متأسفانه اطلاعات ناقصی در سطح جامعه که از سر دلسوزی اعلام می‌شود منتشر شده است، به طوری که برای ویزا، بیمه، هلال احمر و شرکت‌های کارگزاری هزینه ۲۸۰ هزار تومانی در ایام غیراربعین از زائرین دریافت می‌شود.  

وی در توضیح بیشتر افزود: ستاد مرکزی اربعین براساس شرایط زائرین و همچنین رایزنی با مسئولین توانسته بیش از ۸۰ هزار تومان کاهش قیمت در ۴ مورد مذکور را در ایام اربعین اجرایی کند.  

وی افزود: چون انجمن اتوبوسرانان کشور خصوصی هستند و ۱۲ هزار اتوبوس با ۶۰ هزار سرویس به زائرین اربعین خدمات ارائه می‌کنند، قیمت‌گذاری و نرخ‌گذاری آنها و استدلال‌های خود را درباره قیمت‌های حمل و نقل به ستاد مرکزی اربعین ارائه کرده‌اند، اما ما از آنان درخواست کرده‌ایم تا جایی که امکان دارد هزینه حمل و نقل زائرین اربعین کاهش پیدا کند، به همین دلیل آنها چند درصدی از نرخ مصوب را کاهش دادند.  

رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: ایام غیر اربعین هزینه‌های سفر به عتبات بسیار بیشتر از سفر در ایام اربعین است، اما ما تلاش می‌کنیم تا هزینه‌ها را تا حد امکان کاهش دهیم، ضمن اینکه توزیع ۲ میلیون غذا در هر وعده و ۶ میلیون غذا در طول ۲۴ ساعت و دیگر خدمات ارائه شده، همگی برای کاهش هزینه‌های زائرین اربعین بوده است.  

وی گفت: ۲ رویکرد در خصوص خدمات ارائه شده و اعمال سیاست در موضوع اربعین وجود دارد که رویکرد اول معتقد است وظایف حاکمیت، ارائه خدمات زیرساختی، امنیتی و سیاستگذاری است و رویکرد دوم هم معتقد است که هزینه پرداخت اتوبوس‌ها باید از سوی دولت صورت گیرد که البته قانون چنین اجازه‌ای را به ما نداده است.  

وی افزود: ایجاد امنیت و زیرساخت‌های لازم در داخل مرزها باید توسط حاکمیت ساماندهی شود، ضمن اینکه همین ستاد مرکزی اربعین و حاکمیت توانسته نظم خوبی را به نذورات و خیرات مردم در موضوع اربعین بدهد.  

سردار ذوالفقاری تصریح کرد: تعدادی از زائرین اربعین در سال گذشته بدون ویزا به عراق ورود کردند، به همین دلیل طرف عراقی چند ساعتی مرزهای خود را مسدود کرد، اما امسال عراقی‌ها اعلام کردند که اگر این روند به مانند سال گذشته تکرار شود، قطعاً مرزها را مسدود خواهند کرد.  

رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره ورود برخی زائرین بدون ویزا به مرزها در سال جاری، تأکید کرد: تعدادی از زائرین بدون ویزا به مرز مهران آمدند که همگی آنها دستگیر شده و هم‌اکنون در قرنطینه حضور دارند، به همین دلیل ما از زائرین بدون ویزا می‌خواهیم به مرزها نیامده تا منجر به هدر رفت وقت خود و دیگران و اتلاف انرژی و پتانسیل نیروهای امنیتی نشوند، چرا که ممکن است مرزها به دلیل حضور این افراد بسته شود.  

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص ویزاهای جعلی هم گفت: گزارشاتی در این خصوص داشتیم که تعدادی از زائرین اربعین به شرکت‌ها و آژانس‌های غیر اعلامی از سوی ستاد مرکزی اربعین مراجعه کرده و ویزا گرفته‌اند، در حالی که ویزای آنها جعلی نبوده است که البته این اتفاق هم فقط مربوط به بازگشت مسافرین یک پرواز بوده است. ضمن اینکه طرف عراقی می‌توانست با عدم بهانه‌گیری در این خصوص با این زائران همراهی می‌کرد.  

سردار ذوالفقاری در توضیح بیشتر این موضوع گفت: ویزای این زائرین جعلی نبوده بلکه این ویزا مربوط به ایام غیر اربعین بوده است، اما طرف عراقی این مسافرین پرواز را به ایران ارجاع داده است.  

رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره قیمت‌های هنگفت پارکینگ‌های مرزها گفت: تعیین و دریافت هزینه‌های بالا و علی‌الحساب از زائرین جهت پارکینگ‌های مرزها کمی بدسلیقگی بوده است، ضمن اینکه به هیچ وجه نباید پارکینگ‌داران و علی‌الخصوص پارکینگ‌های شهرداری‌ از زائرین پول علی‌الحساب دریافت کنند به همین دلیل به آنها تذکر دادیم و اعلام کردیم که باید بعد از بازگشت زائرین، هزینه پارکینگ از آنها دریافت شود، ضمن اینکه در قبض‌های پارکینگ منتشرشده در فضای مجازی هم اعلام عدم مسئولیت پارکینگ‌داران نسبت به اموال مردم درج شده بود، در حالی که کلیه مسئولیت اتفاقات مربوط به آتش‌سوزی، سرقت و خسارت متوجه پارکینگ‌داران است که یا آنها باید وسایل نقلیه را بیمه کرده و یا اگر این کار را انجام نمی‌دهند، کلیه مسئولیت خودروهای پارک شده در پارکینگ‌ها را پذیرا باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
    0 0
    کسی که بدون ویزا می رود و قوانین کشور را زیر پا می گذارد نه اعتقادی به امام حسین دارد نه اربعین و این مناسبت ها برایش اهمیت دارد بلکه از این فرصت می خواهد استفاده کرده یک سفر خارجی بدون هزینه و با قانون شکنی برود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس