به گزارش گروه فرهنگ و هنر مشرق، ویژه نامه فرهنگی هنری حلقه وصل با نام «نزدیک» روی پیشخوان مطبوعات کشور قرار گرفت.
این ویژه نامه که معلوم است به صورت مستقل منتشر می شود و فعلا زیر لوای ماهنامه حلقه وصل منتشر می شود، بیش از هر چیز به سینما و ادبیات پرداخته و سعی کرده در گرافیک خود حرف های جدیدی داشته باشد. تبلیغات ویژه برای انتشارات ساقی و تولیدات سینمایی خاص در بنیاد روایت فتح، این احتمال را قوت می بخشد که این نشریه، ارگان فرهنگی و هنری بنیاد روایت فتح باشد.
بررسی استفاده جناحهای سیاسی از سلبریتیها در شماره اول «نزدیک» از موضوعات ویژه ای است که به آن پرداخته شده.
پرونده ویژه شماره نخست این ماهنامه به بررسی تمایل روزافزون جناحهای سیاسی به جذب هرچه بیشتر سلبریتیها و داشتن ویترینی رنگارنگتر از ستارهها اختصاص دارد و رضا کیانیان نیز در گفتگویی به ارائه تحلیلی از الگو شدن سلبریتیها در حوزههای مختلف پرداخته است.
پرونده بخش ادبیات این شماره به بهانه نزدیکی به ایام اربعین حسینی به بررسی روند تولید مقاتل جدید برای مخاطب عام پرداخته است و در گفتگو با یاسین حجازی نویسنده « کتاب آه» علل عدم جذابیت مقاتل قدیمی برای مخاطب عام و لزوم بازتولید مقاتل برای استفاده مخاطب جدید را بررسی کرده است.
در بخش سینما نیز به دلیل برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران در روزهای پایانی مهرماه، به این جشنواره و تاثیر آن بر جریان فیلم کوتاه ایران پرداخته شده است. همچنین پروندهای برای آخرین مستند مایکل مور؛ «دیگه به کجا حمله کنیم؟» با رویکرد تحلیل نوع نگاه نقادانه او در شماره اول «نزدیک» منتشر شده است.
«نزدیک» همچنین در بخش ورکشاپ خود به گفتگو با احمد شاکری نویسنده رمان « انجمن مخفی» و سردبیر فصلنامه قلم، و همچنین در بخش بازخوانی خود به گفتگو با فرهاد جعفری نویسنده رمان « کافه پیانو» پرداخته است.
ماهنامه فرهنگی «نزدیک» با جانشین مدیرمسئولی محسن دریالعل و سردبیری امیر ابیلی روی پیشخوان کیوسکهای مطبوعاتی قرار گرفته است و 10000 تومان قیمت دارد.