به گزارش مشرق - علی عسکری رئیس رسانه ملی در بازدید از استودیوی عصر سازمان هنری رسانه ای اوج، با اشاره به اهمیت برنامهریزی برای فعالیتهای رسانهای ایام اربعین گفت: امسال دوستان و همکاران ما قبل از ایام اربعین جلسات متعددی برای برنامهریزی داشتند که مهمترین نتیجه برای ایام اربعین امسال با توجه به اشتیاق و شور و شوق وصف ناپذیر مردم نسبت به امام حسین (ع) کاهش تبلیغات برای پیاده روی اربعین بود.
وی افزود: با محاسباتی که پیش بینی کرده بودیم در صورت تبلیغات گسترده رسانه ملی به طور قطع با سیل گسترده خروج زوار از کشور مواجه میشدیم و مشکلات عدیدهای برای مردم پدید میآمد. لذا تا شنبه گذشته تبلیغات چندانی انجام ندادیم ولی بعد از آن تلاش شد از طریق ارسال خبرنگاران مختلف و نصب بیش از 30 اس ان جی، این حماسه پرشکوه پوشش داده شود.
رئیس رسانه ملی در ادامه به 3 برنامه سازمان هنری رسانه ای اوج در ایام اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان اوج امسال با سه برنامه موفق «پیاده آمدهایم»، «اقیانوس آرام» و «مخاطب خاص»، مأموریت ویژهای در این زمینه داشت که هر سه کار از تولیدات ارزشمند و تأثیرگذار رسانه ملی در ایام اربعین بود.
علی عسکری با اشاره به اهمیت استودیو «عصر» سازمان هنری رسانه ای اوج در پخش این برنامهها گفت: نکته کلیدی و ویژهای که در برنامه سازی سازمان اوج در ایام اربعین بود، حضور برنامه سازان در کربلای معلی و نمای زیبا از حرم ابا عبدالله بود که تأثیر گذاری این برنامهها را دو چندان کرده بود.
وی ادامه داد: امروز که این استودیو را از نزدیک مشاهده کردم به سختی ها و دشواریهای برپایی چنین فضایی در جوار مرقد امام حسین (ع) بیشتر آشنا شدم و جا دارد از همین جا به مسئولین و دست اندرکاران برنامه سازی در سازمان اوج خدا قوت بگویم.
علی عسکری در پایان اظهار امیدواری کرد در حوزه مستندسازی شاهد کارهای قویتری برای نشان دادن عظمت اربعین باشیم و افزود: معتقدم هنوز کاری در سطح بالا که بتواند ابعاد مختلف این حماسه پر شکوه را نشان دهد، انجام ندادهایم و جا دارد مستند سازان و فیلم سازان کشور محصولات بهتر و با استانداردهای جهانی در خصوص پیاده روی اربعین تولید کنند.