کد خبر 808062
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶
اژه ای

معاون اول قوه قضاییه گفت: برخلاف برخی گفته‌ها ما برای رسیدگی به پرونده برادر یکی از مسئولان از هیچ کس اجازه‌ای نگرفتیم و این پرونده هم در حال رسیدگی است.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در ادامه سخنان خود در پاسخ  به یکی از دانشجویان که سخنان قبلی وی مبنی بر اینکه گفته بود می خواستیم پرونده برادر یکی از مسئولان را پیگیری کنیم اما آن مسئول گفت اعلان جنگ می کنیم. آن مسئول چه کسی بود و چرا شما برای پیگیری فساد از برادر آن فرد اجازه گرفتید اظهارکرد: ما نرفتیم اجازه بگیریم و هیچ کجا چنین حرفی نزدیم. پس این حرف شما غلط است.

وی ادامه داد: ما نه تنها از رییس جمهور فعلی و سابق و اسبق، در بسیاری از موارد در مورد حتی برخی از اعضای خانواده و برخی کسان دیگر، می رویم می گوییم درباره فلان فرد آن اتهام مطرح است تا اگر خواستند اطلاعاتی بدهند، اقدام کنند. در پاره ای از موارد که اصلا قانون الزام می کند که برای تعقیب وزیر و معاون رییس جمهور باید به مجلس خبر بدهیم.

اژه‌ای گفت: در این قضیه اولاً اجازه گرفته نشده است و این رویه ما نه تنها درباره ایشان بلکه بسیاری از کسان دیگر است. ایشان گفتند الان در آستانه انتخابات است و این تفسیر می شود و اگر این بشود، جنگ می شود و ما هیچ اعتنایی نکردیم و کار خود را انجام دایم و آن فرد احضار شد و الان پرونده در جریان است و در حال رسیدگی است و نه اجازه گرفته شده و نه پرونده متوقف شده است.

محسنی اژه ای در پاسخ به این سئوال که سازوکار نظارت بر قوه قضاییه چیست و چرا هر کاری دلش می خواهد می کند و هیچ کس هم جلویش را نمی گیرد افزود: مگر در دنیا غیر از این است که اگر کسی از دستگاه قضایی شکایت داشت، به قوه مجریه شکایت می کند. یک دادسرا و دادگاهی به نام دادسرای انتظامی قضات وجود دارد که اگر قاضی تخلف کرد، دادسرا و دادگاه ورود می کند.

علاوه بر این سازمان بازرسی کل کشور هم در برخی بخش های اجرایی قوه قضاییه هم نظارت می کند و مجلس هم می تواند طبق اختیارات قانونی ورود می کند و بیت مقام معظم رهبری بخش هایی برای نظارت دارد.

وی درباره اظهارات فردی به نام نظری مبنی بر اینکه فسادی را به وی منعکس کرده و معاون اول دستگاه قضا، فساد را به قاضی متخلف داده و نهایتا نظری به حبس محکوم شده است گفت: من آقای نظری را می شناسم و خیلی شما ها نمی شناسید. آقای نظری قبل از اینکه این مسئله برایش پیش بیاید با هم ارتباط داشتیم و برخی مطالب را گاهی وقت ها با واسطه یا بی واسطه برای ما می فرستاد.

زمانی که این اتفاق برایش افتاد، من واقعا تلاش کردم. من از دادسرای انتظامی و مرکز حفاظت خواستم تحقیق کنند. رییس قوه قضاییه یک هیئت ویژه فرستاد که آیا مسایل ادعایی درست است یا خیر؟ هیئت مخصوص از تهران رفت و کنکاش کرده است. درباره برخی چیزهایی که ایشان ادعا کرده بود، افرادی آمدند و شکایت کردند. بنابراین هم ادعاها و هم شکایت ها بررسی شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس