کد خبر 808571
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
موگرینی

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ضروری خواندن حفظ برجام، گفت اروپا تضعیف یک توافق چندجانبه مورد تائید شورای امنیت را تاب نمی‌آورد.

به گزارش مشرق، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه بار دیگر بر لزوم حفظ توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرد.

موگرینی که در نشست پارلمان اروپا در «استراسبورگ» صحبت می‌کرد، با اشاره به بی‌ثباتی‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا و همچنین  مناقشه اتمی شبه‌جزیره کره، گفت: «با توجه به این پیشینه، حفظ و اجرای توافق هسته‌ای با ایران یک ضرورت قطعی است. ما تاب تنش بیشتر در خاورمیانه و یک بحران اشاعه‌ای دیگر را نداریم.»

وی افزود: «نمی‌توانیم تضعیف یک توافق چندجانبه مورد تائید یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را تاب بیاوریم و نمی‌توانیم لغو توافقی را که اهدافش را محقق کرده، تاب بیاوریم. توافق با ایران درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران اطمینان ایجاد می‌کند و برای امنیت جمعی ما در اتحادیه اروپا، در منطقه و فراتر از آن حیاتی است.»

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا ادامه داد: «اهمیت این توافق با توجه به بحران اتمی‌ای که در کره شمالی با آن مواجه هستیم، بیشتر هم می‌شود.»

موگرینی با بیان اینکه به لطف برجام قدرتمندترین رژیم نظارتی بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال شده، گفت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون ۹ بار تائید کرده است که ایران «تمام تعهدات مرتبط با هسته‌ای ایران در حال انجام هستند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه دستیابی به برجام پس از ۱۲ سال «مذاکرات دشوار» مقدور شده، گفت: «مذاکره مجدد این توافق، یا بخش‌هایی از آن، جزو گزینه‌ها نیست. هیچ فرد دارای حسن نیتی نمی‌تواند باور کند که این روشی قابل اعتنا برای پیگیری است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس