فلسطین

شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه پس از برگزاری نماز جمعه، تظاهرات خود را که به دعوت گروه های مقاومت صورت گرفته بود، آغاز کردند.

به گزارش مشرق، اعتراضات شهروندان فلسطینی برای دومین هفته متوالی به تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت خانه آمریکا به این شهر ادامه دارد و روز گذشته ( جمعه) تظاهراتی گسترده با عنوان «جمعه خشم دوم» در مناطق مختلف برگزار شد.

شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و نوار غزه پس از برگزاری نماز جمعه، تظاهرات خود را که به دعوت گروه های مقاومت صورت گرفته بود، آغاز کردند اما پس از مدتی کوتاه درگیری ها با نظامیان صهیونیست  در بخش های مختلف شروع شد.

در آغاز اعتراضات در شهر البیره (کرانه باختری) یک شهروند فلسطینی به نام « محمد امین العقل» در یک عملیات شهادت طلبانه در ورودی شمالی شهر توسط نظامیان صهیونیست هدف قرار گرفته شد و در اثر شلیک مستقیم گلوله به شهادت رسید.

بیشترین درگیری ها میان فلسطینی ها و نظامیان صهیونیست در شهر نابلس در کرانه باختری به وقع پیوست؛ « طولکرم، البیره، عناتا، رام الله و حومه مسجد الاقصی» هم امروز شاهد درگیری های سنگین بود.

در جریان اعتراضات دومین جمعه خشم نظامیان صهیونیست مانند روزهای گذشته به زنان و کودکان هم رحم نکردند و با شدت با آنان برخورد کردند؛ در یورش نظامیان صهیونیست به خیابان آلواد در شهرک قدیم کرانه باختری دهها فلسطینی از جمله چند زن مجروح شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ۱۵ فلسطینی هم در شرق شهرک «خان یونس» با شلیک مستقیم گلوله توسط نظامیان صهیونیست مجروح شدند؛ درگیری های شدید در حومه مسجد الاقصی در امتداد « باب العمود» هم گزارش شد.

به گزارش مشرق، در جریان اعتراضات روز جمعه، ۴ تن از شهروندان فلسطینی به شهادت رسیدند و ۳۷۱ تن دیگر هم زخمی شدند؛ حال ۷ تن از مجروحان هم وخیم گزارش شده است. مناطق مرزی نواره غره هم امروز شاهد اعتراضات شدیدی بود.

« یاسر ناجی سکر، ابراهیم ابوریا، محمد امین العقل و باسل مصطفی اسمائیل، ۴ شهروند فلسطینی هستند که امروز در جریان اعتراضات هدف  گلوله های نظامیان صهیونیست قرار گرفته شدند و به شهادت رسیدند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس