به گزارش مشرق، ۲۳تا ۲۵ آذر امسال که مزین به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال » است، بدون هیچ سروصدایی نمایشگاهی برای عرضه محصولات چینی در شهر آفتاب برگزار شد.
این در حالی است که این نمایشگاه بدون اطلاع اصناف و در شرایطی برگزار شد که تمامی تولیدکنندگان داخلی دغدغه کسادی بازار را دارند.
«هوم لایف»، بازاری برای نمایش و بازاریابی محصولات چینی است، و این نمایشگاه در ایران با حضور بیش از ۹۰۰ تولیدکننده چینی بدون هیچ نظارتی به بازاریابی محصولات بیکیفیت و بنجل چینی پرداخت.
آنطور که گزارششده است، در این نمایشگاه با معرفی محصولات از سوی مترجمان فارسی زبان، کالاهای چینی را بهصورت آنلاین فروخته میفروختند.
ارائه خدماتی از قبیل اتوبوس و هتل رایگان و دعوت از اتحادیههای استانی ازجمله خدمات این نمایشگاه بوده است.
حمیدرضا یوسفی فر رئیس کارگروه تخصصی مد، پوشاک و چرم کشور در واکنش به برگزاری این نمایشگاه گفت: این کارگروه تمام تحرکات اینچنینی را رصد کرده و پیشاپیش تذکر جدی به دولت در این زمینه داده میشود.
نمایشگاه هوم لایف با حمایت دولت چین در کشورهای مختلف بهصورت گردشی برای بازاریابی و فروش محصولات چینی فعالیت میکند که عمده هزینههای برگزاری آن را دولت چین متقبل میشود.
رئیس کارگروه تخصصی مد، پوشاک و چرم کشور اعلام کرد: مجلس شورای اسلامی با برگزاری چنین نمایشگاههایی بهشدت مخالف است و به دنبال برخورد با برگزارکنندگان این نمایشگاه است.
مهدی سلطانی، رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش اتحادیه پوشاک استان البرز نیز با اشاره به حضور هشت ساعته اش در این نمایشگاه ابراز داشت: با نظر سنجی از کارشناسان بازدیدکننده اذعان به بی کیفیتی اجناس چینی در مقایسه با تولیدات داخلی داشتیم.
رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش استان البرز امعتقد است: با حضور تولید کنندگان و اعضای اتحادیه در چنین عرصه هاییایجاد انگیزه برای تولید کنندگان داخلی به وجود می آید و لازم است تا تولید کنندگان با کیفیت ایرانی با حضور خود در نمایشگاه های بین المللی توانایی ایران و ایرانی را به اثبات رسانیده و در کسب امتیازات جهانی برای صادرات اهتمام ورزند.