کد خبر 810840
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵
خبر ویژه

رئیس مجلس ۲ سال پس از وعده‌های در باغ سبز دولت درباره گشایش‌های پسابرجامی و ادعای رونق اقتصادی تصریح کرد همچنان در رکود هستیم و رونق اقتصادی ایجاد نشده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

علی لاریجانی که از متحدان دولت به شمار می‌رود، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، چند بار نامزدهای انتخاباتی را به خاطر وعده‌های اقتصادی مورد تخطئه قرار داد اما کمتر به عملکرد اقتصادی دولت و وعده‌های به دور از واقعیت شخص رئیس‌جمهور طی ۴-۵ سال گذشته به ویژه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امسال پرداخت. طیف همسو با لاریجانی نیز نقشی تعیین کننده در تصویب ۱۵ دقیقه‌ای برجام برخلاف نظر کارشناسی کمیسیون ویژه داشت.


رئیس مجلس اما دیروز در ششمین همایش نقش پژوهش در قانونگذاری، به طور سربسته به ناکارآمدی‌های دولت اشاره کرد. در حالی که طبق دعاوی محافل سیاسی و رسانه‌های حامی برجام، باید پس از ۲ سال، بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار درآمد به کشور آمده باشد، آقای لاریجانی گفت: یکی از مشکلات عمده کشور مسئله بودجه است. تمام منابع و درآمدهایی که کشور از طریق نفت یا مالیات و روش‌های دیگر تهیه می‌کند، به زور به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد، بودجه جاری کشور هم همین قدر است؛ بنابراین بیش از این نمی‌توانیم به هزینه‌ها اختصاص دهیم.


وی افزود: دولت این بار برای جبران کسری بودجه خود اقدام به انتشار اوراق مشارکت کرده است که این امر موجب افزایش بدهی‌های دولت است. اداره کشور با این بودجه جاری امکان‌پذیر نیست. بخش اجرایی کشور فربه شده است.


لاریجانی خاطرنشان کرد: بارها به مسئولین گفته‌ام که امور کشور را شفاف به مردم بگوییم تا تصور نکنند که با وضعیت پر و پیمانی از نظر بودجه روبرو هستیم، منابع ضیق است و باید درست مصرف شود؛ اما روال فعلی، شرایط کشور را بهبود نمی‌دهد.


وی گفت: اینکه برای کمبود منابع، از اوراق استفاده کنیم، شاید برای یک سال پاسخگو باشد، اما استمرار آن یک دولت فرومانده بر جای خواهد گذاشت؛ پس باید اصلاح مسیر صورت گیرد.


رئیس مجلس خبر داد: ما همچنان دچار رکود در اقتصاد هستیم، رونق اقتصادی ایجاد نشده است، باید کمک کنیم بخش تولید، رونق پیدا کند.


یادآور می‌شود امسال دهمین سال ریاست آقای لاریجانی بر مجلس است. ۵ سال از این ریاست با ریاست جمهوری آقای روحانی (به عنوان مؤتلف رئیس مجلس) مقارن بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس