کد خبر 810851
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۰
نمایه بارانداز

افشاگری تکان‌دهنده دادستان کل کشور از نقش مقامات دولتی و صاحبان قدرت در بازار قاچاق کالا و ارز!

به گزارش مشرق، افشاگری تکان‌دهنده دادستان کل کشور از نقش مقامات دولتی و صاحبان قدرت در بازار قاچاق کالا و ارز! حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری می‌گوید برخی دولتی‌ها نمی‌خواهند با مساله فساد قاچاق کالا و ارز مقابله و مبارزه جدی صورت گیرد. به گفته دادستان کل کشور، دست مقامات در قاچاق مشخص است و برخی مقامات خود یا فرزندان یا نزدیکان آنها در قاچاق کالا و ارز نقش دارند.


اظهارات دادستان تهران در حالی مطرح شده است که پیش از این درباره تاسیس صرافی‌ها و نیز واردات کالا توسط نزدیکان دولت مطالبی منتشر شده بود.  دادستان تهران می‌گوید درباره وضعیت بندر شهید رجایی گزارش کاملی به حسن روحانی داده است. به گفته منتظری، این بندر در حوزه قاچاق کالا و ارز تقریبا رها شده است! حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری که دیروز در همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محل سالن فجر ستاد فرماندهی ناجا سخنرانی می‌کرد، درباره مقوله قاچاق و فسادهای آن گفت: قطعا اگر ورود نیازمندی‌های مردم به صورت غیرقانونی باشد به اقتصاد، اشتغال، سلامت اقتصاد کشور، سلامت بازار و سلامت بخش اداری آسیب می‌رساند، بنابراین باید تمام توان و تلاش‌ها برای مبارزه با این امر صورت گیرد.

دادستان کل کشور گفت: در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز با همه تلاش و مراقبت همچنان شاهد ورود قاچاق از مرزهای رسمی و غیررسمی هستیم. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه گفت: باید توجه داشته باشیم افزایش کشفیات حاکی از چیست؟ آیا افزایش به معنای آن است که به موازات افزایش کشف، افزایش ورودی داشته‌ایم یا حاکی از این است که بیشترین کالای قاچاق را کشف کرده‌ایم و نگذاشته‌ایم وارد شود؟

در این صورت باید مقایسه کنیم و اینکه آیا این افزایش کشفیات موجب کاهش ورودی شده است یا افزایش ورودی داشته‌ایم که اگر افزایش ورودی باشد، خوشایند نیست.


به گزارش میزان، دادستان کل کشور در ادامه اظهار کرد: باید طوری عمل کنیم که قاچاقچیان به خود اجازه ندهند کالای قاچاق وارد کنند، باید با عناصر خائن و وطن‌فروش که برای رسیدن به منافع خود حاضرند همه منافع را زیر پا گذاشته و از جمله جوانان را بیکار، کارخانه‌ها را تعطیل و خانواده‌ها را از هم بپاشند با تمام قدرت مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه مساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز شوخی‌بردار نیست، خطاب به حاضران در جلسه گفت: اگر توان خود را به‌کار گیرید بزرگ‌ترین خدمت را به مردم کرده‌اید که در این باره با یکسری مقاومت‌ها، برخوردها و کارشکنی‌ها نیز مواجه خواهید بود، چراکه وقتی ببینند به منافع مالی آنها ضربه وارد می‌شود با شما مبارزه خواهند کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری بیان کرد: می‌دانید عناصر اصلی قاچاق کالا و ارز برای اینکه بتوانند به مقاصد شوم و منافع نامشروع دست یابند و عناصر اصلی مبارزه با قاچاق را گرفتار کنند، دست به هر کاری می‌زنند، راه آنها شناخته شده است. ما باید در این امر خود را مهیا کنیم.


دادستان کل کشور ادامه داد: در یک تحلیل باید ببینیم با وجود اینکه مقام معظم رهبری مؤکداً‌ دستور دادند قوانین لازم را در اختیار داشته و مجموعه‌ای به نام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشکیلات هم داریم، چرا باید شاهد ورود این قاچاق فراوان در کشور باشیم.  وی تأکید کرد: وقتی می‌بینیم بعضی مقامات و کسانی که باید دلسوزانه در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعال باشند، خود به نحوی سهم دارند یا خودشان یا فرزندان‌شان یا کسانی که وابستگی به آنها دارند در وارد کردن قاچاق کالا و ارز سهیم هستند، چگونه انتظار داریم این مبارزه به نتیجه مطلوب برسد.


حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری افزود: وقتی من از یک مقام مسؤول مستقیم در قاچاق کالا و ارز به صراحت می‌شنوم که برخی از دست‌اندرکاران دولتی نمی‌خواهند مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز بشود که دروغ هم نمی‌گوید و آثار و نشانه‌های آن را ما حس می‌کنیم، می‌بینیم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملاً‌ تعطیل شده است. دادستان کل کشور در ادامه به بازدید خود از بندر شهید رجایی در ایام تعطیلات عید نوروز اشاره کرد و گفت: بنده در یک هفته بازدید از این بندر هر آنچه مشاهده کرده بودم را در همان ایام نوروز که برای تبریک خدمت رئیس‌جمهور رفته بودم به  ایشان عرض کردم و گفتم البته کارهایی در بندر شهید رجایی انجام می‌شود اما بندر شهید رجایی از لحاظ قاچاق کالا و ارز تقریباً رها شده است. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری افزود: مجموعه این عوامل و اطلاعات و اموری که باید دست به دست هم بدهد تا با این پدیده شوم به جد مبارزه کنیم ندانم‌کاری است، چه کسی باید امر قاچاق کالا و ارز را ساماندهی کند؟ یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند بلکه یک مجموعه باید تعامل داشته باشد و امیدوارم شما بتوانید به جد مبارزه کنید.


دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه در دادستانی کل کشور با جدیت پیگیر مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستیم، تاکید کرد: قاچاق مقوله‌ای نیست که با یک دستگاه، مبارزه با آن ثمربخش باشد بلکه باید با هم تعامل داشته باشیم. دادستانی کل نیز به دلیل اهمیت این موضوع یک اداره ویژه با تعریف و وظایف مشخص راه‌اندازی کرده است و یکی از بهترین قضات را مسؤول قرار داده و تأکید می‌کنم ایشان وظیفه دارد در این زمینه با شما همکاری لازم را داشته باشد و هرجا و در هر استانی با مشکلی برخورد کردید که باز کردن آن به دست دادستانی است حتماً اعلام کنید.


وی تأکید کرد: به دادستان‌های کل کشور تأکید کردیم همکاری‌های لازم را داشته باشند و حتماً با اداره ما در تماس باشند. حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه گفت: هنوز در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رئیس‌جمهور نماینده خود را معرفی نکرده‌اند. چرا اینگونه باید باشد؟ این نشان چیست؟ آیا اهتمام لازم نیست؟ یا شخص مناسب نیست؟ انتظار داریم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در این باره پیشگام باشد و همه دستگاه‌ها را به میدان بکشد و اگر دستگاهی کم‌کاری یا کوتاهی کند باید برطرف شود و اگر هم نواقصی هست اعلام کنند.

دادستان کل کشور گفت: من وقتی از این ستاد گله کردم که دوستان از گله من گله‌مند بودند. گفتم اگر عرض بنده صحت ندارد اقدامات و گام‌های مؤثری را که انجام شده، اعلام کنید که در آن صورت ما هم مشوق و هم مبلغ می‌شویم و همراهی بیشتر خواهیم کرد اما اگر اشکالاتی هست و ما می‌بینیم همچنان در جامعه، بازار و مغازه این مقدار قاچاق کالا و ارز هست، این نشان‌دهنده چیست؟


منبع: روزنامه وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس