رهبرانقلاب

با انتشار سخنان رهبر انقلاب، گمانه‌زنی‌ها درباره مخاطب اصلی سخنان ایشان در این سخنرانی آغاز شد و بسیاری بر سر مخاطب اصلی بیانات امروز ایشان، اتفاق نظر داشتند.

سرویس سیاست مشرق- حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح چهارشنبه (۶ دی) در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور، با اشاره به تلاش بی‌وقفه امریکا برای شبهه‌پراکنی و گرفتن «امید و اعتماد به نفس ملت»، از همراهی خواسته یا ناخواسته برخی افراد با اهداف دشمن به شدت انتقاد کردند و با یادآوری تحلیل‌ها و تبلیغات پوچ چهل ساله دشمن درباره شکست یا تضعیف جمهوری اسلامی تأکید کردند:

"به فضل الهی و با اتکا به هوشیاری و ایستادگی مردم، همچون گذشته بینی دشمنان را به خاک می مالیم و با تلاش مضاعف مسئولان برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، راه پیشرفت و سرافرازی را با اقتدار ادامه خواهیم داد."

ایشان با تأکید بر استمرار دشمنی ها با ملت ایران، فرمودند:

"مهم این است که در هر دوره ای طراحی و نقشه دشمن در عرصه های مختلف را بفهمیم و براساس آن، پیشگیری، دفاع خوب یا حمله پیش دستانه انجام دهیم."

رهبر انقلاب اسلامی، مهمترین طراحی جبهه مقابل در مقطع فعلی را ناامید کردن مردم به آینده و گرفتن اعتماد به نفس آنان از طریق بزرگنمایی مشکلات و ضعف ها و کاستی ها دانستند و افزودند: امروز در فضای مجازی، هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است و اگر گفته می شود باید مراقب فضای مجازی بود از این جهت است که دشمن نتواند از این فضا برای هدف قرار دادن هویت و موجودیت ملت و نظام اسلامی استفاده کند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، «انتشار آمارهای بی پایه، ادعاهای دروغ، تخریب چهره های مورد قبول مردم و انکار موفقیت های انقلاب اسلامی» را بخشهایی از اقدامات در فضای مجازی برای بدبین کردن مردم بویژه جوانان و نوجوانان دانستند و خاطرنشان کردند: متأسفانه برخی افراد بی تقوا در داخل با متهم کردن افراد و دستگاهها و تلاش برای صحیح جلوه دادن دروغ‌های شاخدار بیگانگان، همان کار دشمن را انجام می دهند.

ایشان افزودند:

" این افراد بجای آنکه سیاست خود را «دینی» کنند، برای رسیدن به اهداف پَست و حقیر سیاسی، دین خود را با سیاسی کاری همراه کرده اند. این افراد، بی ملاحظه و بدون در نظر گرفتن خدا و دین و انصاف، در جهت اهداف دشمن سخن می گویند و به قیمت ناامید کردن مردم و نسل جوان، دشمن را شاد می کنند."

حضرت آیت الله خامنه ای در فراز بسیار مهمی از بیانات خود افزودند:

"کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند و علیه کشور سخن بگویند بلکه باید پاسخگو باشند، ضمن آنکه مردم آگاه هستند و اینگونه رفتارها در آنان تأثیرگذار نخواهد بود."

با انتشار این سخنان رهبر انقلاب، طبعا گمانه‌زنی‌ها درباره مخاطب اصلی سخنان ایشان در این سخنرانی آغاز شد. آن چه که قابل انکار نیست، بعد از جنجال‌آفرینی‌ها و تبلیغات سوء گروهی از مسوولان پیشین مملکتی، که سابق بر این عنوان جریان «انحرافی» گرفته بودند و حالا یک به یک به دست عدالت سپرده می‌شوند، علیه دستگاه‌ها و نهادها و شخصیت‌های نظام (به ویژه دستگاه‌ قضاء و معرکه‌گیری‌های خیابانی رییس جمهور پیشین و وارد کردن انواع اقسام تهمت‌ها و توهین‌ها به بخش‌های مختلف نظام، مخاطب اول کلام رهبری که پیش از هرکس دیگر در ذهن تصویر می‌بندد، کسی جز «محمود احمدی نژاد» و یاران او نیستند و بسیاری از اشارات رهبر انقلاب، با عملکرد این حلقه در هفته‌های اخیر، منطبق است.


** بیشتر بخوانید: رهبر انقلاب: کسانی که همه امکانات کشور دستشان هست یا بوده حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند

اما آن چه در این میان، به عنوان یک خط رسانه‌ای هماهنگ از سوی رسانه‌های فارسی زبان مخالف نظام و برخی رسانه‌های داخلی متعلق به جریان‌های مشخص سیاسی به چشم می آید، این است که قصد دارند تنها مخاطب بیانات رهبری را، رییس جمهور سابق و یاران او نشان دهند و دایره مخاطبان  نقد تند آیت‌الله خامنه‌ای را این چنین محدود نمایند، که در زیر، نمونه‌هایی از این خط رسانه‌ای را می‌بینید:

این تقطیع کلام رهبری البته در برخی رسانه‌های داخلی نیز به چشم خورد، آنجا که "کسانی که امکانات کشور در اختیارشان هست یا بوده" را با تقطیع، به آنچه در تصویر بالا و پایین می‌بینید تغییر دادند:

اما به نظر می‌رسد دنبال کردن این خط که رهبر انقلاب صرفا در بیان این سخنان، رفتار فریبکارانه و در عین حال ساختارشکن حلقه «احمدی نژاد» را مد نظر داشتند، ازین رو صورت می‌گیرد تا دیگر سیاسیونی که از اتفاق در ماه‌های اخیر رفتار و گفتارشان را می‌توان مصادیق همین سخنرانی رهبری دانست، به حاشیه امنی بروند تحت الشعاع هیاهوی رییس جمهور سابق قرار بگیرد. در نهایت، آن خط کلّی که رهبر انقلاب برای رفتار اهالی دیروز و امروز سیاست ترسیم کرده‌اند، محدود به رفتار یک چهره سیاسی و اطرافیان او جلوه داده شود و باز هم یک طیف سیاسی، حساب‌های گذشته خود را با رقیبش صاف کند.

اما بد نیست با مروری بر رفتار و گفتار چهره‌های سیاسی دیگر، دایره شمول انتقادات رهبری را با دقت بیشتری ترسیم کنیم و به آنها که از گوشه‌ای دیگر از منشور سیاسی جمهوری اسلامی، با سخنان خود بهانه به دست دشمنان نظام و کشور داده‌اند، بی آن که اشارتی به مسوولیت‌های چشمگیر خود در عمر ۴ دهه‌ای جمهوری اسلامی داشته باشند؛ بپردازیم.

**ببینید: فیلم/ بیانات رهبرانقلاب در مورد مسئولان بی‌تقوا

حجت الاسلام حسن روحانی، از همان زمانی که در سال ۹۲ پای در عرصه رقابت‌های ریاست جمهوری گذاشت، پایه و مبنای تبلیغات خود را، نفی کامل عملکرد ۸ سال قبل از آن قرار داد. این شیوه از نقد همه جانبه بر دولت‌های نهم و دهم، که در بسیاری از موارد مصداق بارز تخریب و سیاهنمایی مطلق بود، متاسفانه بعد از انتخاب ایشان به ریاست جمهوری هم ادامه پیدا کرد، و هر جا که پای مشکلات و معضلات کشور به میان می آمد، در تمام طول دولت یازدهم، شخص رییس جمهور و یاران ایشان در هیات دولت، گریزی به دولت قبل می زدند و از نیمه کاره ماندن «آوار برداری» از کشور(به واسطه عملکرد دولت‌های نهم و دهم) سخن می گفتند. در سخنان رییس دولت تدبیر و امید و همه اعضای کابینه ایشان، در طول ۴ سال دولت یازدهم، یک بار هم نبود که حتی به «یک» نقطه روشن در کارنامه دولت‌های نهم و دهم اشاره شود؛ چنان که گویی طی ۸ سال قبل از روی کار آمدن روحانی، سیاهی و نکبت و ادبار مطلق در کشور جریان داشت!

و باز جالب‌تر این که، در همین ۱۹ مهرماه سال جاری، حسن روحانی  در جلسه هیات دولت با زیر سوال بردن رفتار ترامپ در زیر سوال بردن همه رفتارهای دولت قبل از خود، گفت:

"واقعاً برای دولت آمریکا شرم‌آور است که استدلالش این باشد که با هر کاری که دولت قانونی قبل انجام داده مخالفت کنند!"

به هر حال، کار این انتقادات بی رحمانه و در خیلی از موارد نامنصفانه تا آخر دولت یازدهم ادامه یافت، تا این که در مقطع رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در اردیبهشت سال جاری، متاسفانه به تخریب کل عملکرد نظام جمهوری اسلامی در طول دوران حیات خود، ان هم از لسان شخص دوم مملکت و زمامدار قوه مجریه رسید.

روحانی در سخنرانی خود در ۱۷ اردیبهشت امسال  در ارومیه گفت:

" ۲۹ اردیبهشت روزی است که ما باید راه خود را به مردم‌مان و جهانیان اعلام کنیم. راه ما وحدت اقوام ایرانی است. ما نمی‌خواهیم فارس و ترک باشد. نمی‌خواهیم ترک و کرد باشد. ما ایران متحد می‌خواهیم. ما همانطور که در سال ۹۲ وعده دادیم کرسی زبان ترکی در دانشگاه ارومیه و کرسی زبان کردی در دانشگاه سنندج ایجاد کردیم. ما ملت صد در صدی را می‌خواهیم. آنها که می‌خواهند بین ما فاصله ایجاد کنند ما یک ملت واحد و یک مشت گره کرده در برابر بدخواهان هستیم. امروز روز تصمیم ماست."

وی در مقصد بعدی کمپین انتخاباتی خود یعنی همدان همین را تکرار کرد:

" ۱۲ روز دیگر باید راهمان را به جهانیان یکبار دیگر اعلام کنیم. ما انحصارگرایان را نمی‌خواهیم. ما آنهایی که پشت میز نشسته‌اند و حکم صادر کرده‌اند، نمی‌خواهیم. راه ما  مشخص است. راه ما همزیستی مسالمت آمیز میان اقوام ایرانی است. ما نمی‌گذاریم درصد درست کنید. ما ملت صد در صدی هستیم. ملت ایران با حقوق شهروندی واحد راه مان را ادامه می دهیم."

و همین سخنان را چند ساعت بعد در کرمانشاه تکرار کرد:

" ما ۲۹ اردیبهشت را برای تساوی حقوق شهروندی تمام اقوام ایرانی می خواهیم. ما می خواهیم تمامی مردم ایران، شیعه و سنی و اهل حق، از حقوق مساوی برخوردار باشند. ما نمی خواهیم درصد درست کنیم، ما ملت صد درصد درست می کنیم."

روحانی در همان سخنرانی ۱۸ اردیبهشت در همدان رقبای خود را به بستن دهان و محدود کردن آزادی ها متهم کرد:

 “اینجا روزی است که باید برای روزهای آینده تصمیم بگیریم. منطق شما ممنوع کردن است و چیز دیگری ندارید. منطق شما هوچی‌بازی است و چیز دیگری ندارید.”

و در جای دیگری از این سخنرانی گفت:

“شما در طول این چهار سال در همه جلسات آمدید تا همه شبکه‌های اجتماعی را ببندید. شما در مسیر پیشرفت و آزادی جوانان ما نخواهید بود.”

رییس جمهور سپس اتهامی بسیار سنگین و سیاه به نظامی بست که خود در همه این سال ها همواره در مناصب بالای سیاسی-امنیتی آن حضور داشت:

” اردیبهشت ۹۶ هم یکبار دیگر مردم ایران اعلام می‌کنند، آنهایی که در طول ۳۸ سال فقط اعدام و زندان بلد بودند را قبول ندارند.”

این حرف رییس جمهور که در آن زمان کنایه به یکی از نامزدهای رقیب (که سابقه مشاغل قضایی بالا را داشت) تعبیر شد، در واقع زیر سوال بردن کلیت نظام در دهه ۶۰ و بنیانگذار کبیر آن حضرت امام بود که در مقطع بعد از انجام عملیات «فروغ جاویدان» توسط منافقین و حمله مستقیم به خاک کشور، حکم دادند که اعضای گروهک های محارب و مسلح ضدانقلاب در صورتی که همچنان بر سر موضع بودن خود در حمایت از سازمانی تروریستی که به خاک کشور حمله نظامی کرده پافشاری کنند، مشمول حکم «محارب» و مستوجب اعدام هستند. و از قضاء، همین جمله روحانی به شدت مورد استقبال گروه های ضدانقلاب و دولت های غربی و سازمان ها و نهادهای بین المللی تحت سیطره آمریکا قرار گرفت که همواره به دنبال پرونده سازی‌های ناجوانمردانه علیه ایران بوده و هستند. کار به جایی رسید که در بخش‌های مختلف گزارش به اصطلاح «حقوق بشری» عاصمه جهانگیر (نماینده ویژه سازمان ملل برای حقوق بشر در ایران)، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مورد استناد قرار گرفت.

متاسفانه این رویه ناصواب جناب رییس جمهور، در زیر سوال بردن عملکرد نظامی که خود ایشان، «رییس جمهور» آن است در دولت دوازدهم هم ظاهرا ادامه یافته است و ایشان در تلاش برای ادامه «غیریت سازی»، «ایجاد تقابل»، «دوقطبی سازی» و به نوعی «اپوزیسیون نمایی»!، سعی دارند اهداف سیاسی خود را پیش ببرند، و آن چه در این میان علی الظاهر اهمیتی ندارد، اعتبار و آبروی نظام است.

سخنرانی انقلابی حسن روحانی در ۲۳ تیر ۷۸

نمونه این رفتار را اخیرا جناب روحانی در سخنرانی ۲۸ آذر خود در نخستین اجلاس ملی گزارش پیشرفت‌ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی بروز داد. در این سخنرانی، ایشان که وزارت اطلاعات تحت نظر ایشان، مسوول اصلی بحث «شنود» در کشور است، و علاوه بر این، مسوول تحقیقات و گزینش متقاضیان تحصیلات تکمیلی هم خود وزارت اطلاعات با همکاری وزارت علوم دولت ایشان است، گویی باز در حال و هوای انتخابات فرو رفتند و از «کسانی» گفتند که شنود می کنند، دانشجو ستاره دار می کنند، برای مردم «پرونده» می سازند، و سپس در قیاسی بی ارتباط، پای تاریخ اسلام را به میان کشید(در راستای موارد قبلی تفسیر به رای قرآن و سنت معصومین برای اهداف سیاسی) که پیامبر اسلام(ص) "ولله شنود نمی کردند."(که خود این برداشت رییس جمهور هم چندان درست نیست، و پیامبر اکرم(ص) برای اداره جامعه، در حد مقدروات آن زمان، یک نوع دستگاه اطلاعاتی برای خود داشتند که البته تفصیل آن در این گزارش نمی گنجد).

به بخش‌هایی از سخنان روحانی در این جلسه توجه کنید:

" می‌گفتند «آنجا را فیلتر کنیم و آن شبکه را ببندیم»، می‌گفتم چرا؟ و ایرادی را پیدا کرده و می‌گفتند. آیا اگر یک راننده تخلف کرد، باید بزرگراه‌ها را ببندیم؟ این چه حرف و استدلالی است؟"

" مگر می‌شود در دنیای امروز، از فضای اینترنت خارج شد و بگوییم که می‌خواهیم اشتغال درست کنیم؟ مگر شدنی است؟"

" نمی‌خواهیم برویم ببینیم در زندگی و امور خانوادگی مردم چه خبر است؟ دو تا دوست چه می‌کنند؟ کی به چه کسی و فلان فرد سیاسی یا حزب سیاسی چه پیامک زد و چی گفت؟"

وی با بیان اینکه "رها کنیم، دست برداریم و مردم را آزاد بگذاریم٬ اضافه کرد که "آن دوره گذشت، والله گذشت، ول کنید."

"طرف می‌خواهد در مقاطع لیسانس و فوق‌لیسانس تحصیل کند، چه کار داری به زندگی‌اش؟... حراست(که زیر نظر وزارت اطلاعات دولت روحانی است!) می‌رود از همسایه می‌پرسد که این جوان، جوان خوبی است؟ اینکه در خانه‌اش زندگی می‌کند، همسرش است؟ به شما چه ربطی دارد؟ این غلط‌ها دیگر چیست؟"

رئیس جمهوری با بیان این که "فکر می‌کنیم عقل مطلق هستیم و نعوذ بالله مردم بی‌خبر»٬ خواستار آزاد بودن فضای دانشگاه و نبود دانشجویان ستاره‌دار شد!"

روحانی با بیان این‌که "مگر ما متخصص درست کردن پرونده برای مردم هستیم»٬ افزود که پیغمبر اسلام هم به منافقان و کفار نمی‌گفت که «دیشب چه اقدامی انجام می‌دادی؟ نمی‌گفت اگر هم می‌خواست محاکمه کند، باز هم از علمش استفاده نمی‌کرد. ولله پیغمبر شنود نمی‌گذاشت".

.....

و جالب این جاست رییس جمهور که دوباره (با اهداف قابل حدس) به سخنانی از جنس رقابت‌های انتخاباتی در جهت ایجاد فاصله با نظامی که خود نفر دوم آن است، روی آورده، در حالی حرف از «شفافیت» در برابر مردم می زند. که رکورددار «محرمانه» کردن قراردادها، اطلاعات و آمار در طول تاریخ جمهوری اسلامی است و از سوی برخی کارشناسان و رسانه‌ها «دولت محرمانه‌ها» لقب گرفته است. فقط برای نمونه، خبرگزاری «نسیم» در ۱۸ دی ۹۵، در جدولی، ۴۸ مورد نقص صریح همین اصل «شفافیت» را در دولت یازدهم آقای روحانی احصاء کرد که البته در فاصله انتشار آن گزارش تا به امروز، موارد متعدد دیگری هم به این فهرست اضافه شده که یکی از موارد آن قرارداد گازی با شرکت «توتال» فرانسه است:

با نگاهی دوباره به مسوولیت‌های متعدد حسن روحانی در طول ۴ دهه عمر جمهوری اسلامی، درمی‌یابیم که محدود کردن دایره مخاطبان رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر ایشان به رییس جمهور «اسبق»، نوعی آدرس «غلط» دادن و «بی تقوایی» است که رهبری نیز نسبت به آن هشدار دادند:

۲۰ سال نمایندگی مجلس از ۵۹ تا ۷۹، که از این مدت، ۸ سال آن را نایب رییس مجلس بود (۷۱ تا ۷۹)

۲۴ سال نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی (از ۶۸ تا ۹۲)

۲۱ سال رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام (از ۷۱ تا ۹۲)

۲۶ سال عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام (از ۷۰ تا ۹۶)

سه دوره نماینده مجلس خبرگان از سال ۷۸

۱۶ سال دبیر شورای عالی امنیت ملی (از ۷۰ تا ۸۴)

رییس دولت‌های یازدهم و دوازدهم جمهوری اسلامی ایران

مرور این سوابق و مسوولیت‌ها نشان می‌دهد که از قضاء حسن روحانی که پیش از ریاست جمهوری، مسوولیت‌های بسیار کلیدی‌تری از رییس دولت «مهرورزی» داشت (که بالاترین پست‌های او شهرداری تهران و استانداری اردبیل بود)، نقش بیشتری در تصمیمات مهم و کلیدی جمهوری اسلامی در طول حیات آن داشته است و به طریق اولی، می تواند مصداق بیانات رهبر معظم انقلاب و در صف اول پاسخگویی به ملت باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 110
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 69
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    درباره جریان انحرافیه؛ ناگفتنی های بسیاری وجود دارد که انشاالله به موقع بازگو خواهد شد؛ منتظر بمانید ای روسیاهان
    • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      89 4
      جوجه را آخر پاییز میشمرن روسفید
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      سایت مزخرف گوی مشرق سخن رهبری کاملاً و مشخصاً معطوف به حسن روحانی و محمود احمدی نژاد بود. بیخود آسمون ریسمون نباف
    • امانی IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      89 90
      جریان انحرافی ساخته وپرداخته مشترک غرب واصلاح طلبان (دوستان قدیم )هست ما شک نداریم که احمدی نژاد در این باره تخلف کرده وحرفها وحرکاتی دور از شئون ریاست جمهوری از خودش ابراز کرده اما در این هم شک نداریم که کل جامعه اصلاح طلب ومیانه رو بقولی چه قبل وماقبل وچه حال واینده از ابشخور بیگانگان تغذیه شده ومیشوند واساسا با اسلام ناب محمدی ص که ثمره اش در زمان حاضر حضرت امام روح اله س وتجلی ان در مقام معظم ولایت کنونی هست مخالف بوده وهست وانجام همه کارها را بدست کدخدا میداند نه خدا
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      97 30
      داداش در مورد این دولت هم هست که الان دارن نقش منتقد و اپوزیسیون رو بازی می کننن. همش میگن باید بشود باید بشود. اگر باید بشود، خب برن انجام بدن دیگه. امکانات کشور دستشونه دیگه، به چی انتقاد میکنن..
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      32 3
      شما ک روسفیدی بگو تا دیگ به دیگ نگفته روت سیاه ما هم منتظر جوابتیم
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      80 45
      برادر سپاهی که میگی از یه چیزایی خبر داری بگو که بقیه هم بدونن. شما از چیزی خبر ندارید فقط متوهم هستین و خود بزرگ بین.
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      26 60
      اعضای جریان انحرافی همگی ساخته شده و مزدوران تیم دولت حاکم فعلی هستند. هدف روحانی و محمود هم یکی است . زدن .... / نامه تمام
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      66 46
      همه یک جور گند زدند و خطا دارند. اما روحانی حرفه ای تر خودش را عقب میکشد و زیرکتر است
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      5 9
      افرین
    • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      26 95
      احمدی نژاد حیا کن بی بصیرتی و نادانی را رها کن
    • تازه مسلمان نروژی IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      63 23
      مخاطب سخنان رهبری هم احمدی نژاد بود هم روحانی آنجا که رهبری فرمود تقوا ندارند یا دینشان توأم با سیاسی کاری است مرادشان حسن روحانی و اعتدالیون بود
    • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      44 35
      انحرافات و قرشمال بازی های احمدی‌نژاد در دوسال آخر ریاست جمهوری اش باعث شد اصولگراهای انقلابی سال ۹۲ و ۹۶ از ملت سیلی بخورند و رای نیاورند
    • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      30 78
      احمدی نژاد اگر می خواهد اقبال مردمی داشته باشد باید صریحا و بدون ریاکاری و سفسطه بازی از حلقه انحرافی لئیم ابراز انزجار کند و آب دهانش رو به صورت مشایی و بقایی پرتاب کند و از ساحت ملت ایران عذرخواهی کند
    • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      46 69
      حضرت آقا رودربایستی ندارند نظرشان تمام رییس جمهوران گذشته وکنونی خصوصا روحانی واحمدی نژاد است . در حفظ انقلاب ونظام مردمی جمهوری اسلامی تعارف ندارند .احمدی نژاد خودسری کرده ،روحانی در تبلیغات انتخاباتی نقش اپوزیسیون بازی کرد وکل نظام را زیر سئوال برد الان هم قدرت دارد علی رغم اختیارش جلوی واردات بی رویه را نمی گیرد چشم امیدش به غربیهاست اقتصاد مقاومتی با توان داخلی را جدی نمی گیرد .پس طرف صحبت معظم له فقط احودی نژاد نیست
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      13 35
      منظور اصلی احمدی نژاد بود البته فهم این موضوع آی کیو بالاتر از آی کیو جلبک میخواد که خیلی از ارزشی ها ندارند و خیلی ها هم بخاطر منافع و به عمد خودشون جلبک جا می زنند.
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      24 10
      خاک بر سر شما و هر کسی که با چنین تحلیلهایی سطح فکری مردم را پایین نگه می دارد انگار همیشه باید سر مردم کلاه برود! نادانها کارهای اقای احمدی نژاد اصلا مسئله اول مملکت نیست چرا انقدر پخمه تشریف دارید ؟ با چشمان باز وضعیت را رصد کنید ببینید باید چه کسی دارد ایران را تکه تکه می کند؟
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    22 32
    خیلی ازاین هشدار ترسیدن دیگه احمدی نژاد چیزی نمیگه
  • مظلوم اما مقتدر IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    84 24
    خداوکیلی اگر یک هزارم توهینها و تخریبهایی که علیه دکتر احمدینژاد انجام میدهند به هر شخصی از این مملکت میکردن چه میشد؟از سم کشیدن تا لات و فتنه گر و مموت و هزاران توهین دیگه حتی عکسشو جلو روش پاره کردن آدم ذره ای انصاف داشته باشه هم خوبه پ ن لطفا این یکیو چاپ کن
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      31 2
      بله کلا ایراد گرفتن و انتقاد از همه دولت ها راحته در حالی که کار اجرایی واقعا مشکله
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    70 21
    خوب ماله کشی کنید همه میدانند منظور رهبرم هم حسن روحانی و حرفهای صدتا .... بود و هم محمود . هر دو
  • US ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    61 66
    روی سخنان رهبر عزیزمان از صد در صد 10 درصد احمدی نژاد بود 90 درصد روحانی و دولتش
    • تاک IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      47 1
      11 درصد و 89درصد روحانی
    • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
      2 0
      سخنان رهبری کاملا مشخص بود درباره دولت قبل و الان است
  • US ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    14 64
    سایت احمق مشرق بدان که عقبه تیم حسن روحانی و محمود یکی است . هدف زدن اصل نظام و ارکان آن است. ریشه اش هم در سفارت انگلستان
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    71 59
    شأن مقام عظمای ولایت بسیار بالاتر از این است که : فرد یا جریان خاصی را مخاطب فرمایشات درر بارشان , قرار دهند وصد البته جماعت زنبیلیه میتواند به نحوی مخاطب حضرت ایت الله خامنه ای باشد ! اما در یک نگاه کلّی تر تمامی ملت و مخصوصا جریانهای مطرح سیاسی مخاطب عام فرمایشات ایشان است !اصلاح طلب و اصولگرا ! که در این روزهایی که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی به دنبال بهانه یی برای جنگ با نظام مقدس اسلامی هستند ! حضرات اصلاح طلب و اصولگرا شمشیر را از روبسته اند ! هر گروهی به دنبال بهانه یی برای متهم کردن طرف مقابل است ! مشرق شاید سایت شما و گردانندگان ان مخاطب فرمایش ایشان باشند ! جوری سیا نمائی میشود که نسل امروزی ما زمان شاه خائن را بسیاربهتر از امروز مان میدانند ! روزی با یک رانندهء تاکسی صحبت میکردم واو که کامند رسمی یک وزارتخانهء رسمی بود وبه قول خودش بعد از پایان کار اداری اش مسافر کشی میکند ! او از قول پدرش که یک کامند سادهء زمان شاه بوده نقل میکرد که از با حقوق ناچیزش هم به تفریحاتش میرسیده و هم عرق خوری و قمار بازی اش را داشته وهم زندگی اش را اداره میکرده وهم مقداری پس اندازداشته ! من که زمان شاه را دیده واز وضع کار مندان ان زمان خبر داشتم به او گفتم پدرت بایذ اذم خالی بندی باشه! که او گفت اره خالی بندی که زیاد داره ! گفتم اینم از اون خالی بندیهاشه ! این رفاه نسبی که امروز ما به ان عادت کرده ایم در ان زمان نبود ! نه از مبل خبریبود ونه از یخچال ونه از تلویزیون ؛ به قول قدیمیها : ما همیشه از این سال تا سال دیگه و شب عید پلو میخوردیم ! به قول مرحوم جلال آل احمد همیشه لباس پسر بزرگتر نصیب پسر کوچکتر میشد ! ویا فرمایش مقام معظم رهبری که میفرمودند : وقتی قبای پدر ( مرحوم ایت الله سید جواد خامنه ای ) کهنه میشد مادر مان با سلیقهء خاصی ان قبا را پشت و رو میکردند وبرای ما لباس میدوختند! خدا وکیلی ایا بچه های امروزی حاضرند لباس برادر بزرگتر را بپوشند ؟ ! پدر خانواده وقت خرید باید برای همهء بچها لباس نو بخرد ! نویسنده خود یک بچه ملاک بود ولی به این گونه امور مردم توجه داشت ! و فرهنگ قناعت را را به خوبی میدید ! بسیاری از خانواده ها نان را در صندوق میگذاشتند وکلید ان بر گردن مادر اویزان ! و وقت ناهار یا شام یک نان را چهار قسمت میکرد و به بچه ای یک چهارم قرص نان را میداد !
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    52 56
    سلام بر برادران و خواهران مومنم! سلام بر 16 میلیون رای سر افراز و پاک. سلام بر 16 میلیون بصیرت و دانایی و جو نزدگی. بدانید که وعده ی خدا حق هست و ما و شما الان مثل آنها " پشیمان" نیستیم بلکه چه در دنیا و چه در آخرت سر افرازیم...
    • امیر IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      25 33
      شما همان کسانی هستید که به احمدی نژاد رای دادید و الان میگید احمدی نژاد منحرف.
    • امین IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      13 28
      امیرخان ، جنابعالی علم غیب دارید که افراد قبلاً به چه کسی رای داده اند؟!!!! نکنه موقع انتخابات برگه رای افراد را دید می زنی و بعد ازشون آمار می گیری؟!!!!
    • امین IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
      2 1
      بسیار خوشحالم که طرفداران بی منطق و متوهم فتنه به اظهارنظرم منفی داده اند، این نشان می دهد که نظرم درست بوده است و این جای شکر دارد.
  • سید مهدی US ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    56 11
    یعنی خودتو کشتی که از این آب گل آلود ماهی بگیری ها مشرق!
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    51 34
    همه درد و گله ی ما از دست برخی از مردم این هست که آقای رییسی برای کارهایی که نکرده بود متهم شد ولی آقای روحانی به خاطر کارهایی که کرده بود مواخذه نشد!!
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    9 0
    چرا حالا موقع اش نیست ؟
  • IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    41 47
    مرگ‌ بر اصلاحات
  • IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    14 36
    روحانی کلا ۵ سال همه امکانات دستش بوده خود همون احمدی نژاده که ۸ سال همه چی دستش بود
  • دانیال IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    44 51
    سخنان رهبری همچو بارانی بود که بر صحرای تشنه از آب باریدن گرفت.
  • حسین PL ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    48 15
    بی بی سی رذل به سرعت اومد صحبتها را سر و ته اونها را زد و تحریف کرد که نتیجه دلخواه خودش را بگیره. صحبت رهبر بزرگوار انقلاب شامل تمام دولتهای قبلی و فعلی میشد نه یک شخص که اینها اومدند سریع این مطالب غیر واقعی را منتشر کردند. کاش لانه جاسوسی بریتانیای حقیر هیچوقت دوباره با نمیشد.
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    68 18
    من حامی احمدی نژاد هستم زیرا باید دید در برابر چه چیز ایستاده.
  • احمد US ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    15 28
    هیچی نمی نویسم چون میدونم مشرق حرف حقی که بنفعش نباشه رو نمیذاره یا سانسورش میکنه و پرچم آمریکا رو برامون میزاره پس اخبارو از آمد نیوز دنبال میکتم معتبرتر وآزادتره
  • IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    21 16
    واضح ترین سخنان رهبری
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    32 1
    دقیقا مخاطب صحبت های رهبری تمام مسؤولین و رؤسای جمهوری است که پس از ارائه ی کارنامه ی ضعیف، سعی در توجیه دارند. الفاظی مثل نگذاشتند و یا جملاتی که در مقاله آمد، گواه این مدعاست.
  • حمید IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    21 28
    موضوع فتنه ۸۸ بوده است و روی سخن با خاتمی و جبهه اصلاحات است اما جریان احمدی نژاد را هم شامل میشود
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    30 15
    مشرق تکلیف خودت با خودت روشن کن، از دیروز با انتشار اخبار و تحلیل های آبکی و انتشار جهت دار نظرات کاربران دقبقا خط و مشی بی بی سی در پیش گرفتی که تنها مخاطب سخنان رهبری.... بود، والله سخنانی که روحانی قبل و بعد انتخابات زد، مخصوصا سخنانش در زمان انتخابات، طعنه هایی که به رهبری زد، اگر احمدی نژاد زده بود تا حالا اعدام شده بود، ولی ماجرا برای همه مشخص هست، احمدی نژاد جز یاران حلقه نیست ولی روحانی هست...
  • عباس IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    8 22
    منظور رهبر عزیزمان کسی جز روحانی و احمدی نژاد نیست
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      9 14
      وخاتمی و هاشمی هم بود ولی بیشتر سه تای آخری
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    32 18
    به نظر من هم این صحبت های رهبری دقیقا هدفش روحانی هست چون احمدی نژاد که تا کسی ایرادی ازش بگیرد سریع با مدرک ویدئویی به آن پاسخگوست و خدایی هم احمدی نژاد پاکدشت و مدیریتی جهادی داشت
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    7 18
    سایت مزخرف گوی مشرق سخن رهبری کاملاً و مشخصاً معطوف به حسن روحانی و محمود احمدی نژاد بود. بیخود آسمون ریسمون نباف
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    6 8
    اقا بدجور تو پوز شما زده.حالا برید دایره شمول را توسعه بدید.هیچ وقت واقعیت ها را نمی بینید
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    6 15
    چیزی که مهمه ، ماهیگیری مشرق از آب گل آلوده ! البته رییس قضا با توجه به شانیت و شخصیت حقوقی و قضایی اش اصلا نباید از ابتدا خودش را درگیر می کرد .
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    8 4
    مشرق ! ماله کش حرفه ای هم نیستی !!
    • GB ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      6 8
      باید یه دو سه واحدی از روی اصلاحاتچی ها تقلب کنه.
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    8 5
    مشرق ! رهبر حرفشان را گفتند نصایحشان را گفتند ؛ خیلی واضح و روشن هم گفتند ؛ آنهایی هم که باید می شنیدن هم شنیدند ؛ حالا تو باز دوباره عین بچه های نفهم و لجباز روتو برگردون و بگو با من نبود و با اون یکی بود !!!!!
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    21 3
    منظور دولت 11و12بود کارنمیکند عوام فریبی میکند کنارهم نمیرود 5سال مسکن مهررا تعطیل کردید چرا مردم چرا باید اسیر لج بازی های سیاسی شوند
    • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      1 4
      شما ببین از فردا کدومشون خفقان میگیرند ، اونوقت بفهم که منظور با کی بوده !!
  • رضا GB ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    25 8
    مرگ بر مشرق انحرافی
  • رضا IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    9 27
    احمدی نژاد اومد با نشر کلیپ ها بالا و پایین قوه قضائیه رو به توپ بست و ارکان نظام رو که منصوب رهبری است رو تخریب کرد اما دریغ از یک اعتراض و تحلیل و روشنگری از کیهان و مشرق و فارس و صداوسیما. خدایش انصاف داشته باشین اگر این حرف ها رو خاتمی میزد کفن پوشان تجمع میکردن . نجابت آنها باعث محبوبیت او می شود و شما بخاطر سکوت در این فتنه جدید مطمئن باشید در پیشگاه خدا مجازات خواهید شد.
    • امانی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      10 6
      اقا رضای عزیز در این که بعض کارها ورفتار احمدی نژاد خارج از شئونات اسلامی وانقلابی هست شکی نیست اما این کارها کجا واون فتنه 88کجا که شما گردانندگان وپدی اورندگان انرا تطهیر میکنی شک نکن که امثال خاتمی وموسوی وکروبی ومرحوم هاشمی و... امروز دست کمی از طلحه ها وزبیرهای نداشته اند وچه خون دلها بر قلب مبارک امام علی وائمه معصومین س اجمعین وروح مطهر امام عزیز ورهبری معظم انقلاب ننشانده اند تجلی اصولگراها در احمدی نژاد خلاصه نشده ونخواهد شد اما شکی نیست که اصلاح طلبان ریشه ای خارجی دارند
  • هادی IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    9 12
    حالا شما چرا چسبیدید به روحانی و اصل بیانات رهبر انقلاب را که اشاره به فتنه گران جدید یعنی اصولگرایان دیروزی بودرا بی اهمیت جلوه میدهیداصل اینست که بزرگتر وقتی میخواهد حرفی بزند حتما برای همه ایراد مینمایند ولی در اصل باید دید که روی سخنشان با چه کسیست.بیانات تند ایشان بیشتر متوجه دارو دسته دولت پاک بود نه دولت روحانی ولی به روحانی هم هشدار دادند که باید بیشتر پاسخگو باشند تا شاکی.و این اصل رهبریست.
  • بیزار از وضع امروز IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    11 14
    قطعا و قطعا مخاطب سخن رهبری، حسن روحانی است به هزار دلیل.. گوش کن ای سایت مزخرف
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    13 13
    قطعا و قطعا مخاطب سخن رهبری، حسن روحانی است به هزار دلیل..
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    24 3
    متاسفم برای این کشور
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    31 15
    روحانی و احمدی نژاد هر دو خطا دارند اما قطعا و قطعا مخاطب سخن رهبری، حسن روحانی است به هزار دلیل.. گوش کن
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    12 8
    مگر نقد منصفانه شعار و توصیه تان نبود مگر مبارزه با بی عدالتی وظلم توصیه نمیشده دائما و خاموش نبودن در برابر کژیها (خصوصن در جمعهای دانشجوئی) خب احمدی نژاد مگر غیر از این گفته مگر غیر از اجرای قوانین اساسی وعادی چیزی دیگه میگه ک میکوبینش. اصلا هم دنبال قدرت نیست بجز قدرت گرفتن دین و اخلاق و تقوا نه ریا و جاسوسی و نفاق
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    16 5
    علی ایِّ حال ما ملت همچنان منتظر اجرای عدالتیم و رفع تهمت و افترا و نسبت به انقلاب اسلامی دغدغه داریم
  • US ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    11 22
    مخاطب سخن رهبری، حسن روحانی است به هزار دلیل..
  • علی IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    16 10
    هیچ کدام از این دو نفری (حسن و محمود) که مملکت را به این روز انداختند مورد خطاب رهبری نبود ند مورد خطاب مردم عامی بودند که چرا با حجب و حیای خود و مدارا با این ها مملکت را این چنین کردند
  • sanairan IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    18 21
    مشرق پفیوز این همه قلم فرسایی کردی که بگی منظور رهبری احمدی نژاده؟!!! خاک بر سرت.... روحانی مگر همه سپاه و شهدا و مسئولان و عامل را مسخره نگرفته و زیر همه نظام نزد
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    24 21
    به عقیده من نظر رهبري رئيس دولت است و لازم نيست شما تفسير كنيد
    • مهرداد IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      2 10
      رهبری از روز اول تذکرات جدی به روحای دادن ولی دیدن فایده ایی نداره دیگه به اون صورت انتقاد نکردند و این حرفهای که زده شد مخاطبش احمدی نژاد بود داداش
    • اصغر IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      4 1
      عزیز دلم چون بی سوادی بخاطر همین نفهمیدی لاقل به تفسیر دیگران گوش کن
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    6 2
    سلام صبح بخیر برای این شفافیت و تحلیل گزارش دمتون گرم دست مریزاد . التماس دعا .
  • یوسف IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    3 6
    مخاطب همه دولتها بود از روحانی و احمدی نژاد گرفته تا خاتمی و هاشمی و قبل اون یعنی میر حسین. کلا هرکدوم بعد دورشون اپوزیسیون شدن. کدومشون نشدن؟ خاتمی که تیش گرفته بود ریشه قطع کنه. هاشمی هم مقداری ملایمتر همین کار رو میخواست بکنه. روحانی که اصلا خودش رو رئیس جمهور نمیدونه! مردم باید یاری کنن ایشون کشور داری کنن!!! از طرفی فقط رئیس جمهورها هم نیستن معاونین و هر گسی که زمانی سمتی داشته رو هم شامل میشه. مثلا معاونین و وزرا. خوب امکانات دستتونه کل کشور رو قبضه کردید چطور میتونن راحت بیت المال رو بالا بکشن نمیتونن راحت مشکلی رو حل کنن. در نتیجه بی تقوایی به همشون برمیگیرده مگه کسی که در حیطه وظیفش هر کاری که از دستش برمیومده رو انجام داده باشه که البته کمند این افراد
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    17 4
    روی صحبت رهبری با هویدا بود وگرنه با این متن مشرق احمدی نژاد در این کشور اصلا دولتی تشکیل نداده
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 2
    مخاطب یقینا تمام روسای جمهور بود از روحانی و احمدی نژاد گرفته تا خاتمی و مرحوم هاشمی کسانی که سعی می کنند عملکرد ضعیف خودشونو پشت هیاهو پنهان کنند .
    • مهرداد IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      5 2
      مخاطب اصلی احمدی نژاد بود که جو منفی علیه بعضی مفسیدن براه انداخت و رهبری با روحانی که از روز اول ریاست ایشون تذکراتی داده میشده ولی گوشی به کار نبود
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    9 13
    درود بر رهبرم .
    • مهرداد IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      4 16
      یکی نیست به این احمدی نژاد بگه که مملکت رهبر داره از همه جا خبر داره تورو الان هم به ثبات نیاز داره ممکلت باز شما داری با حرفهای بی خودی جو سازی میکنید همش زیر سر اون مشایی و بقایی است که بهش خط میدن من فکر کنم مشایی نفوذی سازمانهای جاسوسی غرب باشه این احمدی نژاد نباید بفهمه بابا تو که ولایتی بودی
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    22 4
    مقام معظم رهبری فرمودند نقد و نقد پذیری واجب است و تهمت و لجن پراکنی حرام است ( قابل توجه روزنامه های زنجیره ای که دارای دین سیاسی شده اند ؟؟؟/)
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    5 4
    مشرق فقط میسوزه
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    11 6
    نظر رهبری فقط احمدی نژاد نبود تمام دولت های قبل و دولت فعلی که تمام امکانات در اختیارش هست و طلبکار نظام هم هست را شامل می شود مردم خوب می دانند نظر رهبری درباره چه کسانی است
  • س IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    11 1
    روحانی و دولتش اصلا به فکر نیستد چون می دانند سری بعد رئیس جمهور نیستند پیشنهاد بنزین 1500 تومانی می دهند یارانه ها را بی مورد حذف می کنند .
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    12 15
    آخ چه حالی میده میبینم این طرفدارای احمدی نژاد و اصولگرایان میزنند به تیپ و تاپ هم ، یک کم بخندیم خخخخخخ
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      1 2
      برو بابا
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    17 6
    ههههه!!!چه جالبه این جماعت اصلاحی تهوع آور تا الآن کجا بودند....؟؟؟ مخاطب سخنان رهبری ,دقیقا شخص آقای روحانی بودند وفقط برای اینکه متهم به طرفداری از جناح رقیب نشه؛احمدی نژادم داخلش کردند....؛چون احمدی نژاد که الآن کاره ای نیست..وکولی بازیشم طرفداری نداره....! یه بارم تو مناظره ها رهبری گفتند,اینقدر تفرقه افکنی نکنید برای رای آوردن....!اونجا هم مخاطب روحانی بود....!این نوع روش یعنی :خیلی خیلی واضح؛براندازی با جنگ روانی وفرار روبه جلو.....!!!
  • AE ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    4 8
    خداوند متعال راشاکریم که بعدازده سال بصیرت واقعی رانشان داد..وگمراهان کوس رسوایی سر دادند
  • همتون سر کارید US ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    13 7
    همتون سر کارید
  • Khan IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    0 3
    آفرین مومن
  • مهدی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    16 2
    مشرق توخودت تویه اوله همین مقاله به مرد ایران توهین میکنیودکتر احمدینژادرو حلقه لقب میدی پس بیطرف نیستی پس بدون با این کارت بیشتر بهانقلاب ظربه زدی مشرق بی تقوا.........سخنان رهبری باهمه مسعولین بود بخصووص این شخص بروحانی٬خداوند بهترین مکر کنندگانه حالا بزار روحانی برا خودش تار ببافه .مشرق وجودداشته باش اینم پخش کن.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    1 2
    خطاب اصلی ... ها بودند .
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    13 1
    و خداوند بهتر میداند که روز قیامت نزدیک است ای مردم ایران
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    4 2
    خداوند را شاکریم که هنوز مشرق نمی فهمه رهبر مملکت تو صحبت هایشان چه می گویند !!!!! یا خودتان را به نفهمی زده اید یا اینکه ...
  • علی حقجو IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    22 12
    احمدی نژاد هر غلطی که میکنه اما نقش اپوزیسیون را بازی نمیکنه. اپوزیسیون اصلاح طلبانیند که خود را خارج از حاکمیت تعریف میکنند و یا با آنکه الان سرکار هستند طوری بخشی از حاکمیت رو مورد خدشه و اعتراض قرار میدهند که انگار مسئول اجرایی کشور شخصی غیر از خودشونند
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    21 5
    منظور رهبر احمدی نژاد نبود منظورش اسدالله علم ،رزم آرا ،هویدا وجمشید اموزگار بود
    • GB ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
      4 0
      آره مجموعه این آدم ها
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    2 24
    منظور محمود بود با تشری به روحانی که تو مثل اون نشی
  • محمد IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    3 1
    وقتی جناح ها وگروهها ، اینطور بهم اتهام میزنن ، مردم اعتمادشون سلب میشه . هر دو جناح خدمات و اشتباهاتی داشته اند که بخشی از کار سیاسی محسوب میشه. مهم این است که امید را از نسل جوان نگیریم و دستاوردهای کنونی مان راکه با هزینه های بسیاری بدست امده، قدر بدانیم وبرای بهبود ان همه باهم بکوشیم. اگه هدف خدمت باشه ، اصلا نیازی به دشمنی و تخریب هم نیست. من یک شهروند عادی هستم و کشورم را دوست دارم با تمام مردمان خوبش.
  • مرگ ب دروغگو و تحریف کن IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    0 16
    مشرق دروغگو چرا سخن و مضمون رهبری را تحریف می کنید؟؟؟؟ بترسید از آتش جهنم منظور رهبری حلقا انحرافی بود نه کسی دیگه سایه رهبری مستدام ایشالا مشرقی های دروغگو و تحریف کن همه چی رو وارونه نشون میدی البته من از مطالب علمیتون بهره می گیرم و واقعا استفاده میکنم ولی سخن رهبری رو تحریف نکنید تو رو خدا انتشار بدهید نظرمو اگر ندهید دیگر مخاطبتون نخواهم بود
    • امین IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
      0 1
      جناب دروغگوی تحریف کن ،خودت داری نظر رهبری را تحریف می کنی ، پعد به مشرق توهین می کنی؟!!!!!!، مگررهبری بر این نکته تاکید نکردند که هم کسانی که در گذشته مدیریت کشور را بر عهده داشته اند و هم کسانی که هم اکنون مدیریت کشور را بر عهده دارند باید پاسخگوی اقدامات خود باشند؟!!!!! احمدی نژاد در گذشته رییس دولت بود و یکی از مخاطبان سخنان رهبری است ، روحانی هم در حال حاضر رییس دولت است ( یعنی جزو کسانی که در حال حاضر مدیریت کشور را در دست دارند) ، پس هر دو مخاطب سخنان رهبری هستند، خیلی عجیبه که داری سخنان صریح و واضح رهبر انقلاب را اینقدر ناشیانه تحریف می کنی، دلیل این کارت هم تعصب کورکورانه می باشد که باعث شده فقط بخشی از سخنان رهبری را بشنوی .
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    12 8
    متاسفانه آقای روحانی در این4سال, منش پاسخگویی نداره,فقط مطالبه سیاسی میکنه,اونم برای فرافکنی!!مثل اینکه فراموش کرده رییس دولت, خودشون تشریف دارنددراین حال ,رفتار کودتاگرواستبدادی داره!!!!!
  • DE ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    15 4
    ھمه میدونن که تنھا کاری که دکتر انجام نداد دزدی بود
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    7 10
    این چه تحلیلیه مشرق واقعا ازت ناامید شدم، روحانی مشکل داره درست ولی داری احمدی نژادو تبرئه میکنی؟ ازت بدم اومد تقوا داشته باش
  • ناشناس IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    5 8
    باز خدا پدر عوامل این سایت را بیامرزد که سخنان آقا. را به همه مسولان دیروز تا امروز هشدار میدهد .. همه را به یک نفرمختص نمیکند
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    16 4
    روحانی بدتر از احمدی نژاد است چون به سپاه و نیروهای نظامی توهین کرد به قوه قضائیه نیز توهین کرد خیلی بدتر از احمدی نژاد شما در همین زلزله اخیر ببیند اگر سپاه و ارتش نباشند تا 4 سال تمام شدن دولت مردم زیر آوار بودند
  • بسیجی IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    3 2
    رهبر انقلاب همه کسانی راکه به یک دیگر تهمت می زنند مورد خطاب قرار دادند
  • سیروس قاسمی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    0 12
    اگه منظور احمدی نزاد بوده دمش گرم کار از این حرفا گذشته خدا نکونه اشبوب بشه ولی اینجور که بوش میاد یک برنامه ریزی شده برای ایران
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
      0 0
      تو نگران آشوب نباش ملت ایستاده تا امروز از این به بعد هم تو دهن آشوبگران میزنند . خائنان الان را دریابیم. دیروزیان پرونده شان مشخص است
  • US ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    10 2
    سر فرصت مناظرهای انتخابات ریاست جمهوری نودوشش را بادقت نگاه کنید لاکن خواهید فهمید نظر رهبری چه کسانی بودند پیروزو سربلند بشید
  • مسعود IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۷
    5 4
    امروز شاهدیم که گفتمان انقلاب اسلامی با اقتدار استکبار و صهیونیسم و ارتجاع منطقه رو دچار تزلزل کرده و واقعا راه نجاتی هم ندارند تمام شوق و ذوق هواداران رهبر معظم انقلاب اسلامی همین تحقق نابودی استکبار جهانی است
  • شاهد IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    0 2
    به نظرمن مخاطب سخنان رهبر عزیز، رئیس جمهور فعلی و دو رئیس جمهور قبلی بودند.
  • سهراب IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۹
    1 0
    نظر رهبری با روحانی هم بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس