کد خبر 816502
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
موگرینی نمایه

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌هایی، در قبال رخدادهای اخیر کشورمان موضع‌گیری کردند.

به گزارش مشرق، فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی این اتحادیه، در خصوص رخدادهای روزهای گذشته ایران بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه، موگرینی مدعی شده است که این اتحادیه «از نزدیک "تظاهرات ادامه‌دار" در ایران، افزایش خشونت و کشته‌شدن غیرقابل قبول افراد را پیگیری می‌کند».

موگرینی در ادامه عنوان کرده است که حقوق بشر همواره موضوع اصلی در روابط این اتحادیه با ایران بوده است؛ وی بر حق تظاهرات مسالمت‌آمیز و حق آزادی بیان به عنوان حقوق اساسی در تمامی کشورها که ایران از آن مستثنی نیست، تأکید کرده است.

طبق این بیانیه، موگرینی گفته است که «طی روزهای اخیر در تماس با مقامات ایرانی بوده است. در فضای مملو از صراحت و احترام که اساس روابط ما است همچنین براساس بیانیه دولت ایران، ما از تمامی طرف‌های مرتبط انتظار داریم که از خشونت خودداری کرده و حق اظهار عقیده تضمین شود».

در این بیانیه تأکید شده است که اتحادیه اروپا همچنان وضعیت را دنبال می‌کند.

وزارت خارجه فرانسه نیز روز گذشته با ادعای «تعداد زیاد» بازداشت‌ها و تلفات طی رخدادهای اخیر در ایران، از این بابت ابراز نگرانی کرد.

طبق بیانیه وزارت خارجه فرانسه، این کشور، وضعیت در ایران را «به دقت زیر نظر دارد».

در این بیانیه آمده است که «حق اعتراض یک حق اساسی است. حق دسترسی به اطلاعات نیز چنین است».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۳
    1 3
    فقط حرف میزنن دریغ از یک اقدام ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس