به گزارش مشرق، محمد علیخانی در خصوص طرح ترافیک جدید، گفت: این طرح در شورای عالی ترافیک تصویب شده و در حال حاضر باید در شورای شهر تصویب شود. قرار است شهرداری ظرف یکی، دو روز آینده لایحه را به شورای شهر ارسال کند.
بررسی طرح بزودی در شورا
رئیس کمیسیون حملونقل شورای اسلامی شهر تهران، گفت: احتمالاً لایحه بازنگری طرح ترافیک جدید به جلسه آینده شورای اسلامی شهر تهران برسد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح به تصویب میرسد، گفت: معلوم نیست اما با کلیات آن همه اعضای شورا موافق هستند و ممکن است در جزئیات آن تغییراتی ارائه شود.
طرح ترافیک جدید حتما تعیین تکلیف می شود
علیخانی ادامه داد: آن طور که ما امروز جلسه داشتیم اکثریت اعضا بر بازنگری طرح تأکید داشتند ولی بر روی جزئیات باید بعد از آمدن لایحه بررسیهای لازم صورت گیرد. این طرح حتماً تعیین تکلیف میشود و اگر طرح به تصویب نرسد همان طرح قبلی اجرا میشود.
در صورت عدم تصویب طرح جدید برای طرح سال آینده تصمیم گیری میکنیم
رئیس کمیسیون حملونقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که معاون حملونقل شهرداری تهران اعلام کرده که در صورت عدم تصویب طرح جدید در اجرای طرح قبل نیز تغییراتی صورت میگیرد، گفت: مجدداً باید لایحه به شورا ارائه شود اما باید ابتدا لایحه بازنگری تعیین تکلیف شود و اگر تصویب نشد تصمیمگیری در خصوص نحوه طرح ترافیک در سال آینده اعلام میشود.
علیخانی گفت: به احتمال زیاد این طرح تصویب میشود اما جزئیات آن قطعاً تغییراتی میکند ولی کلیات آن حتماً تصویب خواهد شد.
وی در خصوص نرخهای پیشنهادی اعلام شده در طرح جدید ترافیک از سوی شهرداری، گفت: این نرخها در حد پیشنهاد است و باید شورا در این زمینه تصمیمگیری کند.
رئیس کمیسیون حملونقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص وضعیت سهمیهبگیرها در طرح جدید، گفت: استثنائاتی وجود دارد برخی اقشار مانند جانبازان، معلولین، بیماران خاص ممکن است برای این افراد تسهیلاتی در نظر گرفته شود.
علیخانی در خصوص سهمیه خبرنگاران برای طرح ترافیک، گفت: هر عضو میتواند پیشنهادی در این زمینه ارائه کند، بعد به رأی گذاشته میشود. ممکن است هر پیشنهادی مطرح شود و بازنگری طرح جدید حتماً در جلسه علنی مورد بررسی قرار میگیرد.
طرح تصویب می شود
وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح تا 15 بهمن تصویب میشود، گفت: باید دید چقدر زمان برای تصویب صرف میشود ولی فکر کنیم این طرح به تصویب برسد.
دریافت هزینه بر اساس پیمایش و زمان حضور
رئیس کمیسیون حملونقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که زیرساختهای لازم برای اجرای طرح فراهم است، گفت: شهرداری معتقد است که زیرساختها فراهم است اما برای طرحی که ما در نظر داریم که میزان دریافتی ها باید بر اساس پیمایش صورت گیرد دوربینها نمیتواند این کارها را انجام دهد ممکن است طرح ما در داخل مصوبه بیاید و مکمل طرح شهرداری شود و در آینده این طرح هم اجرایی شود.
وی ادامه داد: ما میزان پیمایش و زمان حضور را مبنا قرار میدهیم به هر حال ممکن است کسی 5 کیلومتر در داخل محدوده تردد کند و کسی صد کیلومتر. در طرح شهرداری این موضوع یکسان دیده شده و یک قیمت برای آن پرداخت میشود ولی ما معتقدیم که باید هر دو موضوع لحاظ شود. برخی دوربینهای داخل محدوده زیرساخت تعیین پیمایش را ندارد. در لایحه این موضوع پیشبینی میشود.
برخی کارت شناور را به عنوان عیدی می دادند
علیخانی گفت: در حال حاضر بحث حذف رانت است شهرداری ابزاری دارد که میتواند از آن ابزار برای چانهزنی با دستگاهها استفاده کند. حذف این خیلی به نفع شهرداری نیست، رانتی است که دست برخی مدیران است که قبلاً از آن استفاده میکردند حتی کارت شناور را به عنوان عیدی به افراد میدادند. در این طرح یا همه مساوی برخورد میشود.