به گزارش مشرق، مجتبی درودیان با بیان اینکه رکود در بازار پوشاک همهگیر و فراگیر شده است، گفت: اتحادیههای همگن از جمله اتحادیه پیراهندوزان و پیراهنفروشان، اتحادیه پوشاک، اتحادیه خیاطان و کشباف با محوریت اتاق اصناف ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای رفع رکود، طرح و برنامههایی دارند.
رئیس اتحادیه پیراهندوزان و پیراهنفروشان افزود: به دنبال تشکیل کمپین «ایرانی، ایرانی بخر» به دستور شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شده تا فروشگاههای عرضه کننده کالای ایران در تمام صنوف از جمله پوشاک، لوازم خانگی و ... برای شب عید به مردم معرفی شوند.
* ادغام واحدهای تولیدی کوچک برای توسعه صادرات پوشاک
وی با تأکید بر اینکه اتحادیهها و تولیدکنندگان به حمایت بیشتر دولت نیاز دارند، اظهار داشت: یکی از طرحهای در دست اجرا برای توسعه صادرات پوشاک، ادغام واحدهای تولیدی کوچک با یکدیگر تحت یک نام و برند است.
درودیان گفت: با ادغام واحدهای تولیدی کوچک نه تنها هزینه تولید کاهش مییابد، بلکه امکان تولید بیشتر برای حضور در بازارهای مختلف فراهم میشود.