کد خبر 824875
تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
کره شمالی

وزارت خزانه‌داری آمریکا نام ۱۶ فرد، ۹ نهاد و کشتی مرتبط با کره شمالی را به لیست سیاه تحریم‌های این کشور اضافه کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه‌داری آمریکا نام ۱۶ فرد، ۹ نهاد و ۶ کشتی مرتبط با کره شمالی را به لیست سیاه تحریم‌های این کشور اضافه کرد. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه روی وب‌سایت خود قرار داده این نفرات و نهادها را به کمک به برنامه تسلیحات کره شمالی متهم کرده است. 

دو شرکت تجاری مستقر در چین که گفته می‌شود در صادرات میلیون‌ها دلار فلزات و سایر کالاها به صنایع تسلیحاتی کره شمالی نقش داشته‌اند جزو شرکت‌هایی هستند که هدف گرفته شده‌اند.

نفرات تحریم‌شده مقام‌های «حزب کارگران» کره شمالی هستند که در چین، روسیه و منطقه «آبخاز» در غرب قفقاز فعالیت می‌کنند. واشنگتن از این کشورها خواسته نفرات تحریم‌شده را اخراج کنند. 

وزارت صنایع نفت خام کره شمالی هم جز نهادهایی است که تحریم شده است. 

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. 

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس