عفرین ترکیه

شبه نظامیان کُرد با گرفتن تلفات سنگین موفق شدند پیشروی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی را در محورهای مختلف متوقف کنند و عملیات های معکوس مختلفی را برای بازپس گیری مناطق اشغال شده انجام دادند.

سرویس جهان مشرق - ۹ روز از عملیات نیروهای زمینی ارتش ترکیه و عناصر موسوم به سپر فرات در منطقه عفرین در شمال سوریه گذشت و درگیری‌های سنگین در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد.

در ۷۲ ساعت گذشته، شبه نظامیان کُرد پس از درگیری های سنگین توانستند ابتکار عمل را در میدان نبرد در دست گیرند و با وارد کردن ضربات مهلک به نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی، تحولات میدانی را در شمال استان حلب به سود خود تغییر دهند.

شبه نظامیان کُرد با گرفتن تلفات سنگین موفق شدند پیشروی نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی را در محورهای مختلف متوقف کنند و عملیات های معکوس مختلفی را برای بازپس گیری مناطق اشغال شده انجام دادند.

نقشه میدانی عفرین و شمال سوریه
** برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

رشته کوه‌های «برصیا» در حومه شمال غرب منطقه «اعزاز» در روزهای گذشته شاهد شدیدترین درگیری ها بوده و نیروهای کُرد توانستند حمله مجدد نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها را در این محور دفع کنند؛ در حال حاضر فقط ۱۰ درصد این ارتفاعات در اشغال است.

شبه نظامیان کُرد پس از ۳ روز درگیری سنگین توانستند روستای «قورنه» را در حومه شمال غرب منطقه «اعزاز» به طور کامل بازپس بگیرند؛ تلاش نیروهای شبه نظامی کُرد در این محور برای بازپس گیری روستای «عبودان» همچنان ادامه دارد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از تلاش نیروهای شبه نظامی کُرد برای عقب راندن نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها به سوی مناطق مرزی خبر داد و گفت: نیروهای کُرد پس از درگیری های سنگین ۲ روزه در محور شمالی عفرین توانستند بخش های وسیعی از روستای شنگال را باز پس بگیرند.

وی با بیان این که فقط ۱۰ درصد این روستا در اشغال نیروهای ارتش ترکیه و تروریست‌ها است، افزود: در حال حاضر، درگیری‌ها در شمال روستای شنگال و نزدیکی مناطق مرزی مشترک با ترکیه ادامه دارد.

از منطقه «مرویه» در غرب عفرین هم خبر می‌رسد، شبه نظامیان کُرد پس از درگیری‌های سنگین توانستند نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی را به سمت روستای «ادمنالی» عقب برانند. عملیات برای بازپس گیری روستای «ادمنالی» در دستور کار قرار دارد.

نقشه میدانی عفرین و شمال سوریه
** برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

در حومه غربی منطقه «راجو» هم خبرها حاکیست، درگیری های سنگین در مناطق «عمرا شاغی، تل سیرتیل و حمام» ادامه دارد؛ نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی در این محور زمین گیر شده اند و توانایی پیشروی را از دست داده اند.

برخی رسانه های حامی شبه نظامیان کُرد هم مدعی هدف قرار گرفته شدن بالگرد ارتش ترکیه در حومه منطقه «راجو» شده اند و اعلام کردند: بالگرد ارتش ترکیه با شلیک چند موشک حرارتی منهدم شده است.

منابع میدانی از پیروزی های میدانی نیروهای شبه نظامی کُرد در روستای «حمام» هم خبر دادند و اعلام کردند: در این محور ۵۰ تن از نیروهای ارتش ترکیه و تروریست های موسوم به سپر فرات کشته و زخمی شدند و چند تانک ارتش ترکیه هم به غنیمت گرفته شده است.

خسارت تجاوز ترکیه به مناطق کردنشین و پاسخ توپخانه‌ای نیروهای کرد

منابع میدانی کُرد همچنین مدعی هستند در میان کشته شدگان عناصر تروریستی موفق به شناسایی چند تن از عناصر داعش شده اند و اعلام کرده اند ارتش ترکیه برای پیروزی به هر اقدامی متوسل می شوند.

حملات توپخانه ای و جنگنده های ارتش ترکیه علیه مناطق کُردنشین در شمال استان حلب همچنان ادامه دارد؛ «عفرین، راجو، بلبل، شنگال، شران، دیرصوان» مناطقی به شمار می آیند که تحت شدیدترین حملات هستند.

به گزارش مشرق، در ۹ روز گذشته، ۵۰ تن از شهروندان کُرد در جریان حملات ارتش ترکیه جان خود را از دست داده اند و ۱۳۷ تن دیگر هم زخمی شده اند؛ در میان کشته شدگان تصاویر کودکان، زنان دیده می شود.

مجروحان تجاوز ترکیه به خاک سوریه

در ۳ روز گذشته، آمار جدیدی از تلفات شبه نظامیان کُرد منتشر نشده اما یک منبع میدانی پیشتر در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: در ۱۱ روز نخست درگیری ها، ۱۰۲ تن از شبه نظامیان کُرد کشته و ۱۴۳ تن دیگر هم مجروح شده اند.

از شرق استان دیرالزور و مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک کُرد هم خبر می رسد، کاروان نظامی شبه نظامیان کُرد با ۶۰ خودروی نظامی و  دهها تن از نیروهای یگان زمینی با هدف پشتیبانی و واکنش به حملات ترکیه، عازم عفرین شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 191
  • در انتظار بررسی: 15
  • غیر قابل انتشار: 243
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    به همین زودیها اردوغان در یک تیمارستان بستری خواهد شد.ذهن پریشانش پریشانتر خواهد شد.
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      63 35
      زنده باد کردها
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      76 39
      وقتی استان های کردنشین ترکیه ازش جدا شدن اونوقت میفهمه دنیا دسته کیه
    • IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
      5 8
      به امید وحدت کردها
  • علی US ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    ایول
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      ایول چی ؟بابا کردها شکسست خوردند تموم شد
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      55 39
      هنوز تموم نشده و تموم نخواهد شد! نه عردوغان آتا ترور قدرت داره تروریستهای YPG رو شکست بده نه YPG میتونه ترکیه رو شکست بده! جفت تروریستها افتادن تو باتلاق!
  • علی US ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    ایول
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    خخخ.اردوغان یعنی به عقلش نرسید ۴ ساله امریکا داره اینا رو اموزش میده اا
    • سیروان مهابادی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      18 31
      یا به عبارت دیگه نوکر امریکا و اسرائیل هستند
    • ابوالفضل ت IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      36 19
      دروغگوی بیشرم ، تو نه سیروان هستی و نه مهابادی . تو جاسوس طورکیه و اسرائیلی و خودتی
    • شهرام IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      21 42
      سیروان چیزی غیر از حقیقت رونگفت ، کردهای جدایی طلب عراق به امید به رسمیت شناخته شدن از طرف اسرائیل اجازه ساختن پایگاه در بخش کردنشین رو دادند . کردهای عراقی و سوریه ای سالهای سال است در جهت منافع امریکا و اسرائیل حرکت می کنند از آنسو امریکا و اسرائیل هم اسلحه و مهمات تحویلشان میدهند . چون واقعیت رو گفته بهش پرخاش میکنید؟!!! نکنه خودت هم از تروریستهای پ ک ک و پژاک هستی ؟!
    • US ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      15 41
      مگه قراره همه کردها قومیتی فکر کنند؟ مهابادی یک شهروند عاقل کرد هست که مثل شماها عاشق چرتستان نیست
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      21 15
      فقط درصد کمی از کردها و ترکها قومیتی فک می کنند شاید به یک درصد هم نرسند! زیاد به این بوزگوردها و پانکردهایی که اینجا نفرت پراکنی قومی میکنند توجه نکنید! این واقعیت جامعه ما نیست
  • سعید IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    53 53
    ارتش دوم ناتو این بودخخخخخ چندتا بچه زمین گیرش کردن خخخخخ
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      بچه نه اخوی شیر ؛ کردها بچه نیستن هموطن .
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      اگه با یک کشور درست حسابی در گیر بشه چی؟ یعنی دو روزه از استانبول فرار می کنن؟؟
    • US ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      32 50
      ترکیه از یک درصد ارتش خودش استفاده کرده
    • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      37 22
      خوب چرا از صد در صد قدرتش استفاده نمیکنه؟
    • US ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      12 18
      چون فعلا با یک درصدش داره بیروز میشه
    • DE ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      21 0
      بیروز؟ حالا تو برو یکم املا کار کن بوزگورد عملی بعدا حرف از بیروزی!!!! بزن! یعنی کودن تر از تو نبود اربابت بفرسته اینجا؟
  • AE ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    41 16
    آخي....
  • پری مجرد ۴۴ساله IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    63 15
    شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش شاباش
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    به نظر می آید نویسنده مطالب غرضی داره که طرفداری از کرد ها میکنه. این رو بدونید هر دو طرف بر باطل اند و فقط اخبار را باید منتشر کنید و حق طرفداری ندارید. درگیری ترکیه و کردها مثل درگیری شوروی و طالبان است
    • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      27 17
      دوست عزیز مثالی که درباره قیاس درگیری ترکیه با کردها و شوروی وطالبان زدین خیلی غیر واقعی و دور از منطق هست درسته که ن اکراد و ترک ها هیچ کدوم طرف حق نیستن و هردو یکی عامل ناتو و غرب و یکی عامل آلمان و آمریکاست اما دست کم در دهه 1980 میلادی مجاهدین و ن طالبان با ارتش شوروی میجنگیدند مجاهیدن لااقل اگر از طرف غرب و اجدادش حمایت میشدند در نهایت هدف زمینیگیری و شکست شوروی رو داشتن که به یک کشور اسلامی حمله میبرد و این تا حدودی مشروع بود بماند که بعدا با تصمیم آمریکا تبدیل به طالبان و القاعده شد ولی در این درگیری با ترک ها و اکراد همین اصل مشروع هم وجود ندارد و هر دوطرف در پی قدرت و سیطره بیشترند که این خواست نظام سلطه و غرب برای متشنج کردن منطقه جنوب غربی آسیاست .
  • علی IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    میشه یک عکس از تلفات نیروهای ترکیه و تانک ها ی به غنیمت گرفته و هلی کوپتر ساقط شده بگذاری مشرق جون ....چون سایر خبرگزاری ها ، اخباری که منتشر کردن کاملا عکس خبرهای شماست
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      38 95
      نمیتونه خخخخخخ
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      62 28
      به نظر میرسه تو چپه می فهمی! چون این اخبار کاملا درسته! دلیل چپه فهمیدنت هم علایق نژادی و فاشیستی توست!
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    این چرندیات چیه نوشتید کدوم پیروزی ؟؟؟بلندی برصیا هم به طور کامل به تصرف ارتش ترکیه در آمده و دیگر هیچ بلندی دربرابر ارتش ترکیه برای تصرف عفرین وجود ندارد بزودی شکست کامل کردها اعلام خواهد شد . ده درصد روستا چیه از خودتون خبر در آوردید خخخخ
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      33 17
      با استفاده از بمباران های شدید هوای جماعت ارازل و اوباش ( ارتش ترک و جیر خواراش ) توانستند پیشروی کنند ولی نتونستن در مقابل جنگجویان کرد مقابله کنند . چون اونها عددی نیستند اگر کردها با هم متحد باشند . اگر ضد هوای در اختیار داشتن هواپیماهای ارتش ترسو و بزدل ترک رو بزنند به نظر من در چند روز میشد کل حکومت ترکیه رو نابود کرد
    • US ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      15 15
      مطمئن باش امریکا مزذوران خودشودر شمال سوریه به هر وسیله ای تسلیح کرده ولی چیزی که اونها ندارن اول ایمان هست دوم شجاعت نداشتن ایمان رو از ظاهر زنهاشون در جنگها میشه دید نداشتن شجاعتشونم در کرکوک مشخص شد
  • US ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    34 3
    بنده در سفرهایی که به استان اذربایجانغربی رفتم دیدم هموطنان ترک و کرد ما با هم مانند برادر زندگی میکنند و قوم و خویش هستند هموطنان عزیز ترک و کرد ما چیکار به جنگ ترکیه و کردهای سوریه دارن
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      37 25
      اره تماما اذریها اصلا خودشون رو ایرانی نمیدونند اونجا....خودتو زدی به خواب
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      51 19
      15:39 به نظر میرسه تو خودتو زدی به خواب! هیچ وقت چند عدد پانترک مزدور رو با آذریهای عزیز ما یکی ندون؛ البته که همه جا یکسری مزدور و فاشبست هستن اما بدون که آذریها همونهایی هستن که ریشه امثال پیشه وری رو خشک کردن، آذریها انقلابیونی اصیل ومعتقد به نظام و اسلام هستن و افکار فاشیستی بینشون جایی نداره
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    کلا ارتش ترکیه مثل بولدوزر از روی کردها عبور میکنه این خبرهای کذب از کجا پیدا کردید
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    آره شما راست میگید کلا آنکارا هم سقوط کرده خخخخخ
    • IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      بوزگورد عملی چند کامنت پشت سر هم برای اینکه نشون بده پانطورچها مثلا زیادن! حقا که پانترکیسم مکتب جعل و فریب و دروغه! اینم بعدیش! عنکارا هم سقوط میکنه بوزگورد جون! اون وقت توآواره میشی فلک زده نژادپرست بیگانه پرست!!!!
    • US ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      19 35
      بانکرد ابله چرتستان تشکیل نخواهد شد ارتش ترکیه و ارتش سوریه همه غائله رو ختم به خیر خواهند کرد
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      40 25
      بوزگورد نفهم! تروریستهای عردوغان و تروریستهای YPG با هم به درک خواهند رفت! ضمنا تخیل کردستان بزرگ هم مثل تخیلات بوزگوردهاست که خودمون دفنش کردیم و در آینده هم هر نژاد پرستی هوس غلط اضافه بکنه دفنش میکنیم! راستی بی سواد تو هنوز یاد نگرفتی بنویسی پ ؟؟؟؟؟!!!!!
    • US ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      13 46
      ابله همه میدونن بانکردها عاشق نژاد برستی هستن
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      46 17
      نفهم همه میدونن بوزگورد و پانکرد سر و ته یه کرباسن و نوکر یک ارباب! نفهم بفهم!
    • US ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      11 16
      ابله ترکهای ایران تجزیه طلب نیستن کلمه بانترک رو بریتانیا بوجود اورد تا منطقه عثمانی رو تجزیه کنه نفهم بفهم
    • DE ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      25 0
      ابله! هیچ ایرانی از هر قومی تجزیه طلب نیست! این چند مزدور پانترک یا پانکرد یا هر پان کوفت دیگری ربطی به ملت ایران ندارن، ضمنا پانترکیسم رو صهیونیستها درست کردن برای تجزیه کشورهای منطقه و عثمانی ها در این روند(شکل گیری پانترکیسم) نقشه عمده ای داشتند
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    به اطلاعتان برسانم که ارتفاعات برصیا به دست ارتش ترکیه افتاده و دیگر برای تصرف عفرین هیچ مانعی وجود ندارد
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      50 11
      به اطلاعت برسونم ترکیه در گِل گیر کرده! درگیری بین تروریستهای عردوغان و تروریستهای YPG داره به نفع مردم سوریه و ضرر نژاد پرستان(بوزگورد و پانکرد) پیش میره عزیزم!
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    این الان خبر بود یا آرزو؟؟؟
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      2 22
      یه ارزوی تروریستی
    • FR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      39 13
      سوختی بوزگورد؟ بسوز!
  • US ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    تلفات نظامی نیروهای دموکراتیک وابسته به امریکا 530 نفر اعلام شده تا الان و مناطقی که ازاد شده مردمان عرب و ترکمن اقدام به خوشحالی میکنند
    • کورد IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      داداش ۸۰ درصد عفرین کوردنشین و فقط ۱ درصد ترکمن دارد
    • US ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      18 30
      قبل از کوچ اجباری عربها و ترکمنهای عفرین کردها 38 درصد از ساکنین عفرین را تشکیل میدادند مابقی ترکمن و عرب و بخشی کوچک هم اشوری بودند توسط نیروهای دموکراتیک بر اساس تصفیه قومی کوچ داده شدند
  • علیرضا US ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    ترکیه با هدف مبارزه با تروریسم که امنیت منطقه رو به خطر انداخته و در چند سال اخیر با سو استفاده از شرایط در سوریه لانه کرده است به سوریه نیرو فرستاده. این نوع خبر رسانی شما فقط اعتبارتان را لکه دار میکند. خداوند به حق این ایام و به احترام بانوی دو عالم قلب شما را که از کینه ترکها مملو است به نور انسانیت منور سازد.
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      138 5
      احترام بانوی دو عالم؟ احترام بانوی دوعالم با نژاد پرستی هم خوانی ندارد آیا به یقین باور داری ارتش ترکیه در این جنگ طرف حقه؟ امیداورم خدا طرفداران را با کشته های این جنگ محشور کنه طرف هرکدوم که هستن
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      25 14
      نژاد پرستی خودش یک گناه غیر قابل بخششه! پس امیدوارم خداوند هدایتت کنه
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      25 13
      بدون که نژاد پرستی مخالف صریح دین اسلام و اصول اخلاقی تمام ادیانه
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    4 0
    سلام
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    61 23
    مرگ بر اردوغان و مرگ بر تجزیه طلبان ، مرگ بر نژادپرستان از هر قومی.
    • NL ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      47 18
      مرگ بر ترک فاشیست مرگ بر اردوغان،درود بر کردهای باشرف درود بر عفرین ،این شهر هم مانند کوبانی حماسه افرین میشه
    • US ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      16 16
      مرگ بر کرد تجزیه طلب
    • GB ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      36 15
      من هم با این کامنت موافقم: مرگ بر اردوغان و مرگ بر تجزیه طلبان ، مرگ بر نژادپرستان از هر قومی
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    52 25
    بالاخره نفهمیدیم تهاجم ترکیه به کردها خوب بوده یا نه؟ اما قدر مسلم اینکه ترکیه توان مقابله با یک گروه کوچک را ندارد ولی ادعایش زیاد است
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    کند شدن سرعت پیشروی ارتش ترکیه به خاطر کاهش تلافات غیر نظامی ها است.اگر بنا به زدن و تخریب بود که تو یه روز کل عفرین رو میگرفت.مشرق دیر یا زود مجبوری تیتر 《عفرین به طور کامل در اختیار ترکیه قرار گرفت 》را بزنی.مگر اینکه امریکا باج بزرگتری بهش بده.
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      53 18
      چقدر پانترکهای مغول مهربونند.. آخی..
    • US ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      13 30
      چقدر بانکردهای هندی وطن دوستن اخی
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      58 15
      پانترک و پانکرد از یه قماشن! ارباب هر دو اسرائیله!
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    77 6
    در تمام جنگها هر دو طرف جنگ خصوصا مردم بازنده هستند جز مرگ و نفرت و ویرانی جنگ چیزی ندارد
  • ایران آباد IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    ترکیه فکر کرد قدرت نظامی می تواند باعث بالا بردن چانه زنی در مذاکرات منطقه ای و کسب امتیازات سیاسی کند همان تفکر اشتباهی که عربستان را در باتلاق یمن فرو برد .احتمالا یک باتلاق دیگر در منطقه در حال شکل گیری است که سهم ترکیه است کشور سوریه باید از این موقعیت استفاده کند ومناطق تحت سلطه کردهای دمکراتیک را آزاد کند و ترکیه را به سمت باتلاق هدایت کند
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      19 80
      ترکیه رو با عربستان مقایسه نکن
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      باتلاق کدومه ارتش ترک مثل لودر به پیش میره این یادت باشه
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    مشرق شما هم كه شدي سخنگوي تروريستها.اينهمه دروغ يه جا نديده بودم
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    آره پیروزیها خیلی چشمگیره مثل موش مرگه همه جا رو از دست دادند و در حال فرار هستند خخخخخ پ ک ک ملعون
  • زندگی درجنگ US ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    46 15
    مثل اینکه دیگه باید به جنگهای این منطقه که سابقه تاریخی طولانی داره،عادت کنیم. نبرد بی پایان بشر برای بقا. راستی شبه نظامیان همراه ارتش ترکیه، همون داعشه یا همکاراشون هستن ؟ اخه خیلی به اونا شبیه هستن . ایکاش کردها با دولت سوریه متحد بودن و با قدرت بیشتری جلوی هجوم ینی چری ها را میگرفتند.
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      کردها نابود خواهند شد یاشاسین تووووورررررک
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      87 45
      لعنت بر نژادپرست بوزگورد؛اونی که نابوده تروریست‌های قوم گرا هستن حالا از هر قومی
    • US ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      8 3
      لعنت بر نژادبرست بانکرد
    • GB ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
      9 1
      لعنت بر بوزگورد نژاد پرست
  • آرین IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    23 55
    پیروزی تروریست ها بر تروریست ها را تبریک میگویم
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      12 14
      به همین خیال باش
    • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      تروریست خودتی !! کردها دارن از شهر و دیار خودشون دفاع میکنند ، تو کدوم کشور دخالت کردن ؟ به کجا تاختن ؟ این ترکیه متجاوزه که داره با بمباران هاش غیر نظامیا رو میکشه ، پس ترکیه تروریسته .
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      11 11
      عزیرم من که فقط نگفتم که کرد ها تروریستن من گفتم که هر دو طرف تروریسن
  • US ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    25 29
    مرگ برترکیه جنایت کار امامنافقین کردین هم روبه زواله پیروزی محورمقاومت نزدیکه انشاالله
  • ایران IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    درود بر ملت شجاع کرد در سوریه.خداوند یار مظلومین است و پیروزی برای ملت مظلوم کرد نزدیک است.لعنت بر اردوغان و دولت متجاوز و وحشی ترکیه.برای ملت کرد در سوریه ارزوی پیروزی دارم و برای پیروزی این ملت عزیز التماس دعا دارم.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    درود.به امید نابودی ترکیه و اردوغان فاسد
  • آرمان AE ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    92 11
    ایول خدا همراتون پوزه ی این نژاد پرستان را به خاک بمالید
  • علی IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    تا اینجا ارتش توران بزرگ نشون داده یک چیزیه تو مایه های ارتش عربستان فقط تجهیزات خوبی داره. داره طرفدارانش رو نا امید میکنه.
  • تراختور IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    ننگ برکسانی که درقبال پول و مقام همسو با ترکیه غاصب دوست آمریکا واسراییل با هم وطنان کردشان که خواهان ازادی و حقوق برابر هستند میجنگند
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    هر دو طرف جنگ باطل و تروریست هستند.
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    6 8
    اردوغان خیلی زرنگ ومنفعت طلبه،تا ادلب را نگیره ول کن نیست
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    اردوغان هم متحد اسراییل است و صهیونیست ها در خاک ترکیه رادار جاسوسی دارند.نباید اجازه داد اردوغان قسمتی از سوریه را به خاک خود ضمیمه کند کردها با بشار نجنگیدند ولی ترکیه برای برکناری اسد همه کار کرد.اردوغان بزرگترین تهدید برای ایران و محور مقاومت است.
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    ۱۰۲تن همه کودک و غیر نظامی هستند .مناطق مسکونی هدف اردوغان هستند.اردوغان یک جنایتکار جنگی است.کشتن زنان و کودکان افتخار نیست.ان هم با جنگنده اف ۱۶
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    لعنت خدا بر پانترکیسم و افتخارات مغولی و... من خودم آذری ایرانی هستم و متنفر از تو پانترک وحشی مغول وچچن
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      17 18
      بشریت هم از تو نژاد پرست نفرت داره
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      45 12
      بشریت همیشه از دست نژاد مغول و هون و تاتار که هیچ شاعر ویا دانشمند بنامی که بنام خود ندارند ( که شاعبه اشتراک ومصادره ان از سایر اقوام را نداشته باشند را ندارند) وهیچ دستاوردی بجز مصادره و وانکار و نسل کشی و وحشیگری برای بشریت نداشته ند در طول تاریخ کوتاه مدت ترکها و مغولها در رنج وعذاب بوده اند..
    • US ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      17 41
      ببین کی از دانشمندان حرف میزنه کافیه فقط شعرایی همانند شهریار بروین اعتصامی و..... روببینی وبا یه سرچی در گوگل به دانشمندان ومشاهیر بسیار زیاد ترکها بی ببری ولی شماها فقط قاچاقچی و ادمکش تحویل جامعه دادید
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      63 16
      بوزگورد کوچولوی من توبا این سوادت از مشاهیر صحبت نکن آبروی هر چی ترکه بردی! ایران مشاهیر زیاد داره از هر قومی ولی اگه کسی بخواد مشاهیر این سرزمین رو مصادره کنه برای خودش دهانش رو محترمانه گِل می گیریم!
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      46 13
      شهریار و پروین اعتصامی خودشون رو ایرانی میدونستند نه تاتار و مغول و ترک وعثمانی وحشی....
  • سیروان مهابادی IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    ناراحت شدم ... برای من فرقی بین داعش و جدایی طلبان نوکر امریکا و اسرائیل وجود ندارد ، هر دو مایه ناامنی منقطه هستند .
    • بابک تبریزی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      27 14
      من خوشحال شدم.مرگ عرعردوغان
  • RU ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    در جنگ مهمتر از سلاح، اراده و باور هستش . کردهای سوریه ریشه ایرانی باستانی داره . یه نمونه خیلی کوچک براتون میارم یه ترانه کردی کرمانجی که خود کردها سوریه می گن اینه عفرین تو دختر خدایگان آناهیتا هستی . این یک تمثیله اصلا کار به مسائل دینی نداشته باشیم . من میگم و باز هم میگم راه حل خاورمیانه در وهله اول برقراری پیوند عمیق قدیمی برادران باستانی یعنی کرد و فارس و لر و گیلک و بلوچ و مازنی و در وهله دوم دراز کردن دست دوستی و برادری به سوی ترک و عرب ها هست . من بحث نژادی نمی کنم . چرا ترکی و عربی رو سوا کردم چون حقیقت تاریخیه زبان های ایرانی متعلق به فرزندان یک پدر و مادر هستند پس اول لازمِ فرزندان اتحاد خودشون رو باز یابند و بعدش با عرب ها و ترک برادر بشیم .قاعدتا وقتی ما یه خانواده متحد داشته باشیم راحت تر می تونیم صلح و دوستی رو به ارمغان بیاریم . از دوستان ترک و همزبان های کرد خودم هم میخوام بر آتش کینه و بدخواهی ندمید نه ترک بدست کرد از بین میره و نه کرد بدست ترک . زنده باد برادری و برابری تمامی خلق های جهان من جمله منطقه خودمان
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    احتمالا ترکیه بشدت شهرها کرد نشین را بمباران می کند کار دیگر از دستش بر نمی اید
  • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    زنده باد مبارزین کرد که تک و تنها و بی پشتیبان (نه از طرف آمریکا نه روسیه نه دمشق) جلوی وحشی گری ها و تجاوز ترکیه همراه با تفاله های داعش و پسمانده های النصره جانانه ایستاده اند و این ارتش کذایی رو زمین گیر کرده اند بعد از 9 روز هنوز تو چن روستای کوچک مرزی مشغواند.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    دردو بر مبارزان کرد و مرگ بر فاشیستهای تروریست پرور ترکیه
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    4 3
    کرد ها پیروز بشوند امریکا نفوذ میکنه ترکیه پیروز بشه دیگه زمین هایی که بدست اورده را رها نمی کنه اخرش این موضوع چه خواهد شد
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    اصلا هم چشمگیر نبوده تقریبا در تمام جبهه ها شکست خوردند و اکثرا این ارتش ترکیه بوده که پیروز شده
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    17 94
    ما هم باور کردیم حتما استانبول رو هم گرفتن این شبه نظامیان کرد
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      60 18
      تروریستهای YPG که خودشون نوکر آمریکان! ولی عیستانبول رو هم به موقعش از دست نوکران دیگر آمریکا(عردوغان) آزاد میکنیم و اون وقت بوزگوردها بی پناه می مونن!!!!
    • US ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      13 2
      چرتستان اسرائیلی شکل نمیگیرد
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      57 13
      نه کردستان بزرگ جعلی که رویای اسرائیله و نه بوزگوردستان که رویای تروریستهای بوزگورده؛ هیچ کدام از این افکار تجزیه طلبانه شکل نخواهد گرفت، تجزیه طلب نابوده
  • US ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    89 15
    فرق جنگیدن برای تجاوز به خاک همسایه و جنگیدن برای دفاع از خاک و وطن همینه.
  • US ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    مستکبرین هر وقت توانستند با تروریستهای اجاره ای و با بمبها و هواپیماهای غربی مقاومت انصارالله و مردم یمن را بکشنند، در مورد کردها هم خواهند توانست. زنده باد مشرق که دید استراتژیک و انسانی به موضوع دارد و واقعیت های میدانی را منعکس می کند.
  • GB ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    دمشون گرم. چند سالی بیشتر به عمر مغولستان صغیر (ترکیه اردوغانی) نمانده.
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    39 19
    ارتش دوم ناتو و ارتش هشتم جهان خخخخخخخخخخخخ اگر جای فرماندهان ارتش ترکیه بودم از خجالت خودکشی میکردم.
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
    اردوغان شب پیروزیت سحر نشد که
  • فرهاد IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    تنها رسانه ایرانی که اخبار درست پخش می کند مشرق نیوز است . سپاس . رسانه های کُرد هشدار داده اند که اردوغان تصمیم به نابودی سد میدانکی و غرق شهر عفرین زیر آب های این سد کرده و در چند نوبت تاکنون اطراف سد را بمباران کرده است
  • US ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    13 8
    اردوغان قصاص قبل ازجنایت میکند چطورسرکوب هرکس برعلیه اردوغان باشدمجازاست امادفاع سوریه دربرابر کسانی که عملا بااسراییل همدست هستندمجازنیست . اردوغان باتحریک مسلمانان ترکیه نیروی آنهارا هرزمیبرد . واقعیت این است اگراردوغان بگذارد همه مردم ترکیه اعم ازعلوی وترک وکرد برای دفاع ازقدس حاضرند به سوی فلسطین حرکت کنند تامشکل واقعی دنیای اسلام را برطرف کنند . اردوغان اگراسلامگراست به فلسطینیها کمک کندتاکشورشان راآزادکنند . چرا نیرواعزام نمیکند ؟
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    شما چرا از پیروزی کردها ذوق زده شدید مگر نمی دانید هدف امریکا ایجاد یک کردستان مستقل در منطقه خاورمیانه تحت نظر خود است تا کشورهای درگیر را دچار چالش کند
    • IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      30 12
      تو راه بهتری سراغ داری بوزگورد بعد از 7 سال جنگ و خونریزی آیا نباید سوریه به طریقی آرام شود
    • US ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      13 31
      راه بهتر اینه بانکرد کردهای یاغی سوریه تسلیم ارتش قانونی سوریه شوند وبایگاههای امریکایی رو جمع اوری بکنند
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      27 10
      هم تروریستهای YPG هم تروریستهای عردوغان باید از سوریه برن گمشن بیرون! این تنها راه ممکن و صحیحه
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    به خواست خدا نیروهای متجاوز ترکیه توسط کردهای سوری زمین گیر خواهند شد
  • امید IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    ماشالله به کرد ها که متجاوزارو نابود کردن
  • سیری IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    کردها خون ایرانی در رگشان جاریست.این خون سراسر غیرت و شهامت است.از اول نیز پیدا بود ارتش پوشالی ترکیه غلطی نمیتواند بکند.ترکیه و شیطاندوغان تنها توانشان کشتن زنان و کودکان بی دفاع و ترک تازیست.امیدوارم عده ای گمراه که تحت عقاید ساختگی پانترک هستند بفهمند که اعتقادات بی ریشه انساهای بی ریشه به بار می آورد.همانند ارتش بی رگ ترکیه که با ساز و برگ نظامی قسطی و قرضی خود ده درصد یک روستا را هم تصرف نکرده.
    • رضا IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      21 29
      کردها اگه خون ایرانی داشتند سربازهای بی گناه رو لب مرز سر نمیبریدن. ببین کی از غیرت و شهامت دم میزنه!!! به امید ریشه کنی تروریسم از منطقه ونابودی قریب الوقوع ی پ گ و پ ک ک
    • US ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      14 28
      ابله ترکیه صادر کننده تسلیحات نظامیه
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      61 22
      به امید نابودی همه تروریستها، اعم از پانکرد YPG یا بوزگورد عردوغانی فاشیست
    • US ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      33 50
      و به امید نابودی تظاهر به بیطرفی بین تروریستها کنندگان
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      45 10
      نادان! کسی که بین دو گروه تروریست یکی رو انتخاب نمیکنه و هر دو رو باطل میدونه نابود شه؟ تو و رفقای نژاد پرست بوزگوردت باید نابود بشین که در قرن 21 هنوز تو جاهلیت قرون وسطی موندین!
    • FR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      25 11
      مثل اینکه خوب جایی رو هدف گرفتیم که جیغ عردوغانیهای فاشیست درآمده! به امید نابودی هر چی قوم گرای فاشیست مزدوره؛ البته ما فقط امید نداریم بلکه برای نابودی نژاد پرستها اقدام هم می کنیم؛ اگه کسی شک داره به سرنوشت کومه له و پژاک و پیشه وری و بوزگوردها نگاهی بندازه!
    • US ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      8 15
      ابله بانکردیسم مکتبی شکست خورده هست با متهم کردن دیگران به قوم گرایی {چیزی که خودتون هستین} نمیتونین مظلوم نمایی کنین الان دیگه زمان سربری و یاغی گری تموم شده در کشوری مثل امریکا از 200 کشور جهان با هم بخوبی زندگی میکنن در حالیکه شما نمیتونین یک قوم دیگه رو کنارتون قبول کنین
    • US ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      18 0
      ابله پانترکیسم هم دست کمی از پانکردیسم نداره! بلکه هر دو مزدور یه اربابن یعنی اسرائیل! پس بوزگورد نژاد پرست نادان! اینقدر قومی و نژادی به مسائل نگاه نکن! نفهم بفهم!!!!!
    • FR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      15 0
      مثل اینکه خوب جایی رو هدف گرفتیم که جیغ عردوغانیهای فاشیست درآمده! به امید نابودی هر چی قوم گرای فاشیست مزدوره؛ البته ما فقط امید نداریم بلکه برای نابودی نژاد پرستها اقدام هم می کنیم؛ اگه کسی شک داره به سرنوشت کومه له و پژاک و پیشه وری و بوزگوردها نگاهی بندازه!
  • ناشناس IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    دومین ارتش ناتو توان مقابله با یک شهر کوچک را ندارد...ب امید پیروزی کردها
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    موشمرگه ها در حال فرار هستند مشرق جااااااان
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    30 15
    کردهای دموکرات و ترکها اردوغانی هر دو باطل هستند و پیروزی هر یک به نفع اسلام نیست،البته در گیری بین ان دو باعث تضعیف هر دو جناح باطل میگردد و این به نفع اسلام هست
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    5 7
    عجب وضعیتیه معلوم نیست باید خوشحال باشیم یا ناراحت
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    74 18
    درود بر اکراد قهرمان که بزرگترین ارتش منطقه رو زمینگیر کردن.اگه اختلافات داخلی رو کنار میذاشتن قطعا الان کرکوک رو در اختیار داشتن.اون رو هم انشاله بزودی پس میگرن چون متعلق به کردها است
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    50 12
    شرمساری برای ما می مونه اکر سکوت کنیم
    • سیروان مهابادی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      16 45
      من سکوت نکردم و بارها از ارتش ترکیه بخاطر مبارزه با تروریستهای جدایی طلب کرد وابسته به اسرائیل حمایت کردم
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      36 13
      اخه چون پانترک و بیگانه با کلمه ایرانیت ومغول وترکیه پرستی..که با متحد نظامی ناتو واسراییل و خریدار نفت داعش برای 4 سال همزاد پنداری میکنی....خخخ
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      28 12
      اره تو واقعا کردی اسم واقعی ات تموچین نیست؟؟خخخخ
  • مهدی IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    31 43
    سوریه فقط یک ارتش داره بقیه تروریستند وجدایی طلب
  • GB ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    زنده باد و درود و برکت بر مشرق که مدافع مظلوم هستی و پا رو حق با این گزارش نگذاشتی خدا شما راحفظ و موفق و پیروز نگهدارد که دوستار مظلوم و محروم هستی نه ترکیه لاةیک که برای پول هر کاری میکند و عدای مذهبی هم در میاورند انشالله فرج امام زمان نزدیک است و عمر فاسدان داءمی نیست
  • اسدی IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    22 59
    ان شاالله کسانی که از تروریستهای پژاک حمایت میکنند خانوادشون توسط همین گروهک کشته بشه تا مارو درک کنند بخاطر شهادت برادرامون بدست کردهای تروریست
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      83 15
      لعنت بر نژادپرست و قوم گرایی که یک قوم رو تماما در ردیف تروریستها قرار میده
    • KR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      57 18
      در مورد هزاران مدافع حرم که توسط داعشیهای مورد حمایت اردوغان کشته شدن نظرتون چیه؟!
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    بیشتر شبیه آرزوی تروریستهاست تا یک خبر درست!!!
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      ما تو ایران ترک نداریم، تنها یک سری فارس آذری زبان خود ترک پندار داریم
    • AE ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      14 40
      ترک نداریم ولی فارص زبان که داریم
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      89 15
      می بینم که از فارسها و ایرانیها خاطرات بدی داری بوزگورد! شایدم حق داری! آخه ما با نژاد پرست و فاشیست و تروریست اصلا رفتار خوبی نداریم
    • US ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      13 52
      میبینم که بانکرد داره از بین سایر اقوام هم یارگیری میکنه
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      48 13
      بی سواد توهمی! پانکرد کدوم اسبیه؟ پانکرد و بوزگورد با هم برن به جهنم! همراه با تو نژاد پرست نفهم!
    • FR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      53 15
      ما ایرانیها نیازی به یارگیری نداریم بوزگورد، ما اقوام مختلف متحد با هم دندانهای هر نژاد پرست قوم گرای فاشیستی رو در دهانش خُرد میکنیم تا دیگه جرات نکنه همچین غلطی بکنه
    • US ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      11 31
      بزرگترین نژاد برستان بانکردها هستند
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
      12 0
      پانکرد و بوزگورد با هم برن به جهنم! همراه با تو بی سواد!
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    ترکیه این جنگ رو به داخل کشور خودش می کشه، بخصوص قصر هزار اتاقی اردوغان!
    • US ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      17 36
      سریال حضرت یوسف رو زیاد نگاه کردی
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      78 12
      تو برو « خونه مادربزرگه » نگاه کن بوزگوردی
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    کردهای هم پیمان با آمریکا جایگزین داعش هستند. شر ظالم با ظالم دیگر برطرف می شود. به امید خدا آمریکا شرش را از منطقه کم می کند.
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    درورد بر ایرانی تباران
    • US ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      15 46
      یعنی نژادبرستهایی همانند تو بین ترکمنها اذریها قشقاییها عربها شاهسونها و سایر اقوام ایرانی خط میکشند
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      25 14
      اینهایی که شمردی اذریهای ایرانیند. نه مثل تو چچن وتاتار وایغور و عثمانی و قرقیز پرست بیگانه پندار با ایران وایرانیت...
    • US ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      13 35
      ابله نژاد خالصی در جهان نمونده فکر میکنی با سلطه هزاران ساله ترکها مغولان اعراب نژاد خالصی مونده؟
    • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      60 10
      یک اعتراف جالب ! خب ابله اگر نژاد خالص نمونده شما نژاد پرستان قوم گرا آویزون چی شدین؟؟؟؟
  • کرمانشان IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    28 21
    نظرات منم ک سانسور میشه چون کرد هستم.
    • سیروان مهابادی IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      15 26
      آدم باش
    • US ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      18 28
      ابله ببین چی گفتی که مشرق سانسور کرده بیشعور
    • US ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      17 5
      ابله ببین چی گفتی که مشرق سانسور کرده بیشعور
    • FR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      30 15
      قلاده پاره کردی بوزگورد؟
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    14 46
    اینارو تو خوابت دیدی
  • زنده باد ایران IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    70 13
    از ارتش دوم ناتو چه خبر؟!! خخخخخخخخخخخ
  • US ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    69 16
    بنده هیچ علاقه ای به حضور نظامی ترکیه به سوریه ندارم واین با احترام به حفظ تمامیت ارضی یک کشور منافات داره و به نوعی اعلام جنگ به طرف مقابل هست
  • دیاکو US ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    54 18
    متاسفم که آذری های ایران جو گیر شده و به فاشیستی بنام اردوغان افتخار میکنند دوستان اذری ترک زبان بدانند که انان را حتی خود ترکهای نژاد پرست ترکیه هم قبول ندارند وانها را ایرانی با نژاد اذری و فقط لهجه شبهه ترکی بحاب می اورند
    • سیروان مهابادی IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      18 11
      من از گروهکهای تروریست و جدایی طلب کرد نوکر اسرائیل بیزارم
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      55 15
      منم از تمام تروریستها چه بوزگوردهای منافق عردوغانی و چه پانکرد پژاکی و YPG متنفرم
  • کامران US ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    29 17
    مذاکره دولت با کوردها با نقش محوری ایران گزینه بهتری خواهد بود .
  • رضا IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    8 44
    ی پ گ هم مثل پ ک ک و پژاک تروریست و آدمکش هستن . این کردها یه روز ملعبه اسرائیل میشن رفراندوم میدن یه روز ملعبه آمریکا میشن میخوان واسه خودشون کریدور مستقل تو شمال سوریه درست کنن! اینها فقط و فقط تجزیه طلب و تروریست هستن نه چیز دیگه ببین اون مناطقی رو که از داعش گرفتن به ارتش پس نمیدن چون میخوان تسویه نژادی راه بندازن ولی کور خوندن نه ترکیه نه ایران نمیذارن این زیاده طلبهای ساده لوح خواب پریشان خودشون و نقشه آمریکا و اسرائیل رو تو منطقه عملی کنن.
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      61 21
      به همون اندازه یک YPG تروریسته عردوغان و نوچه هاش(النصره و ارتش آزاد) هم تروریستن، هیچ وقت بین دو گروه تروریست فرق نذار! الانم برای همه بهتره که دو گروه تروریست عردوغان و YPG تا میتونن از هم بکشن! چون هیچ کدوم که عرضه نابودی هم رو ندارن لااقل تلفات بدن و امکاناتشون کم بشه تا زمینه برای آزاد شدن کامل خاک سوریه فراهم بشه
    • US ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      20 66
      دوستی که ظاهرا میای و میگی فرقی بین تروریستها نیست من در بیطرفی تو شک دارم زیرا تا یکی از ترکیه حمایت میکنه تو این حرفو طوطی وار میگی ولی تا یکی از تروریسستهای شمال سسوریه دفاع میکنه این حرفو نمیزنی
  • اشکانی IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    96 22
    به عنوان یک ایرانی لرستانی اگه راه داشته باشه حاضرم به کمک کردهای سوریه بر علیه ترکیه برم! ترکیه تجاوز کرده! زنده باد لر و لک و کرد و آذری و پارس و خراسانی ایرانی ! آذریها نباید خودشانو با تورکها یکی بدانند! آذریها از ابتدای تاریخ ایران در آذربایجان بودن با زبان و نژاد ایرانی! تورکها مردمی از نژاد زرد بودن که بعد از حمله اعراب و سقوط امپراطوری قدرتمند پارسی ساسانی فرصت پیدا کردن به طرف غرب آسیا بیان!!!! شاید مردم آذربایجان درصد کمی ناخالصی داشته باشن !!! یعنی نژاد زرد ولی مطمعن باشید بیشتر از نود و پنج درصد مردم آذری ایرانی اصیل هستن از رو شکل و قیافه مشخصه!!!! مردم آذربایجان آیا شما شبیه ترکمنستان هستید؟؟؟؟؟؟؟
    • US ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      15 66
      شمایی که نام اشکانی گذاشتی و میگی ترکمنستانیها شکا ایرانیان نیستند ایا میدونستی اشکانیان نیای ترکمنهای امروزی بودند؟
    • ابوالفضل ت IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      37 11
      احسنت
    • تبریزلی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      31 12
      افرین به شما هموطن عزیز
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
      10 45
      هر چی تروریست کمتر زندگی سوری ها بهتر و جبهه مقاومت راحت تر
    • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      اشکانی جان، آذری های خود ترک پندار هیچ وقت آینه نگاه نمی کنند! چون به محض دیدن حقیقت روشن می شود! زبان آذری ترکی نبوده، آذری نیز یک زبانی ایرانی بوده که همراه با کردی و شاید تاتی از مادها نیای مشترک داشتند، اما پس حمله قراقویونلوها و غیره زبان منطقه رو عوض شد، اما آذری های اصیل هنوز خودشون رو آذری می دوند، شاید زبان آذری اجدادیشون رو بلد نباشد و زبانشان اصلیشان مرده باشد، اما خودشان را ترک نمی دادند، چون آنها آذری بودند، آذر یعنی همان آتش، تبار ایرانی یعنی فرزندان خورشید و آتش
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    51 15
    تجزیه ترکیه و جدایی کردها مثل مسئله اسراییل و فلسطین لاینحل است. قطعا کردها نمی پزیرند که بخشی ازترکیه باشند همه 20ملیون کرد ترکیه زن و مرد و کودک وپیرو جوان همه متحد هستند
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    مسئله کردها با رژیم ترکیه مهال است که حل شود.دلیل اینکه کردها خواب اردوغان را آشفته کرده اند جمعیت بسیار زیاد آنهادر ترکیه چیزی فراتر از یک اقلیت قدرتمند تقریبا جمعیتی اندازه کشور عراق.معلوم است با همچین جمعیت متحدی نمی توان جنگید.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    65 13
    ترکیه و روسیه دارند سوریه را به بخش تقسیم می کنند بخش تحت نفوذ ترکیه که تحت کنترل اردوغان باشد صد درصد خواسته های آمریکا و اسراییل را هم برآورده می کندترکیه همین الان هم به صهیونیست ها در مرز ایران و پایگاه داده است همه هم علت بمباران کردها را همکاری احتمالی با امریکا و اسراییل می دانند در حالی که آن یک اتحاد بالقوه است ولی اتحاد صهیونیست و آمریکا با ترکیه یک همکاری بالفعل است.تا حالا هیچ قومی اندازه ترک ها و دولت باکو پایگاه در اختیار نتانیاهو قرار نداده ولی انگ همکاری به کردها می زنند.
    • US ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      7 51
      بانکردیسم مکتبی دروغگو هست اولا روسیه هدفش سوریه یکبارچه هست دوما اسرائیل قصدش 60 ساله دادن مشروعیت به کردها برای تجزیه منطقه هست و ترکیه هم خط قرمزش این قضیه هست
    • رضا IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      11 48
      تا حالا هیچ قومی مثل کردها بازیچه اسرائیل و آمریکا و قدرتهای منطقه ای نشده که هر لحظه به سازشون برقصه
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۹
    14 97
    اینو اونقدر سر پاسدار بسیجی را تو این 40 سال بریدن سر اردوغان که سهل
    • IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
      79 22
      جی میگی؟ داری بسیجی های مظلوم و با غیرت و مومن ما رو با عردوغان مقایسه میکنی؟ توهینی بزرگتر از این میشه به بسیج و بسیجی کرد؟ما اهل سر بریدن نیستیم اما عردوغان یا هر گس دیگری که بخواد به محور مقاومت صدمه بزنه رو به جهنم می فرستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس