در حالی که آمریکا، ناو هواپیمابر یو اس اس جورج بوش را جدیدترین و مدرن ترین شناور خود می داند، پرنده های بدون سرنشین سپاه پاسداران موفق به تصویر برداری از این ناو در سال 90 و ناو هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکن در طی سال 89 شده اند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، ناوهای هواپیمابر اتمی کلاس نیمیتز نیروی دریایی آمریکا به عنوان بزرگترین و نیرومندترین کشتی های جنگی جهان در حال حاضر شناخته شده اند؛ ناوهایی با طولی بیش از 300 متر که با دارا بودن بیش از 5000 نفر خدمه و 100 فروند هواپیما و بالگرد جنگنده در تمامی پهنه های آبی جهان حضور دارند.
 
برای بسیاری از رسانه های جهان این ناوها مظهر شکست ناپذیری و قدرت ایالات متحده آمریکا است و شاید در نگاه اول هم حق با این افراد باشد. یک ناوهواپیمابر اتمی به همراه چیزی نزدیک به 15 تا 20 فروند شناور سطحی و زیر سطحی در نقاط  مختلف دنیا حضور دارند.


ناو هواپیمابر جرج بوش
 
سامانه راداری ایجیس نیروی دریایی آمریکا به همراه موشکهای پدافند هوایی استاندارد که توانایی ساقط کردن ماهواره ها را نیز دارند و چند ده فروند شکاری سوپر هورنت و رادار پرنده هاوک آی به همراه زیردریایی های اتمی مسلح به انواع سیستم های سونار و موشکهای ضد کشتی و همچنین موشکهای کروز حمله به اهداف زمینی تام هاوک با برد 2500 کیلومتر به نظر شکست ناپذیر است اما هستند ملتها و افرادی که گول این ظاهر نیرومند را نخورده و به دنبال راه هایی برای نفوذ به این سد به ظاهر نفوذ ناپذیر گشته اند.




 تصاویر گرفته شده از ناو هواپیمابر جرج بوش

جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که در 30 سال گذشته همواره در معرض دشمنی ها و عداوتهای آشکار آمریکا قرار داشته و سعی کرده است تا با تاکید بر اصل بازدارندگی، دشمنان خود از جمله آمریکا را از انجام هر گونه ماجراجویی خطرناک در منطقه بر حذر دارد.
 
بر همین اساس در سالهای گذشته یکی از شاهکارهای صنایع دفاعی ایران ، پرنده بی سرنشین ابابیل اقدام به فیلم برداری از ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان کرد و با پخش تصاویر مربوط به آن باعث بهت و تحسین در میان دشمنان و دوستان خود شد.
 
اما ظاهرا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر نیز دست به اقدامی مشابه در دریاهایی دورتر از آبهای سرزمینی ایران زده اند و هم در سال 89 و هم سال 90 اقدام به انجام پرواز شناسایی بر فراز ناوهای هواپیمابر یو اس اس آبراهام لینکن و یو اس اس جورج بوش (جدیدترین ناو هواپیمابر آمریکا) کرده اند.





تصاویر گرفته شده از ناو آبراهام لینکن

ظاهرا این بار نیز از دست هواپیماها و سامانه های فوق پیشرفته راداری آمریکا کاری برنیامده است و آنها با دیدن این تصاویر در مشرق، می توانند به قدرت بخشی از توان دفاعی ایران یعنی پهپادها پی ببرند، هرچند فعلا اشاره ای به فاصله کاملا دور در گرفتن این تصاویر و حضور موفق بدون سرنشین های ایرانی در آبهای بین المللی نخواهیم کرد. این تصاویر بنا به نظر مسئولان مربوطه، در اندازه کوچک منتشر شده و در صورت لزوم، این موضوع به صورت مفصل تر در آینده تشریح می شود.
همچنین در ادامه فیلم تصویربرداری پهپادهای سپاه از یک ناو جنگی آمریکا که چند سال قبل گرفته شده را مجدد پخش می کنیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 267
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 20
  • محمد ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    3 0
    عالی بود جیگرم خنک شد خدا حفظشون کنه فقط اگه این اهنگ بی خود رو نمیذاشتین خوب میشد
  • بی طرف ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    خوب بود ولی آهنگش مثل خودتون بی مزه بود.
  • مسعود ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    1 2
    این تصویر توسط پهپاد گرفته نشده ، چون تصویر تقریبا ثابت و بدون حرکته و این یعن از طریق کشتی های هوایی (بالن های هدایت شونده) فیلم برداری شده . به هر حال دستشون درد نکنه ، خدا قوتشون بده
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    1 0
    واعدوا لهم ما استطعتم من قوة
  • ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    2 0
    این است امریکایی که ادعای ابر قدرت مطلق جهان است این است سوپر قدرت جهان به خدای محمد قسم از عنکبوت سست تر است... الله اکبر...بر سپاه خدا......الله اکبر...
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    فکر نمی کنی بالن رو میشه با تیر کمون هم زد!!...با چشم مسلح...
  • ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    1 0
    ایول دمتون گرم همیشه یک سوپرایز رو میکنید
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    2 1
    ببخشید بهباد تو شهر شما امکان نداره سر جاش ثابت وایسه؟! تازه این فیلم از 20 زاویه مختلف گرفته شده!!!
  • محمد ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    1 0
    نمیدنید بدونید : این اهنگ که اولین بار من روی بازی IGI شنیدمش خیلی برام جالب و مرموز بود بعد از کمی تحقیق متوجه شدم که کار زیر سر صهیونیستاست حالا اینو ورداشتید گزاشتید اونم ندونسته ..... باور ندارید خودتون یه سرچی کنید....
  • کاوه ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    2 0
    دستشون درد نکنه خدا حفظشون کنه خیلی احساس غرور کردم
  • سید ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    1 0
    سامانه راداری ایجیس خودتون دارید میگی قویترین سامانه رو داره اونوقت میذاره همین هواپیمای پهپاد ازش فیلم میگیره یه چی بگید حقیقت داشته باشه
  • ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    1 0
    این قدرت غیر قابل مهار که روز به روز بیشتر میشه برکت عاشورا و خون حسین شهید و اصحاب اون هست...
  • نجف ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    بسمه تعالی با سلام خدمت آقا مسعود که ظاهرا از آلمان کامنت گذاشتند محض اطلاع باید عرض کنم که پهبادهایی هستند که قدرت تغییر بردار بر رانش زمین دارند و لزوما فقط هواپیمای بی سرنشین نیستند و بعضا مانند هلی کوپتر عمل میکنند و قدرت پرواز ایستا دارند و میتونن تصاویر ثابت و یا در حال حرکت بسیار کند بردارند البته باید در نظر داشت که این دست پهبادها که اینگونه تصاویر رو منعکس میکنند باید رادار گریز و غیر قابل ردیابی و رهگیری باشند که اتفاقا در تصاویر این ویدیو این مطلب کاملا مشخص هست و این هست که مایه مباهات ایران و ایرانی مومن و متعهد هست. داشتن این تکنولوژی بیانگر خیلی چیزهای دیگه هم هست که بگذریم.....که به وقتش حتما رونمایی میشه تا همه رو متعجب کنه.... انشاءالله.
  • ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    قرار بود که از فاصله 2 هزار کیلومتری یه توپ رو در هوا رهگیری کنن!!!
  • ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 1
    آهنگش از خود ناو هواپیمابر اتمی ترسناکتر بود!!!
  • ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    1 0
    شما ها دیگه کی هستید اصل ماجرا را گذاشته اید به اهنگ بند کرده اید مگر فیلم تفریحی براتون درست کردند یا قرار بود کنسرت براتون بگذارند . شما ها در مورد کارهای خودتان هم انقدر دقیق ونکته بین هستید؟؟؟ .زنده باد رزمنده های ایران
  • ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    شما متوجه نیستی که از فاصله دور اهداف از دید ناظر متحرک تقریبا ثابت به نظر می رسند.
  • مسافر ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    علت مات بودن گوشه سمت راست فيلم ؟
  • Behnam ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    خوب عکسبرداری به کنار شما میتونید همچین ناوی رو داغون کنید؟!
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    1 0
    یعنی ترکوندی مسائل نظامی رو..... ای ول داری آی کیو.
  • علی ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 1
    افتخارتون تصویر برداری از قدرت امریکاس
  • بهزاد ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    من اين تصوير را سال 88 ديده ام جديد نبود
  • ابی ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    به نظر از یک منبع دیگری کپی برداری شده است چون ارم کانال مربوطه در گوشه بالای راست تصویر بصورت مربع فیلتر شده است
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    لعنت بر هر چي ادم فروش ومزدور
  • محمدعلي ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    1 0
    عاشورا درس مي دهد که جبهه ي دشمن با همه ي تواناييهاي ظاهري بسيار آسيب پذير است. امام خامنه‌اي روحي فداه
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    پس چرا تصویر ثابته؟نکنه با بالگرد گرفتن؟اگر امکان دارد توضیح دهید.ممنونم
  • سعيد ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    1 0
    فيلم گرفتن هم توان دفاعي محسوب ميشه؟ مثلا اين بهپاد شما چه خطري براي ناو ايجاد مي كنه كه بخواد واكنش نشون بده؟؟ خوب فيلم ناو ميخواين خودشون با كيفيت عالي بهتون ميفروشن چرا اينقدر خودتون رو به دردسر ميندازين؟
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    خداوند همه شما عزيزان را خير و توفيق دهد
  • مهدی ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    مهندس! این تصاویر گلچین شده است . اگر می خواستن تصاویر اصلی رو بذارن ، از بس تکون شکون داره که سره من تو درد می گیره . از یک عملیات شناسایی چند ساعته چنده دقیقه فیلم ازش در میداد. در اون شرایط که نمی شه کرین و پایه ساچلر و غیره اورد و به ناو امریکایی هم ژس داد
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اگه هواپیما تا حالا سوار شده بودی این حرف رو نمی زدی!
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    کپی کردن عکس از سایتها و نشان دادن آن کاری بچگانه است بروید ببینید برای ملتها در بلاد کفر چه رفاه و امکاناتی وجود دارد. به چه بنازیم؟ به از صبح کله سحر تا بوق سگ کار کردنمان؟ آیا با خیال راحت می توانی برای زندگی برنامه ریزی و اجرا کنی؟ قدری فکر کن.
  • محمود ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    به نام خدایی که از ناوهای آمریکایی بزرگتر است
  • محمد ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    ما در برابر ارتشهاي ديگر قوي هستيم ولي مثل قدرت 10 در برابر 100 خدا به فريادمون برسه با اين بادكنكي كه از غرور در مغزمان باد كرديم.
  • محمد علی ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    الله اکبر دست بچه ها درد نکنه عزیزان بجای گیر دادن به آهنگ روی فیلم که اتفاقا زیبا هم هست نظر به فناوری عالی یک کشور به اصطلاح جهان سومی از نظر دشمنان انداخته که چگونه با اقتدار در لانه های شیطانی غول پیکر آنان نفوذ کرده اند . آیا این نگاه غرور آفرین وزیبا نیست ؟
  • حلاج ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    والله چی بگم فیلم و 10بار دیدم ولی اتفاق خیلی مهمی نیفتاد یه ناو بود که داره به مسیرش ادامه میده مشرق جان بعضی از کانال های ماهواره ای به صورت زنده از این ناو ها وامکانات و تجهیزاتش خیلی مفصل برنامه نشون میده بشین اون برنامه ها رو نگاه کن کیفیتش هم بهتره هدفت از این فیلم چی بود راستشو بگو
  • روح الله ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    زنده و سلامت باد امام خامنه اي و سربازانش در نيروهاي مسلح.
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    در جن" ژاپن همین مقدار نزدیک شده به کشتیهای جنگی کافی بود تا مثل بمب روی سر اونها خراب شد. اگا واقعا ناو مزبور اینقدر آسیب پذیر باشه، میشه به خیلی چیزها امیدوار بود.
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    بسیار جالب بود امریکایی های مدعی باانتشار همچین تصاویری بیشتر تحقیر میشن تا مثلا بخواهی کشتی هاشون را با موشک بزنی این هم یک نوع ابزار جنگ نرم هست دمشون گرم بچه های سپاه
  • بیسیمچی ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    ولی بچه ها همه این تجهیزات مثلا غول پیکر از آسمون کوچیک و ناچیزه.کاش همیشه نگاهمون آسمونی باشه
  • حلاج ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    جو نگیردت عزیزم
  • خلیج فارس ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    بله با خلیج فارس و صاعقه و نور و قادر و ... میشه شما نگران نباش
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    نه خیر ...افتخارمون اینه که که این امریکا مدعی شده بود که کسی نمیتونه نزدیک ناواش بشه چه برسه به اینکه ازش فیلم بگیره... ادعاش میشه قویترین رادارها و سامانه های ضد هوایی رو داره ...ولی ما تونستیم ازش فیلم بگیریم...
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    تا حالا حتی فیلم جنگی هم ندیدی شما؟؟؟ چیزی در مورد عملیات شناسایی شنیدی ؟؟؟ واقعا روت فشار بوده که نظر بدی؟یه جور دیگه فشار رو تخلیه کن
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    قدری فکر کن . شعور چیزیست که به نظر می رسه به علت گشنگی و نرسیدن مواد مغذی به شما در شما شکل نگرفته...کمی از فشار کاریت کم کن تا شاید عقلت توان فعالیت پیدا کنه. تو که نه عرضه برنامه ریزی داری نه عرضه زندگی نظر دادنت چی بود؟حد اقل نظر نمیدادی می گفتیم خستست...و شعورت زیر سوال نمی رفت
  • ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    حلاج جان اینکه خودشون فیلم میسازن یه چیزه اینکه ما ازشون بگیریم یه چیز دیگه. ما با اجازشون نرفتیم فیلم بگیریم. و اونها گفتن کسی این کار رو بکنه میزنیم ولی عرضه زدن نداشتن. هدف این بوده که نشون بده ما تونستیم وارد لایه های دفاعیشون بشیم و رادارا و موشکای پیشرفتشون و جنگنده های هیولاشون نتونستن هیچ غلطی بکنن
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    از یک فاصله بسیار دور با یک هواپیمای کوچک یک متری و یک دوربین ۲ مگا پیکسی این تصاویر تهیه شده. این هیچ مزیت هاصی نداره. چون الان ماهواره های برخی کشور ها با قابلیت تفکیک چند سانتیمتر هستند و از طرفی یک هواپیمای کوچک یک متری هیچ تهدیدی نمی تونه برای همچین ناوی داشته باشه.
  • توضيح: ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    چون فاصله زياد است حركت شي فيلمبردار محسوس نيست
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اشتباه منفی زدم
  • حسي ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    جالب بيد اگه آهنگشو تغيير ميدادند به نظر اينجانب خيلي بهتر ميشد.
  • سعید ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    همانطور که میدانید خداوند در قران میفرماید:در جنگ بدر ماشما را پیروز کردیم.درحالی که شما سیصد نفر و کفار سی هزار نفر بودند... دوستان اینان وعده الهی است و حق است... پس چرا ترس از کفار و یهودیان داشته باشیم. سپاه محمد اماده بدر و خیبر دیگریست.
  • علی ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    میخواهم به آنهایی که این کار رو کوچیک شمردن بگم اولا برای ناوی به این عظمت زشت که متوجه وسیله ای نشود که دارد از تمام جزئیاتش فیلم برداری می کند بخصوص زمانی که متعلق به نیروهای نظامی ایران باشد دوما همین پرنده به قول شما یک متری میتونه گرای ناو با تمام جنگنده هاش رو به موشکهای آماده به شلیک بده
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    واقعا چقدر ما خفن هستیم تونستیم چند تا عکس بگیریم آمریکا چقدر ضعیف است مرگ بر آمریکا
  • قدرت ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    7 0
    به درستی که پیر ما گفت: آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    با سلام در اینکه کم و کاستی ومشکلات وجود داره شکی نیست اما دور از انصافه یه دستاورد رو به خاطر دیگر مشکلات بی اهمیت یا دروغ به خساب بیاوریم با تشکر
  • اسناس ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    هر چند این ناو بزرگتر باشد ترس انها هم بزرگتر است باور بفرماید اصلا خواب ندارند چون ایران را می شناسند ما به خدا می نازیم که شن رابه بمب تبدیل کرد در طبس
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    این همون امریکاس که میگه روزنامه رو تو دست مردم ایران میخونیم! چه جوریه حالا از ناوش چندین دقدیقه فیلم میگیریم اصلا حواسشون نیست اما اینکه شما گفتید مزیتی نیست.اتفاقا مزیتی هست چون الان این ناو شناسایی شده که چندتا هواپیما داره.دقیقا موقعیتش کجاست .اینکه دچار ضعف راداری هستند.همین طور که میشه ازشون فیلم گرفت به همین راحتی هم میشه غرقش کرد!
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    چندتا عکس نگرفتیم.برو ببین روسیه جرات داره هواپیمای جاسوسی بفرسته رو سر ناوای امریکایی بعدا بیا باهم صحبت میکنیم.
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    حلاج یعنی این رو هم متوجه نمیشی؟ یعنی اگر میفهمیدند اجازه میداند که هواپیمایی جاسوسی ایران ازشون فیلم بگیره؟ یعنی نمیفهمی ؟
  • یک شهادت طلب ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    نظر شما محترم ولی فراموش نباید کرد آمریکایی ها مدعی بودند هیچ پرنده ای نمی تواند به این ناوها نزدیک شود و سپاه ثابت کرد هم میشود نزدیک شد هم عکس گرفت و هم در وقت لزوم زد
  • ایرانی ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    نادان...نزدیک شدن به این ناوگروه با پیشرفته ترین تجهیزات راداری و اپتیکی بدون اینکه این ناو متوجه بشه می دونی یعنی چی؟اگر این هواپیمای بقول شما یک متری ،فقط چند کیلو مواد منفجره با خود داشته باشه و خودش رو به رادار این ناو بزنه ،بخش بزرگی از توانایی جنگی ناو از بین میره و تا مدت زیادی ناکارآمد میشه و خیلی کارای دیگه که میشه کرد و به عقل گنجشکی تو نرسیده...
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    یاد اون داستان حسن صباح با سلطان سنجر سلجوقی افتادم که حسن یکی از فدائیان خود را فرستاد که شبانه خنجری در کنار تخت سلطان بر زمین فرو کرد و سلطان روز بعد متوحش اما بیچاره این امر را با هیچکس در میان ننهاد، بعدا پیک حسن با این پیام نزد سلطان آمد که "آن کس که کارد در زمین درشت فرو میکند در سینه نرم سلطان هم تواند نشاند"
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    این پهپادا میتونن ازونجا لیزر بتابونن روی ناو و موشکهای هدایت لیزری و تصویری و حرارتی و ... به صورت ترکیبی به ناو حمله کنن.
  • کورش ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    برخی دوستان که از روی بغض نظر دادن و جواب دادن بهشون کاری بیهوده ست چون دیدن حقیقت خیلی سخته. برخی دیگه هم که کلا همیشه فکر میکنن خیلی بامزه هستن و نمیتونن خودشونو کنترل کنن نظر ندن. برخی هم که کلا نمیدونن شناسایی چیه،احتمالا با سریال و فیلم اشتباهش گرفتن که آدرس میدن بریم بخریم.البته میشه خرید اما کیفیتش در همین حده. چیزی که مشخصه اینه که مطمئنا توسط دوربین های شناسایی نظامی گرفته شده و دوستانی که خطر این جسم کوچیکو (در برخی از انواع پهپادها اندازه یک قایق و...)برای اون ناو هیچی به حساب نمیارن میشه بگن چرا رسانه های امریکایی انقدر از قایق های سپاه میترسن و امنیت خلیج فارس،دریای عمانو با حضور قایق های کوچک سپاه که تقریبا هم اندازه این پهپادهاست در خطر می بینن؟!!!آیا هر جسم کوچکی در مقابل این ناو واقعا عظیم هیچ خطری نیست؟!!!پس کمی از بغض کم کنیم فقط کمی و البته این اصلا ما را ناراحت نمیکنه،امیدوارم که واقعا انقدر ما را دست کم بگیرن و به هیچ ما را حساب نکنن،اینطوری پیروزی راحتتر بدست میاد. و دوم اینکه احتمالا این تصاویر از یکی از اقیانوسهای نزدیک یا دور گرفته شده که حتی اگر اقیانوس هند هم باشه،بازهم امر مهمی انجام شده،البته اگر با سیستم کنترلی پهپادها آشنا باشید وگرنه که هیچی. با این حال ما امیدمون فقط به خداست و اوست که ما را پیروز میکنه یا شکستمون میده و قطعا پس از هر شکست پیروزیست.
  • ciavash ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    سطح مقطع راداری موشک چه قدره؟ سطح مقطع راداری یه پهباد فوقش یه متری چه قدره؟
  • ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    ظاهرا متوجه نیستید که این اقدام یعنی چه.داشتن توانایی نفوذ به سامانه ایجیس تقریبا توانایی نفوذ به هر سامانه پدافندی دیگری و یعنی بدست آوردن اطلاعات در هر زمان و این یک اصل مهم در هر جنگ است.
  • سردار ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    علت مات بودن گوشه سمت راست بالای فيلم چی هست البته تجهیزات و امکانات نیروهای مسلح ما بیشتر هست ولی این فیلم یک نموره ....... داشت
  • سجّاد ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام. این پهپاد و امثال این پهپاد یادگاریه از شهید مقدم و کسانی که شبانه روزشونو تو راه ................ گذاشتن، نقطه چینو خودتون میتونید با چیزای خوب پر کنید.
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    این فیلم برای حداقل سه سال پیش است.
  • مهدی ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اولا دوستان اگه کسی از مسائل نظامی آگاهی جزئی داشته باشه می دونه که این حرکت چه معنای عمیقی داره و چه شکست بزرگی برای نیروی دریایی آمریکا و پیروزی بزرگی برای ما است . این که یک هواپیمای بدون سرنشین بالای سر شما حرکت و فیلم برداری کند و شما اصلا اطلاع پیدا نکنید . ثانیا میزان پیشرفت ما در ساخت پرنده های بی سرنشین که ساخت آن ها فقط در اختیار 5 کشور است را نشان می دهد . چیزی که آمریکایی ها بارها در آن تردید وارد کرده بودند . ثالثا این مرآتی خودمون زمان پرتاب سفیر امید در محل بود و خبرش را برای همه دنیا مخابره کرد ولی چه اهمیتی داره وقتی آمریکایی ها می گن ما داریییم تلاش می کنیم محل پرتاب را شناسایی کنیم . بشینن همین مرآتی را ببینن کلیم حال کنن بیکارنا نه .
  • اردکانی ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    آفرین و صدآفرین به بچه های بی ادعای سپاه و دیگر رزمندگان اسلام ، واقعا که آفرین، چه کردید شماها، شما ادامه همان رزمندگانی هستید که امام خمینی(ره)بازویتان را میبوسید و بر بوسیدنش افتخار میکرد0 اما سخنی با اون آقا و یا خانم ناشناسی که اینارو بچه گونه وکپی برداری میدونه :آقا و یا خانم نه چندان عزیز که به ادعای خودت از کله سحر تا بوق سگ کار میکنی، شاید نتونی بفهمی که چه اتفاقی افتاده ، بازتاب این حرکت مهم را اینشاا..از همون رساناهایی که دلباختشونی بررسی کن ببین اون گنده گنده های او ناییکه رودست خوردند و کارشون دایم رودست خوردنه چی میگن ،عینکتو عوض کن ، ادعا میکنن که ماهواره وناوایی دارند که پشه رو تو هوا میبینه البته درست میگن ،اما هواپیماهای مارو نمی تونن ببینن،این کم فناوری نیست این کم دستاورد نیست ،امااینکه میگی رفاه برا ملتشون آوردن،لازمه که بدونی در همون کشورها الان جنبش نود ونه درصدی درحال فعالیته واز اون یک درصد ی که بزور متوسلند ضربه میخورند، کجا رفاه دارند ، حالا هم با این افاضاتت اسمتو گذاشتی ناشناس ، ای ناقلا ناشناس نیستی تو همون یک درصد خودمون هستی ،دیدی شناختمت یک درصدی!!!
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    کی باشه به جای تصویر بر داری با موشک غرقشون کنیم تا دیگه زرتو زورت نکنن
  • محسن ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اقا جان یک مقدار اطلاعا تتو بالا ببر بعد حرف بزن.عکس گرفتن کار عجیبی نیست.شک نکن اون کشتی در رادار اون هواپیما رو داشته.دلیلی نداره هر چی نزدیک شد بزنن بندازنش.تازه اونجا ابهای ازاده و عبور برای همه ممکن.و تازه ترس اونا از قایق ها نیست ترس اونا از مقدار هزینه صدمات وارده است.اگر از عملیات آخوندک 2 سال اخر جنگ چیزی بدونی اونوقت میفهمی که حرفت بی معنی است
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    من می دونم کجات می سوزه .
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    روسیه ماه اکتبر امسال 3 تا هواپیما فرستاد تو خاک امریکا اول اطلاعات جمع کن بعد حرف بزن
  • معین ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    ایول سپاه...میترکونیم امریکاو اسرائیل رو...فقط کافیه به ایران چپ نگاه کنن...
  • ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اقای دانا که به بقیه میگی نادان اونجا ابهای ازاد است و هر وسیله ای هر جور که بخواهد حرکت میکند.دلیلی برای شلیک کردن نیست
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    لطفا جوک نگین.غیر ممکن رادار نگرفته باشه.و گر نه تا حالا ما هواپیما ضد رادار داشتیم .تازه کی گفته کسی نمی تونه نزدیک بشه و اونا میزننش.بارها و بارها روسیه از اینا عکس گرفته اونا که دیگه رقیب خونی همن اگر اینطور بود اونا رو میزد.تازه رادار این کشتی پیشرفته است و ه فوق پیشرفته و در زمان جنگ حتما توسط چندین کشتی که رادار های فوق پیشرفته دارن اسکورت میشن
  • اسماعیل ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    با انواع کلمات همدیگر را نواختیم حاصل کار بهتر ین فرزندان کشور را با کلمات یا بی ارزش جلوه دادیم یا با غلو انرا بیش از ان که بود ستودیم فراموش نکنیم ایران قبل از انقلاب و متخصصین نظامی ان حتی اجازه استفاده از سلاحهای غربی را نداشتند و کارشناسان انان (سربازان جنگ ویتنام ) که بعضا سواد خواندن و نوشتن نیز نداشتند باید ان تسهیلات را برای مان اماده می نمودند . دستاورد انقلاب خود باوری ملت ایران بود که تجلی ان در سپاه پاسداران صورت گرفت . پس به سپاه و دستاوردهای او شک نکن که شک به سپاه شک به خلاقیت جوانان ایران اسلامیست . فراموش نکنیم بدنه سپاه و فرماندهی امروز ان که همان بسیجیان دیروز دفاع مقدس هستند مردمی ترین سیستم نظامی دنیا هستند
  • جلال ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اون هایی که طرفدار قدرتهای استکباری جهان مانند آمریکا و کشورهای غربی هستند ان شاء الله با اربابان خود مثل فرعون و نمرود و شداد و هامان محشور شوند زیرا آنها هم پیامبران الهی را ضعیف و بدبخت بیچاره می دانستند ولی ندیدند چگونه موسای چوپان بر امپراتور فرعون پیروز شد اینها نمی دانند که جمهوری اسلامی ایران فرعون زمان یعنی آمریکا و دوستانش را شکست خواهد داد . بلی ایران مستضعف است در مقابل شیطان بزرگ اون هایی که طرفدار ابلیس و حزب او هستند من سوال میکنم که خدا قوی تر است یا شیطان اگر خدا قوی تر است پس آیا می تواند حزب خود را شکست دهد . یزیدیان هم توانستند امام حسین را شهید کنند . اون هایی که ایران رو ضعیف و آمریکا را به به و جه چه می کنند شک نداشته باشید که دوست دار یزیدیان ، فرعونیان و نمرودیان اند
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    RCS موشک کمتر از پهپاد نباشه بیشتر نیست..عزیز
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    وقتی نمی تونه یه پهپاد کم سرعت معمولی رو شناسایی کنه بله میشه نابودش کرد.
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    افتخارمون ای هست ناوی که باید از فاصله 1 هزار کیلومتری این پهپاد رو بزنه... در عمل دروغی بیش نیست..... مزدور
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اصلا میدونی فیلم برداری از ناو هواپیمابر اتمی توسط دشمن در داخل برد توان راداری و موشکی ناو جرج بوش یعنی چی!!!!!!!!!!!!! شکست فاحش امریکا شکست فاحش
  • ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    ناوی که قراره از فاصله 1 هزار کیلومتری یه تو÷ رو رهگیری و شکار کنه وقتی عاجز هست یه پهپاد جاسوسی دشمن رو رهگریری و شکار کنه یعنی شکست فاحش..
  • ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    شما چشم داری!! با زاویه نزدیک 90 درجه هم عکس هست..
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    وقتی که هیچ چیزی از نظامی گری نمی دونه حرف بی خود نزد پرنده از بالای ناو هم رد شده... شکست قطعی خورده امریکا مطلق
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    محسن سواد نظامی نداری چیزی نکنه! نزدیک شدن هر پرنده ای که خودشو معرفی نکنه به ناو هواپیما بر ممنوع هست چه برسه از بالاش رد بشه و فیلم برداری کنه و مال دشمن باشه و شناسایی و انهدام نشه...
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    این ها شروع های خوبی هستند ولی معلوم است که در حال تکمیل و اصلاح هستند. باید فکر حمله به ایران اسلامی را از ذهن قلدران عالم پاک کرد. باید همه کمک کنیم تا قدرت دفاعی سریع تر رشد کند.
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    چه عجب فیلم رو اصلاح کردی...!! بهتره در عنوان تاپیک فیلم رو هم حذف کنی که بهانه به دست دشمن ندی...
  • ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اهنگ بازي igiنيست
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    هر موقع تونستيم گيربكس ماشين بسازيم بگين زنده باد.همه مونتاژه
  • sisi ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    برادران عزیز..جدیدا دیگه هواپیمای شناسایی لازم نیست برای جاسوسی بره..خودتون رو مسخره کردی؟؟؟این چیزارو با یه سرچ تو اینترنت هم میشه پیدا کرد...برادر جاسوسی یعنی اینکه با ماهواره بتونی تجهیزات اتمی و زیر زمینی یک کشور رو تشخیص بدی..همونکاری که امرکیا با ایران کرد...سایت پارچین که یادتون نرفته؟؟؟این بچه بازیا هم فقط مصرف داخلی داره..
  • عرفان ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    آقای محسن رو چه حسابی میگی دلیلی نداره هرچی نزدیک شد بزننش؟ کدوم کشور بود که هواپیمای مسافربری مارو تو خلیج فارس زد؟ به جرم اینکه از مسیرش انحراف داشت!!!!!!!!! بعد شما میگی تو رادار داشتنش؟؟؟؟؟؟؟ جمع کن بابا
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    1 میلیارد دلار 260000 اسب بخار قدرت 5000 نفر پرسنل 70 فروند جنگنده و هلیکوپتر 2 راکتور هسته ای و 5 میلیون لیتر بنزین هر موقع مغز بعضی ها توان تجزیه و تحلیل این اعداد رو پیدا کرد بعدش فکر کنن که توی شرایط جنگی چه میزان حفاظتی از این میشه اونوقت بیان نظر بدن چیزی بین 8 کشتی جنگی 2 زیر دریایی اتمی 2 هواپیمایی پیش اخطار awax و با برد رادار 700 کیلومتر و خیلی چیز های دیگه که ما حتی به ذهنمون هم نمیرسه از این ناو محافظت میکنن قابل توجه اساتید جوگیر اگر زدن این ناو همینجوری کشکی بود کشور دوست و برادر روسیه موشک موسکویت رو با کلاهک اتمی برای زدن این ناو تولید نمیکرد
  • چرا ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    عزيز ناشناس شما خودتان را زياد ناراحت نفرماييد گيربكس كاملا اتوماتيكه يك هي....كافيه
  • سید محسن ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    جان برادر مال 3 سال پیش یا 10سال پیش باشد مهم اراده پشت آن بوده که اینگونه فیلمبرداری شده و الان در معرض دیدگان من و شما قرار دارد.موفق باشید
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    بعد با وجود همین ها چندین بار پرنده های بی سرنشین ایرانی بالاسرشون چرخیدن؟زیر زمین رو نمی خواد کشف کنی، بالا سرش رو بپاد بقیه اش پیشکش!!!!!!!!!
  • آرش ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام. در مورد حک کردن آرم سپاه بر بدنه کشتی آمریکایی هم بنویسین.
  • صابر ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    نه بابا باست میگی اولا ما متظریم تا محرم گردد هنگامه امتحان فراهم گردد دوما خودت میگی موشک برای زدن این ناو هم تولید شده پس میشود سوما همه اینها که گفتی یکی از نقطه ضعفهای این ناو است چهارم معلوم میشه هم مارو نشناختی هم اونا رو هم ترسیدی
  • يك بنده خدا ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام هميشه اينگونه بوده هرچه بزرگتر وقويتر باشي نقاط ضعف توهم بزرگتر خواهد بود يك ناو هواپيمابر كلاس نيميتز كه بزرگتربين دست ساخته بشر محسوب ميشود وبه گفته دفاتر راهنماي ان قادر به حمل بيش از 70 فروند هواپيماي جنگنده از نوع اف 18 وساير هواپيماهاي مورد نياز ناو ميباشد وتعداد پرسنل قابل حمل ان تا6000 نفر گزارش شده است با تمام يال كوپالش در برار يك قايق موتوري نميتواند بلا فاصله واكنش دهد واحتمال اسيب ان بسيار بالا ميباشد البته اين ضعف مربوط به تمام شناورهاي بزرگ جنگي ميباشد واما پهپاد ها به دليل سطح مقطع راداري بسيار كم معمولا از ديد سامانه پيشرفته مانند ايجيس تا مدتها پنهان ميمانند پس بدانيد كه اين ستونهاي ارتش امريكا فقط تا زماني راحت به نقاط جنگي اعزام ميگردند كه حريف انها در ان نقاط موشكهاي رادار گريز مستقر نكرده باشد چون ناوها به خودي خود عملا بدون اسكورتهاي خود كه از نوع ناوهاي كلاس محافظ ميباشند معمولا در برابر حملات دريايي وموشكي كروز بي دفاع محسوب ميشوند
  • رضا ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    برادر ناشناس عزیز، یه چیزو فراموش نکن: (لا حول ولا قوه الا بالله)
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    احسن زدی وسط هدف
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اوفقدر این ناو بزرگ هست که از ساحل هم دیده می شه ! با دوربین هم کامل می شه دید. پس اطلاعات جدیدی نمی ده این عکس و فیلم. در ثانی شما از کجا می دونید ناو نفهمید هواپیما داره رد می شه ؟! و کار نداشته چون مثل یک پرنده بی آزار رد شده و نمی تونسه کاری بکنه. تازه هواپیمای کوچک بدون خلبان ساخت ایران توانایی حمل سلام و حمله رو نداره.
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    ناو اونقدر بزرگ هست که می شه از ساحل هم دید. تازه اکثر کشور های دنیا برای همچین مواردی از ماه واره های بسیار دقیق استفاده می کنند.
  • ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    نداری توجیح کن ! به ماهی دستت نمی رسه می گی بده ؟! قدرت نظامی همین موارد هست.
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    شما که از همه جویگر تر شدین!! آن قدر سواد ندارید که 260000 اسب بخار توان نسبت به چه وزن و تناژی در آب هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    گیربکس ناو جنگی ساختیم...ربطی به یه مشت مفت خور در کارخانه فلان خودرو نداره شاسی بالا!!
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    فیلم جنگی و جنگ ستارگان زیاد می بینی شما؟ لیزر؟ ایران؟
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    دست کارکنان مشرق رو بخاطر این حرکت بزرگ و دشمن شناسانه که شاید توسط خیلی ها تحت فشار قرار بگریرن می بوسم...
  • ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    این هواپیمای بدون سرنشین در حد پشه ای بوده برای این ناو ! جای یه مرغ ماهی خوار هم حسابش نکرده و محلش نذاشته ! بعضی ها چه حالی کردن ! جوگیر شدن !
  • محمد ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    یک عده هوس فیلم ناو کردند بفرمایید http://20uploads.com/files/1390/azar/11-15/8377-mkv.mkv اما این کجا و فیلم مشرق کجا دم مشرق گرم یاد تایتانیک افتادم جو ما را نگرفته امریکایی ها را گرفته می گفتند نمی شود شناسایی کرد بفرمایید ماشالله در جنگ و عملیات فیلم غرق شدنش هم می بینید.
  • سعید ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    خب که چی؟؟؟ اینا که تو اینترنت هم هست که!! خیلی ابلهانه و کودکانه رفتار میکنید!!
  • سهیل ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    نترس دادا،انسانی که خدا خلقش کرده درستش کرده،گرفتی،هرچند اهل گرفتن بودی که تا حالا میگرفتی. اگر این همه قدرت دارن چرا این همه دست و پا میزنن که چهارتا کاغذ پاره به تصویب برسونن. دادا اینا فقط واسه آدمهایی بزدلی مثل خودت ترس داره،یه قایق موتوری به چهارتا شهادت طلب بدین تا این 1 میلیارد دلارو جلوی چشم خودت پودر کنن،ولی جدا حیفه اما چاره ای جز پودر شدنش توسط اراده الهی نیست. مطمئنا داشتن سلاح خوبه اما واسه کشورهای مادی گرا سلاح لازمه اما کافی نیست و قطعا پایان کارو مشخص نمیکنه برادر من.
  • محمد ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    عیب ماهواره جاسوسی این است که برای شناسایی حرکت نیست تحت نظر گرفتن یک قسمت مشکل است و نمی شود حرکت ریز یک ناو را در مدت طولانی دید
  • رضا ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    البته بعد از اینکه پخش کردن اونم بعد از اینکه کار از کار گذشت (البته مواردی که فقط محض عصبانی کردنه دشمنه) میتونی سرچ کنی. سایت پارچین یادمون نرفته،همونی که گفتن چندسال قبل ضایع شدن و مجدد با حضور پت و متی به نام آمانو و دوستان،یهو اسناد جدیدی (که همون قبلیا بود فقط انتشارش دادن)گفتن نه،حالا که بهش از اون طرف نگاه میکنیم احتمالا یه بمبی اونجا تست شده. البته تسلیحات کشتار جمعی صدام هم یادمون نرفته،چی شد پس اون تسلیحات،ماهواره اشتباه کرده بود یا واسه مصرف خارجی شما دروغ گفتن. نکنه انتظار داری که کشوری که تا 32 سال پیش مستعمره امریکا بوده یهو بشه امریکا البته فقط از لحاظ تجهیزات، اونم با وجود امثال شما که بی مزد برای غرب کار میکنین و خبر ندارید. جاسوسی.
  • x77 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    قابل توجه دوستان عزیز ... وقتی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا نمیدونه امریکا تو ایران سفارت نداره ما از پیشرفته ترین ناوشون عکس میگریم .یک مشکل دیگه اینجا هست! اگر دستگاه راداریشون نتونسته بهباد رو تشخیص بده پس ممکنه امریکاییها نتونن هواپیمای مسافربری رو از هواپیمای نظامی تشخیص بدن پس دیگه حرفی که ما میگیم امریکا دروغگو هست باطل میشه . خدا رو شکر هواپیمای بی سرنشین رفته شناسایی می ترسیدم بلایی که رو سر هواپیمای مسافربری ایران که اسمش یادم رفته آوردند رو سر یه هواپیمای دیگه بیارند .
  • رضا ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    شما تلاش که گیربکس بسازیم.مگه عضو این کشور نیستی،فقط میخوای استفاده کنی.تلاش کن پسر خوب،ما کارهای واجب تری داریم.با مونتاژ و مهندسی معکوس هم کارمون راه میفته پسر خوب.البته شما تلاشتو کنا،از زیر کار فرار نکنیا.آفرین
  • naser ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    ma KHODA ra darim ke ma ra bas ast agar iman dashte bashim va be jaye ghor zadan va nefagh andakhtan ba ham motahed bashim va bishtar talash konim. KHODAVAND posht va panahe ARTESH va SEPAHE JOMHORIYE SLAMIYE IRAN bashad. ENSHAALLA MARG BAR AMRIKA VA ISRAEIL
  • کورش ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    محسن جان دادا هواپیمای پهپاد نظامی اونم بالای یه ناو نظامی به نظرت در آبهای آزاد طبیعی هستش و ممکنه که بزارن به راحتی چند دوری بزنه و بره پی کارش،میزنه ساقطش میکنه،هواپیمای مسافربری زدن هیچ کسی نگفت چرا زد(منظور کشورهای غربی و اروپایی و حتی آسیایی)چه برسه به این که میگن داشت نزدیک میشد زدیمش،همه هم قبول میکنن. ترس اونا از قایق نیست؟!!!خوبه اون قایقه که صدمات وارده به بار میاره دیگه،پس از چی باید بترسن. اطلاعات من درسته اندکه ولی اونقدر میدونم که تمام عملیات دنیا موفقیت آمیز نیست و ممکنه برخی مواقع شکست هم بخوره اما تعداد کشتی های ساقط شده در جنگ باعث شده که حساب کار دست دشمن بیاد.برای همین هر وقت از سپاه حرف میزنن از قایق های تندروش هم میگن در حالی که کوچکه در مقابل اون ناو. قصد ما این نیست که بگیم اون ناو هواپیمابر به سادگی ساقط میشه اما قطعا ساقط میشه.همونطور که کسی باور نمیکرد خرمشهر آزاد بشه؛مطمئنا اگر اون زمان بودی همین حرفو میزدی.
  • احمد ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    به نام خدا با سلام خدمت تمامی دوستان توجه داشته باشید، همانطور که در فیلم مشاهده کردید در ابتدا ناو قادر به شناسای پهباد ایرانی نشده بود ولی بعد از گذشت زمان (که معلوم نیست پهباد چند دقیقه بالای ناو پرواز کرده)، ناو بلاخره پهباد را شناسایی کرده و اقدام به ساقط کردن آن نمود. همونطور که دیدید حدود هفت هواپیمای F-18 به آسمان پرواز نمود تا این پهباد را نابود کنه ولی در کمال خوشحالی، بنا به گفته مقامات سپاه این عمل اتفاق نیافتاد و پهباد به سلامتی به زمین نشست. حالا شما این را تصور کنید که پهباد در یک شرایط جنگی با چند کیلو TNT یا هر ماده منفجره دیگری در ابتدا خودشو به برج مراقبت ناو بزنه و با مختل کردن فرماندهی ناو اون رو فلج کنه. پس از اون باران موشک و حتی قایق های نفربر نیروهای ایرانی به راحتی خودشونو میتونن به ناو برسونن و باعث فتح اون بشن. باور کنید از این هم ساده تر است. فقط ایمان لازم است و نه چیز دیگر. با تشکر
  • سهیل بشردوست ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    ماهواره ای که تصاویر رو زنده و بصورت متحرک نشون میده آنلاین نام داره که ما هنوز ازین نوع ماهواره پرتاب نکردیم؛ البته در مورد ساخته شدنش اطلاعی ندارم...
  • کورش ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    ما امیدواریم که به حساب نیارنش ولی قطعا به حساب میارنش چون اونها مثل شما سبک بین نیستن مرغ ماهی خوار،کجای کاری برادر من. بحث به حساب آوردن یا نیاوردن نیست. بحث اولا سر اینه که تونسته از یک ناو فیلمبرداری کنه دوم اینکه در ابهای آزاد حضور یک پهپاد ایرانی باعث شگفتیشون قطعا شده،گفتم که باید از چگونگی کنترلش اطلاع داشته باشید.
  • ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    کجای اینترنت به شما لحظه به لحظه تصویر هوایی و زنده ناو نشون میده؟
  • ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    پ ن پ؛ میان هواپیمای جاسوسی رو اندازه 747 میسازن؟!
  • علی ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    دوست بی سواد من سلطان ملکشاه سلجوقی نه سلطان سنجر سلجوقی
  • ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    یک هواپیما اگر بدنش جاذب امواج باشه می تونه خودش رو از رادار مخفی نگه داره
  • سرباز ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    دوست عزیز این پشه یا مرغ ماهی خار! میتونه موشک هایی رو با خودش حمل کنه که از این ناوها بزرگتر و قوی تر رو با هدف قرار دادنش از بین ببره. دیگه توی دنیای امروزی جایی برای بمب افکن های به اندازه B52 گذشته عزیزم.
  • بسیجی ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    عزیزم تو اندازه یه پهن پیکرو رو با ابابیل مقایسه میکنی داداش شاید ما به توانایی استفاده از مواد جاذب امواج رسیده باشیم از کجا معلوم. بعدشم اگه این بلایی که گفتی بیارن به منزله ی اغاز جنگه بعدش هم جالبه!
  • علی ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    قدرت آمریکا؟کدوم قدرت آمریکا؟ببین دوست عزیز قبول دارم که این ناو از لحاظ تکنولوژی پیشرفتست اما یادت نره آمریکا زمان جنگ ویتنامم از این ناوها و جنگنده ها و ... داشت اما آخرش چی شد؟تازه ویتنامیا نه فرهنگ عاشورایی داشتن و نه صد تا ارزش دیگه ای که ما بهشون معتقدیم.پس اینقدر زود گول ظاهر این آهن پاره ی خوب تزئین شده ارو نخور.قدرت این مملکت و اون کسایی واسه ما به ارمغان آوردن که روی میدون مین میدویدن.
  • سها ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    مشکل تنها این یک ناو نیست! دوست ندارم دشمن را قوی جلوه دهم! ولی دست کم گرفتن آنهم صحیح نیست! ایکاش موجودی کل مواد منفجره مان را با ادوات فعال آنها مقایسه می کردید!! تا ببینید که حتی نمی توانیم نیمی از قوای آنها را حتی به شرط بی دفاع بودن منهدم کنیم!!
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    ایمان و کمی تخیل
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اولا اون ناو هواپیمابر ورنالئ ریگان بودد که پهباد سپاه ازش فیلم گرفت.ناو هواپیمابر جورش بوش در مراحل آخر تست عملیاتیش هست.دو اینکه ناو هواپیمابر سیستم پدافتد هوایی خیلی قوی ندارند.تنها موشک سی اسپارو و توپهای فلنکس بخاطر همین معمولا با دو ناوشکن هسته ای پدافند هوایی حرکت می کنند.سوم اینکه این ناوهای هوپیمابر اصلا موشک های توموهاک ندارند. ما از لحاظ نظامی خیلی قوی هستیم و شکی تو این نیست ولی دیگه خواهشان خالی بندی نباشه.دیگه کم کم داریم می ریم به سمت خالی بندی و این خوب نیست.
  • ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    ترس از توپ و تشر امریکا =باور برتری مطلق دشمنان بشریت = تمجید از قدرت شیطانی امریکا دوستان اندیشناک و هراسناکی، که نمی توانند درک کنند نزدیک شدن هر شئی (هر چند کوچک) برای کوه آهنی شناوری چون ناو هواپیما بر تا چه میزان برای صاحبان و به رخ کشانندگانش، خطرناک و حتی خفت بار است، یا نمی دانند، و یا نمی خواهند بدانند و یا ... بهر حال از همه عزیزان نظامی سپاهی و ارتشی و کسانی که شب روز با هوشیاری خود از حریم عقاید و جانهای مردم دفاع می کنند، به سهم خود سپاسگزاری می کنم.
  • ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    بابا بگذارید این ذلیل مرده ها ، ذلیل مرده بماند و (الله اکبر) را فقط شعار بدهند و از حقیقتش غاقل باشند. این نیروئی که شیعه امروز جمع کرده است در هیچ عصری نداشته و خداوند یاور ملتی است که اینچنین در راه او تلاش می کند. ان شاء الله.
  • ملوان پيير ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    خدمت دوستان عزيز كمي از علم ناقصم را در اختيارتان قرار ميدهم . ناوهاي هواپيمابر جديدداراي چهار حس گر ميباشند رادار هوايي رادار داپلري رادار سه بعدي و رادار هاي تصوير تركيبي مادون قرمز و اشعه هاي ديگرر كه در زمان جنگ كه ناو به حالت زولو در ميايد همه انها روشن و تقريبا از فاصله 20 الي 40 كيلومتري نوع پرنده و جنگي يا غير جنگي بودن را تشخيص ميدهند. به غير از اينكه فيام هاي مجزايي از ماهواره ها وايواكسي كه اطراف ناو در زمان جنگ حركت ميكند به كنترلل هيچ پرنده uav اجازه هدايت نميدهد و مواردي كه در حوصله اين محل نيست...
  • salman ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    برادر سپاهی لنگش کن لنگش کن.ما هم از همینجا(کنار بخاری)هواتونو داریم.
  • چوك بندر ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    كشورى كه كارشناساى مثل شماها داره دشمن نميخواد!!!
  • ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اینها یه مشت مزدور خائن اسلام ستیز غرب زده و خود باخته هستن کارشناس کجا بود....اصلا نظامی نیستن اینها..
  • ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    برای اینکار نیاز به ایستگاه های دریافت در کل کره زمین داریم داریم؟؟
  • سيد محمود ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    افرادي مثل ناشناس .كاش زمان جنگ بودند و عمليات والفجر 8 و كربلاي 5 و.... را ميديدند.اقاي ظاهر بين خدا مثال شما را در يك ايه گفته وان اينكه :يعلمون ظاهرا من الحيوه الدنيا و هم عن الاخره غافلون.... چرا به خدا و قدرت او ايمان نداري چرا اين قدرت هاي مادي را ميبيني تمام امار و ارقامت در مورد اين ناو در مقابل خدا هيچ است
  • ناشناس ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    خیلی بی معرفت هستید که اینجا که سپاه فیلم گرفته میگید سپاه>ولی پدافند ارتش که هواپیمای RQ170ساقط میکنه میگید پدافند ایران
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    برادر عزیزم هیچ لزومی نداره سپاه و ارتش رو از هم جدا بدونی این دو نیروی حسینی ایران عزیزمون خار چشم دشمنایه قسم خورده ایرانمونن و مثل شیر پشت همنو آماده نابودیه شیاطینن خداوند بزرگ نگهدار همشون باشه و هروز در حال پیشرفت و دگرگونی
  • ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    خدا دانشمندان این مرز و بوم و در پناه خداش حفظ کنه که عامل اینگونه افتخار و قدرت آفرینیها هستند. و ای کاش بفهمیم آیا برای ما 1دانشمند ارزشش اندازه 1 فوتبالیستم نیست ؟؟؟ که دانشمندامونو صهیونیستای کثیف می کشنو ما رو خواب برده من نمیخوام به فوتبالیستای عزیزمون بی احترامی کنم ولی وقتی تو مملکتم دانشمندم و جلوی چشام میکشن حالا مثلا آبی مهمتره یا قرمز ؟؟؟ چقدر از اون چند هراز نفری که میرن استادیوم بلند میشن از خواب و اعتراضشونو رسانه های دنیا به چشم میبینن ؟؟؟؟
  • علي ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    يدالله فوق ايديهم فقط.....
  • ناشناس ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    آفرين بر جان بركفان جمهوري اسلامي ايران
  • ترابي ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    لطفادرموردموضوعي كه اطلاعات نداري اظهارنظرنكن،درضمن غلط املايي خيلي داشتي واين نشانه كم سوادي هست.
  • ترابي ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اصلابراي سه سال پيش باشه،اين نشون ميده اگه ماسه سال پيش اين تكنولوژي رو داشتيم پس صددرصدالان خيلي پيشرفته تر از اون روداريم.
  • ali ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    چه کیفیتی با دوربین موبایل گرفتن !!
  • مسعود ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    1. فرضا بر این بگیریم من سوار هواپیما نشدم ، احسنت به شما که سوار شدیا کارتم درسته ! 2. من کاری به گلچینی تصاویر ندارم فکرم نمیکنم یه پهپاد ابابیل اونقدر انرژی داشته باشه که بتونه چند ساااعت در فاصله دور از مرکز پرواز کنه وفیلم برداری کنه 3.من نمیدونم این وسط لعنت فرستادن به آدم فروش مذدور چه ربطی داره به موضوع !!!!! 4.من نگفتم آآآ خر مسائل نظامیم ، من فقط نظرم را اعلام کردم 5.حرف شما منطقیه اما سوال دارم اگه از روی ماه به زمین متحرک نگاه کنی آیا الان با یکساعت دیگه هیچ تغییری مشاهده نمیشه ؟!؟ 6. تو شهر ما هم پهپاد ثابت هست هم متحرک ، اماا مسلما تو شهر مااا پهپاد ابابیل جز متحرک ها محسوب میشه ،، حالا نمیدونم شاید تو شهر شما ابابیل ثابت هم ساخته شده !!!!! 7.حرف شما درسته اما کشتی های هوایی قابل کنترل با بالنی که بشه با تیرکمون زد یکم فرق میکنه 8. در آخر بازم میگم اطلاعات من از همه ی شما کمتره ، من فقط نظر دادم.نزنید مارو !!!
  • ایدین ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    دوستان من مخالف سرافرازی ایران و ایرانی نیستم ، برادرهای سپاه و ارتش هم واقعا زحمت می کشن و خیلی چیزها رو تونستن به قوه الهی بسازن ولی باید بگم از جنگ غیر خرابی و تلفات چیزی برای این کشور در نمی آد ،تاریخ رو نگاه کنید ،اگه ما بتونیم قدرت امریکا رو تو منطقه نابود کنبم بهای او نابودی بخش بزرگی از زیرساخت های کشورمونه ، من تمام نظرهای و دعواهای شما رو خوندم می خوام بگم ما نباید خودمونو دست کم بگیر و نه مغرور بشیم ، ایستادن جلوی قدرت های دنیا خوبه ولی چرا ما می خوایم با سنگین ترین هزینه ممکن اینکار رو انجام بدبم؟ بقیه کشور ها مگه چطوری با هوشون تعامل دارن که ما نمی تونیم و بجاش عشق چنگ و نابودی شدیم؟ بقیه به خفت و خاری افتادن فقط ما جولوشون موندیم یا بقیه دارن منطقی براساس منافعشون عمل می کنن و ما تو کلمون باد تفتاده؟
  • مسعود ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    ممنون از اطلاعات شما دوست عزیز شکی نیست که اطلاعات من کمتر از شماست حرف شما درسته انواع پهپاد داریم اما گویا پهپاد ابابیل از دسته پهپاد های هست قدرت پرواز ایستا نداره ،شاید من اشتباه میکنم ، ممنون از اطلاعات شما
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    چرا تخیل؟ واقعیت رو گفت
  • علی ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    میتونی دو تا کشور رو نام ببری که آمریکایی ها با اونها رفتار منطقی دارند، و اون کشورها به نوعی جیره خوار آمریکا نیستند؟! کشورهای دنیا را میشه تقریبا پنج دسته تقسیم میشند، اول کشورهایی که با آمریکا تضاد منافع دارند، ولی قدرت شان در حال حاضر به شکلی هست که آمریکا مقابله نظامی با آنها یا حتی تهدید نظامی آنها را به منفعت خودش نمیبینه، مثل چین. گروه دوم کشورهایی هستند که تصاد منافعی با آمریکا ندارند، و از نظر ژئواستراتژیک هم اهمیت چندانی برای منافع آمریکا ندارند، مثلا کشوری مثل فنلاند. سوم کشورهایی هستند که جیره خوار آمریکا هستند، و پشت آمریکا حرکت می کنند، مثل ژاپن، کره جنوبی، و آلمان. کشورهایی حتی توان اخراج سربازان آمریکایی از خاک کشورشان را هم ندارند، هر چند در چشم سایر ملت ها وانمود به استقلال و پیشرفت می کنند. چهارم کشورهایی هستند که صد در صد جیره خوار آمریکا نیستند، بلکه تا حدودی وابسته به آمریکا هستند، اما در جهت گیری های خود، پیروی از آمریکا را به نفع خودشان می دانند؛ مثل انگلیس یا فرانسه، کشورهایی که از زمان پایان جنگ جهانی دوم همواره وام دار آمریکا بودند، و البته سیاست شان همراهی با قدرت هست، چه آن قدرت زور باشد، و چه عادل. گروه پنجم هم کشورهایی هستند که در جهت گیری ها مستقل هستند، و از قضاء جهت گیری هایشان در تضاد با منافع آمریکا ست. نمونه اش ایران هست که استراتژیک ترین کشور دنیا از نظر انرژی محسوب میشه، و تسلط بر آن برای منافع آمریکا حیاتی هست، ولی این کشور تمایلی به جیره خوار بودن نداره؛ بنابراین دائما مورد تهدید و فشار از طرف آمریکا قرار میگیره، به امید اینکه تغییری در رویکردش ایجاد بشه، یا اینکه مردم مثل جنابعالی خسته بشند، و خودشان یک رژیم دست نشانده آمریکایی را جایگزین حکومت فعلی کنند.
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
    0 0
    دوست عزیز اونا یه جا ساکت نمی شینن که شما با اونا تعامل داشته باشی یه نگاه به پاکستان بنداز ببین از تعامل چی نصیبشون شد
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    متاسفانه بد یا خوب تو همه دوران در همه تکنولوژی ها و علوم سبب پیشرفت جنگ بوده حالا شما از کشف آهن بگیر به پزشکی و کامپیوتر و ماهواره ختمش کن
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    آخه چرا امثال شماها خودتون رو دست کم میگیرید و همچون شریح قاضی و طلحه و زبیر و ... تا یه جاهایی پیش میایید و بعد وا میدید، جناب آقای به اصطلاح روشنفکر اگه مطالعه ات بالاست، یه کمی هم از اون به جسارت و شهامتت بده که اینقدر از جنگ و خونریزی نترسی، اصیل ترین انقلاب ها، انقلاب های عقیدتیه که امثال شماها با ریاضی و فیزیک حداقلی تون اشتباه گرفتید، عقیده ی ما تمام دینمونه نه یک کم بیشتر و نه یک کم کمتر. اگر نماز میخونیم درکنارش در قرآن آیه جهاد رو هم داریم که از آیات محکم و با معنی مشخص محسوب میشوند، یعنی حکم قطعی خدا! حالا ببینیم فردا چی میشه و امروز حال نداریم و پس فردا شاید برف بیاد، برنمیداره قربونت. اگه کالیبرت مشکل نداره بدون یا عقیده نداری یا عقیده ات مشکل داره و ناقصه!!!!!!!!!!...........
  • ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    ما میتوانیم باکمک حضرت صاحب الزمان عج وائمه اطهار مادرجنگ بسیارناشدنیهاوعجایب با شهدایمان انجام دادیم باارزوی طول عمر وسلامتی رهبر عزیز حضرت ایت اله خامنه ای
  • هاشم ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    آقا آیدین اتفاقا ما با کمترین هزینه داریم در برابر زورگویی های اونها ایستادگی میکنیم کشورهای دیگه هم تعامل نمی کنن بلکه دارن اطاعت میکنن ما پیرو مکتب امام حسینیم که با 72 نفر به جنگ لشکر یزید رفت و با علم به شهادت در برابر ظلم و انحراف سکوت نکرد
  • سیدمهدی موسوی ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    دوستان عزیز بنده نه طرفدار نظام هستم و نه معارض و مخالف بلکه بنا به علایق شخصی که از دوران کودکی داشته ام کمی در خصوص مسائل میلیتاری خصوصادر اینترنت مطالعه داشته ام راجع به عرض کنم این سامانه با دادن گرایی مناسب در غیاب ماهواره های آن لاین (که ما فعلا از آن بهره مند نیستیم) نقش چشم و مغز سامانه شلیک موشک های زیر سطحی حوت(ماهی ) را ایفا می کند دوستان مطلع می دانند سریع ترین سیستم زیر سطحی موشک های روسی شارک(کوسه) بوده که سال 1388 ایران توانست سیستم حوت با موتور حباب ساز خلع را طراحی و بومی کند فعلا در زمینه موشک های زیر سطحی این سامانه ملی سریعترین و مخرب ترین عامل تخریب هر نوع شناور سطحی و زیر سطحی می باشد چون از روش غیر ECU بهر گرفته شده و سیستم غیر الکتریکال در هدایت است لذا امکان رهگیری و انهدام آن عملا" کمتر از 5% است و متاسفانه یا خوشبختانه قدرت تخریب و/ایجاد شکافی در بدنه به قطر 80/9 متر از مزیت های این سیستم است. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مجله نظامی جنز دفنس مراجعه فرمائید.
  • جعفر ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام،كدوم احمقي مياد عكس يكي از پايگاهاي نظامي متحركش بذاره تو اينترنت كه بشه با سرچ كردن پيداش كرد؟ضمنأ ايراني ثابت كرده كه از غيرممكن ممكن ميسازه،
  • محسن بسیجی از مالزی ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    برای تو که عشق موبایلی اینو گذاشتن. واسه بچه های سپاه قطعنا با کیفیت اچ دی ارسال شده جانم.
  • محسن بسیجی از مالزی ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    اتفاقا اینجوری لج دشمن بیشتر در میاد. یعنی ارتش ما جزیی از ملت و سپاه ما برخواسته از ملت است. یعنی هیچ کجای دنیا نمیبینی که دو ارتش در یک کشور باشه که هر دوی اونها در دفاع از هم سبقت میگیرند.
  • ملت ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    بی ادعا میگویم: جانم فدای رهبر
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    آقا خیلی ردیف بود. دوستانی که منفی میدن خیلی کم لطفی میکنن. افتخار کنیم که ایرانی هستیم. اونایی که این تکنولوژی رو پیشرفت میدن برادر من و خواهر من و شما هستن. فکر میکنید از تمام کشورهای پیشرفته کسی یه سوزن به ما میده که از وابستگیمون کم بشه؟ به خدا قسم اگه این پیشرفتها نبود آمریکا و متحداش تا حالا ایرانو نابود کرده بودن شک نکنین. همین چیزارو دیدن که الان مثل سگ میترسن که ایران بمب اتم بسازه. بخدا میدونن که ایران میتونه بسازه. ساده نباشیم. کسی تو دنیا دلش به حال ما نمیسوزه. من دست تمام برادرا و خواهرایی که این پیشرفت ها رو ایجاد کردن و ما رو تو دنیا سربلند کردند میبوسم
  • سيروس ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    دمت گرم سهيل جان . گل گفتي . امريكا هرچي هم كه سلاح و ناو و ..... داشته با شه حسين فهميده نداره . همين باعث شكستش ميشه . كي باور ميكنه يه تانك نتونه از پس يه نوجوان 13 ساله بر بياد . حالا هي بگن امريكا بمب اتم و كوفت و زهر مار داره . هر چي داره ما هم حتي با مهندسي معكوس ميتونيم داشته باشيم . ولي خودش رو هم بكشه نميتونه حتي يه دونه امثال حسين فهميده هاي مارو داشته باشه .
  • احسان ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    امام خمینی(ره): شما جوانان عزیز همیشه کاری کنید که آمریکا از فکر تجاوز به ایران بهراسد. و حتی فکرش هم نکند.
  • محسن ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    دوستان، توی اینکه آمریکا با تمام این هیمنه ظاهریش در مقابل ایران کاملاً درمانده است، ذره ای شک نداشته باشید. فاکتورهای اقتدار فقط منحصر به برتری توان نظامی نیست.
  • رضا ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    دمشون گرم این ناو همون ناویه که تو بتل فیلد 3 هواپیماها از روش بلند می شند و مهرآباد رو می زنن. حالا باید بهشون گفت که شک نداشته باشن اگه هواپیما از روش بلند شه باید مطمئن باشه که قبل از اینکه به خاک ایران برسه فقط جعبه سیاهش میمونه، تازه اگه اون هم نَپوکه.
  • ناشناس ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    اگه نظر منو نزارین یعنی حق الناس رو ادا نکردی دوستان عزیز من نظر همتون رو خواندم و میتونم به همتون بگم که واقعا متاسفم، به خاطر اینکه هنوز هم فکر میکنید قدرت دست آمریکا و روسیه یا اینکه فکر میکنید قدرت در مسائل نظامی هست. به این کارها میگن انحرافات فکری نابغه ها هنوز خیلی موندین بفهمین که همه این کارها از 100 سال پیش تعیین شده و همه ماها داریم همونجوری که اونا 100 سال پیش تنظیم کردن حرکت میکنیم منظورم همه جهان بود. واقعا متاسفم
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    آخه اونا عقل ندارن. اگه داشتن که تولیداتشون رو دانشمندای ایرانی و هندی نمیساختن. اونا فقط یه مدیرت قوی و پول داشتن
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    بارك الله
  • حسین- نظرش را نمایش نده ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    شیطون مگه این بازی ممنوع نیست؟ باز چشم مامان بابا رو دور دیدی شیطونی کردی؟
  • H.H ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    خود خودشه CVN77 یواس اس جرج دبلیو بوش تو واقعیت اگه بخوان همچین کاری بکنن قبل از اینکه F/A-18E/F سوپرهورنت شون بخواد از رو ناو بلند شه موشکای بالستیک خلیج فارس ما با ناوگان دریایی شون ملاقات میکنه اونم چه جور!
  • ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    اگه همه بخان مثل تو فکر کنن دیگه هیچی !!!
  • H.H ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    !!!?
  • h.h ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    دوست عزیز حرکت پهپاد حین فیلم برداری خیلی واضحه چطور متوجه نمیشی؟!
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    به نام الله سلم علیکم دوستان عزیز بهتر نیست بعضی از مسائل رو کمی واقع بینانه تر و به دور از تعصب کور کورانه بررسی کنیم ؟ همه ما متفق القول با سر سپردگی به امریکا یا هر قدرت استعمارگر دیگری مخالفیم. اما روی صحبت من با اون قسمت از صحبت های آیدین خان هست که در رابطه با هزینه های سنگین تقابل با امیرکا عنوان کرده. با کمی بررسی و مطالعه البته عرض کردم به دور از تعصب کورکورانه می شه به این نتیجه رسید که تمام کسایی که آب به آسیاب دعوا های ایران و امریکا میریزن صرفاً بدلیل منافع شخصی و گروهی خودشون هست. در حال حاضر ایران آگاهانه یا نا آگاهانه عملاً به طور کامل وابسته به دو کشور چین و روسیه خصوصاً چین شده. اگر کمی بررسی کنید میبینید که چینی ها به شدت در صنعت نفت ما که شاهرگ اصلی اقتصاد کشور هست نفوذ کردند به طوری که بسیاری از قرارداد های نفتی رو براحتی و با سود های چند صد درصدی به چنگ میارن. هر زمان که شورای امنیت سازمان ملل (که البته تنها حامی منافع چند کشور خاص هست) شروع به تصویب قطع نامه علیه کشور عزیزمان میکنه ، چین و روسیه در مراحل اول مخالفت میکنن و بعد از گرفتن امتیاز های اقتصادی آنچنانی از ما همان قطع نامه رو رای به تصویب میدن دوستان داخلی هم که همگی معلوم الحالند. متاسفانه دوستان عزیز تبدیل شدند به دلال های بازار ایران و چین و یا وارد کننده های قطعات تحریمی البته به چند برابر قیمت واقعی. پس اینکه عنوان میکنند ما از تحریم نمی ترسیم رو درست میگن ، چون به نفع جیب خودشونه. هرچه بیشتر تحریم بشیم دوستان ما نفع بیشتری می برند. وتنها آسیب این تحریم ها متوجه قشر ضعیف جامعه هست. چه کسی قراره جواب خانواده کارگری رو بده که بدلیل کار با جنس نامغوب چینی دچار نقص عضو و یا مرگ میشه رو بده ؟ چه کسی قرار جواب حیف و میل شدن وسرازیر شدن بیت المال در جیب بعضی دوستان رو بده ؟ اگر ما ادعای این روداریم که سیاست بلدیم و سیاستمون بر اساس تعالیم دینی و متکی بر آرمان های امام راحل (ره) بنا شده و همینطور سیاستمون بوسیله رهنمودهای مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنی (دامت برکاته) از مسیر صحیح خارج نمی شه ، پس به راحتی میشه سیاستی رو در پیش گرفت که بدون اینکه زیر سلطه غرب و امریکا قرار بگیریم با استقلال کامل و با عزت نفس کامل و به عنوان یک کشور تعیین کننده در منطقه و جهان ، روابط حسنه ای با تمام دنیا حتی امریکا داشته باشیم و طوری این سیاست رو پیش ببریم که حتی به جایی برسیم که غرب زیر سلطه سیاست های ایران قرار بگیره.
  • نوید ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
    0 0
    معلوم نی با چی فیلم گرفتن با یه چیزی مثل بشقاب پرنده بوده احتمالا یا یه هلی کوپتر تند رو.تا دید هواپیماها دارن بلند می شن فاصله اشو دور کرد.ای خدا مرسی بخاطر همچین سپاهیایی دمتون گرم خدا حفظتون کنه
  • kami ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    0 0
    اگر آمريكا قدرت مقابله نظامي را داشت . خيلي زودتر ازاين ها حمله مي كرد. فعلا زورش نمي رسه رفته سمت شبيخون فرهنگي . آماده باشين
  • ناشناس تر ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    0 0
    من برات متاسف ترم كه اينقدر مرعوبي!
  • ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    0 0
    این منفی واسه چیه اونوقت؟!
  • xxx ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    0 0
    آهان..........منظور پهن باد می باشد!!! فارسی را پاس بدارید
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    0 0
    خوب اول اینکه تبریک میگم به همه برای فیلمبرداری از این ناو ولی 1.اونا حسین فهمیده ندارن ولی پترس فداکار که دارن :دی 2.دوستان لطفا کمی واقع بینانه تر رفتار کنید و خودتون رو گول نزنید که اگر این ناو تو موقعیت جنگی قرار بگیره پشه هم از زیر رادارش رد نمیشه 3.ما داریم درباره ابر قدرت جهان یعنی آمریکا صحبت میکنیم 4.اینقدر هم خودمون رو گنده نبینیم که باعث غرور بشه و با سر بخوریم زمین چون ما توانایی مدیریت پرواز های داخلیمون رو نداریم و سپردیم دست تازی ها!!!
  • خودمم ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    0 0
    چطوره که فیلم برداری را هواپیماهای بدون سرنشین سپاه کردن ولی پهپاد آمریکایی رو نیروهای مسلح زمین گیر کردن رسانه ها!! اینقدر در حق ارتش اجحاف نکنید از اقتدار ارتش هم سخن بر زبان بیاورید ارتش هم متعلق به این ملت و این نظام و این انقلاب است
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    0 0
    پس انتظار داشتی با هواپیمای شناسایی به جنگنده ها حمله کنه؟؟؟!!
  • m ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
    0 0
    باید از نخبگان کمک گرفت و روشونو کم کرد بجای بمب اتم یه چیزی بسازیم که بمب اتم توش گم بشه چون اونا فقط فکر بمب انم هستند ما لیزر بسازیم تا روشونو کم کنیم
  • ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    منفی ها واسه چیه ؟ امام خمینی بده یا حرفش ؟
  • رضا ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    و هر موقع هم مغز تو توان تجزيه و تحليل قيام عاشورا را داشت تو هم بيا نظر بده ،چيزي مثل دشت نينوا،يك عباس،18 نفر از اهل بيت رسول الله ، 72 عاشق پاكباز، اراده اي پولادين با بي نهايت كيلومتر كه جلو نفوذ هر وسوسه اي را ميگيرد، و خيلي چيزهاي ديگر كه حتي به ذهن تو هم نميرسه ،صاحب اين انقلاب كس ديگريست كه خود از او محافظت خواهد كرد ، ما فقط مامور به تكليفيم نتيجه هرچه ميخواهد باشد
  • کاظمی ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    با سلام آقا یا خانم ناشناس ! معلومه که هم داستانهای تخیلی زیاد مطالعه می فرمائید و هم استعداد خیالبافی هم دارید ... در این عالم هستی فقط یک قدرت است که می تواند برای آینده بشر تعیین تکلیف کند و او نیز بسیاری از امور را به بندگانش واگذار نموده که بوسیله کردار خویش آینده خود را بسازند لذا مواظب باشید از فرط خیالبافی به شرک مبتلا نشوید..
  • م ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    یکی از توهم توطئه ای ها!!!
  • رضا ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    ناو اس اس كول كه يادته ،خليج عدنو ميگم ، گرفتي ، فك نكنم ،خارج از تجزيه و تحليل مغز شماست
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    ما قدرت خودمون رو نمایش دادیم نه قدرت اونا رو
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    واسه پرچم کشورش.
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    پیامبر اسلام(ص) فوق همه این ظاهرا پیروزی ها را جهاد اصغر ، نامگذاری فرمودند، بفرمایید برای جهاد اکیر که مبارزه با شیطان درونی فردفرد مدعیان اسلام و پیروز در جهاد اضغر است چکار کردیم؟!!
  • محمد علی ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    عزیز دل غربی ها که قبلا یه این نوع از تکنیک های زمینی دست یافتن، عاشورا و خون حسین شهید و اصحاب اون را داشتن؟! تاریخ به وضوح نشان داده که هر قومی تو ی تنگنای تحریم و محدودیت اوفتاده باشه برای رو کم کنی و نشان دادن برتری خودش رو دست می زند!
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    عزیز دلم ایرانی ایرانیه سپاه. بسج .ارتش.همه ایرانین.وهرکدوم وظایف خاص خود را دارن .
  • محمدعلی ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    این هم کار آدم های برتری طلب و دنیا پرسته مثل روسیه و چین و کره شمالی و...! اگه این کارها با اخلاص الهی باشه نهایت پیروزیش جهاد اصغر گفته می شه، ولی امام حسین(ع) احیا کننده دین جدش یعنی جهاد اکبر بعنی معرفت یافتن برای مبارزه با شیطان زیاده خواه و سلطه گر درون تک تک افراد بود نه زور بازو نشون دادن ابالفضل و یاران و....
  • مهدی ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    جایگاه ایران بیشتر از اینهاست . هنوز راه زیاد است . مسولین باید با مدیرییت و برنامه ریزی دقیق و پشتبانی مالی وخدماتی جوانان را دلگرم نمایند.
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • علی حسین چراغی ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    به خدا قسم این کاری که مشاهده نمودید که نشان داد براحتی از ناو هواپیمابر چگونه به این راحتی بروبچه های ما کار بزرگی را انجام دادند این کار کاری بسیار ساده ایست در مقابل پیشرفتی که در آینده ای نه چندان دور خواهند نمود سربازان جان برکف سید علی در آینده خیلی نزدیک از لحاظ علمی جهان را شگفت زده خواهند نمود ان شاءالله این قولی است و خبریست از رسول اکرم (ص) ، اگر علم در ثریا باشد مردانی از سرزمین پارس به آن دست خواهند یافت پس جای تعجب نیست ریگی را چنان دستگیر کردند که شیطان بزرگ در تخیلاتش نیز نمی توانست تجسم کند ولی اینقدر این عزیزان گمنام واین شیر مردان دلاور اسلام زیبا کار را انجام دادند که شیطان بزرگ جنین شیطانیش را سقط نمود درود خدا بر نایب امام زمان امام سید علی خامنه ای جانم به فدایش باد
  • مهدی ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
    0 0
    عاقبتش میشه محمد رضا شاه و قذافی و مبارک و.... دیدی چه طور ازشون سو استفاده کردن مارو از جنگ میترسونی؟ هیهات من الذله
  • مهدی ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    چرا یکی شو نمیارن بندر عباس توش رستوران بزنیم و رو باندشم با موتر تک چرخ . بعدم بگیم اوباما متشکریم .اوباما متشکریم
  • مجید ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    هیچ وقت دشمن را دست کم نگیرید شاید برای ملت های جهان سومی من جمله کشور ۳۰ سال پیش خودمان آمریکا یک غول بی شاخ و دم به حساب می آمد باید به این باور رسید که دیگر برای کشور و ملت عزیزمان ایران اینطور نخواهد بود ولی هیچ وقت نباید دشمن را دست کم گرفت
  • حسین ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    در پاسخ به ناشناس: خود مقام معظم رهبری مخالف ارتباط با امریکا هستن زیرا اونو به ضرر ملت ایران میدونن.
  • حسین ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی رو که نمیان اندازه بوئینگ ۷۴۷ بسازن
  • حسین ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
    0 0
    این ناشناس آخری که گفته پترس فداکار خیلی بابا.............. تو واقعا شهید حسین فهمیده رو با داستان خیالی پترس فداکار مقایسه می کنی
  • حسین ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    شاید دریای جای خونه شما خیلی کوچیکه که میشه ناو رو از ساحل هم دید.
  • حسین ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    به سها و افراد دیگه ای که نظر دادن باید بگم که شما قدرت ایمان رو درک نکردید.
  • خادم ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    ایمان و یاد خدا بودن در وجود ما باشد امثال امریکا هیچ کاری نمی تواند بکند باید ایمانمان را قوی کنیم
  • sara ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    آفرین . من افتخار میکنم به کشورم.
  • ناشناس 2 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
    0 0
    از ناشناس خوشم میاد مثل خودم عشق ادوات نظامیه این فیلم صلاحیت لازم را برای احراز اینکه مربوط به یک ساسر ایرانیست ندارد ساسر میسازند تا از دشمن با وضوح تصویر داشته باشن تصویر لرزه های بیخود داره زوم افتضاح انگار دوربین به بدنه وصل نیست روی فیلم صدا گذاشته شده خلاصه درود بر اونهایی که به ناشناس بگن افرین
  • معصومه ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    ایران 30 سال پیش ایرانی بود که امام خمینی (ره) فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. در جبهه، ما فقط نیروی تقوا داشتیم و این نیرو باعث پیروزی های معجزه وار ما می شد که مدام هم تکرار می شد. وگرنه از لحاظ تسلیحاتی که تقریبا 30 کشور جهان به مقابله با ما اومده بودند، ما چیزی نداشتیم. اصلا قابل مقایسه نیست. الان هم ما قدرت تسلیحاتیمون واقعا فوق العاده س منتها چیزی که نباید دست کم گرفته شه، ایمان و تقواست. اتکا به نیروی الله کجا و اتکا به نیروی ماده کجا؟
  • رضافیروزی اردستانی ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    ازاینکه این همه توانمدی راشاهدم خداراشاکرم وبه تمامی پرسنل زحمتکش دراین مقوله خسته نباشیدمی گویم .تاکورشودهرآنکه نتوانددید
  • SADEGH ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
    0 0
    امام خمینی (ره) آمریکا هیچ غلتی نمی تواند بکند. اگر آمریکا خیال تجاوز به ملت ایران داشته باشد بخدا قسم تا آخرین نفس در کنار نایب امام زمان سید علی هستیم
  • تو رج ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    0 0
    سلام.آقا دمتون گرم .این هواپیمای بی سرنشین آمریکا را که نشوندید.با عرض معذرت دهان خیلی ها در دنیا مسواکی شد و رویشان کم...موفق باشید
  • شناس ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
    0 0
    متن شما بوی تفرقه می دهد انشاالله از نااگاهان باشی نه از منافقان
  • کوروش ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام دمتون گرم داداش گل کاشتین خیلی حال دادین از این کارای خوب خوب بازم بکنین حال میده روی بعضی ها کم شد بابای
  • گوجه فرنگی ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    این منفی ها عادیه! احتمالا یکی داشته از اینجا رد میشده دستش خورده به این منفیه!!
  • گوجه فرنگی ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    باشه بابا. آمریکا قوی هستش. وقتی پهباد ایران از ناو آمریکا تصویربرداری میکنه و آمریکا نمیتونه بگیردش طبیعی و کاملا عاقلانه است، ولی وقتی پهباد آمریکا میاد از ایران تصویربرداری میکنه و ایران فورا میگیردش باز هم عادیه و دلیل نمیشه آمریکا قوی نباشه!!
  • گوجه فرنگی ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    من از یه سپاهی پرسیدم. گفت که ایران فناوری لیزری داره. قرار نیست همه چیز رو بیان به شما گزارش بدن که!! دوما شما واقعا فکر کردی این سلاح ها ساختنش خیلی سخته؟! نخیر دوست عزیز! مشکل اینجاست که به یک انرژی زیاد نیاز داره برای استفاده..
  • نصیر ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    الله و اکبر پاینده رهبر
  • ارکیو170 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    برگردوندن این هواپیمای جاسوسی به امریکا یعنی خیانت به ملت ایران.این هواپیما باید پس از شبیه سازی سیستمهاش باید به موزه کشور بره.
  • ادمیزاد ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۲
    0 0
    کاش جهان همیشه پر از شادی پر از مهربانی بود کاش هیچ مرزی وجود نداشت که کشورها برای همدیگه بخوان دندون تیز نشان دهند کاش به جای مسابقه تسلیحاتی رقابت در رفاقت و محبت همه جا گسترده بود.
  • محمد حسین ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    ایرانی همیشه سرفراز
  • محسن ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    پسرجان . اگه متوجه می شدندکه می زدندش .
  • محسن ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    نه عزیز دل ، یه چیزی شنیدی ولی نمی دونی ، این نوع تفکر را برای این القا کردند که هرچه ما می خواهیم همان می شود .اما به اتفاقات چند دهه اخیر نظری بیانداز متوجه می شوی هیچ عاقلی تن به چنین شکستهای نمی دهد.
  • محسن ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
    0 0
    منفی ها یا دشمن هستند یا بی هویت که حتی اقتدار وطن خود را هم نمی توانند تحمل کنند . شود کور آنکه نتواند دید.
  • 75201 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 0
    ای ولا خوب پوزشونوزدین
  • hossein ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۵
    0 0
    به نظر من این سایت جالب است اما اگر تصاویر بیشتری داشته باشد بهتر است
  • 000000 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    0 0
    عکس خود امریکایها واضحتره ÷س بهتره این همه خرج ساخت هوا÷یما که عکسی با این کیفیت میندازه نکونیم جاش یکم به فکر اسفالت خیابون و اتوبانامون باشیم که وسط جادها چاه دراومده .
  • PERSPOLIS ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
    0 0
    کاش تو از خواب میپریدی
  • ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    0 0
    http://www.youtube.com/watch?v=MrgCAgv6-5I&feature=related
  • علي ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    0 0
    برگرداندن هواپيماي آركيو170يعني خيانت به ملت پس آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند
  • مهدي ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
    0 0
    يه دليل ساده داره حفاظت از منطقه عملياتي تنكه هرمز دست سپاه هست . اگر نيروي هوايي ارتش اين كار انجام دهد ايران بايد به فرماندهي ايساف جواب پس دهد. اينقدر مسائل را ساده نگاه نكنيد از آنجا كه سپاه ايران يك نيروي ايراني است و لازم نيست به ايساف (نيروي هاي بين الملل)جوابي پس نخواهد داد مثل سپاه تفنگ داران دريايي آمريكا كه در مورد برخي كارها و نيز تسليحاتش چيزي به ايساف نمي گويد.
  • ناشناس ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
    0 0
    جای بحث کردن با هم باید فکر بالا بردن پرچم کشورمون باشیم همه بچه ها داستان پس دادن rq170چی هستش مگه میخوان پس بدنش به امریکا؟اگر کسی اطلاع داره راجبه این قضیه بگه
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
    0 0
    اگر فیلم تاپ گان را نگاه کنین داخلش رو هم نشون میده
  • فرهاد ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۰
    0 0
    بابادمتون گرم میرفتین پایین عکس دست جمعی می گرفتین
  • zolf.ali ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
    0 0
    بجنگ مثل بجنگ مثل کسی که هیچی واسه از دست دادن نداره بجنگ مثل بجنگ مثل کسی که به تنها چیزی که فکر نمیکنه فراره
  • ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۲
    0 0
    رفیق مهم موقعیت دقیقشه و فعالیتش تو اینطور مواقع. توش واسه وقتی گرفتیمش.
  • دذرر ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
    0 0
    افرین افرین به به
  • حمیدرضا ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۶
    0 0
    نه شرقی نه غرب،جمهوری اسلامی
  • عرفان ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    0 0
    ازاین کارهابیشتر انجام بدید ممنونم ازشما
  • سهیل ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    0 0
    آمریکا این هواپيمارو دید ولی نابودش نکرد چون دلیلی برای نابودیش نداشت فیلم برداری ازین ناو به درد ایران نمیخوره چون این ناو میره آمریکا ویک ناو دیګه برمیګرده تازه این هواپيما باچشم غیر مسلح دیده میشه از کی تا حالا صنعت ایران به آمریکا رسیده همین الان هواپیماهای جاسوسی آمریکا از ایران جاسوسی میکنن پس بیخود نظر ندین روسیه از اسراییل هواپیمای جاسوسی میخره پس چرا از ایران نمیخره
  • lady man ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    0 0
    سپاه خوبه که تلاش می کنی قدرت ایالات متحده امریکا پلیس جهانی رو نشون می دی .........عالیه
  • امید ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    0 0
    دیدیم که تو هم آنجا تشریف داشتید!
  • مهند ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    0 0
    ما ايزاني ها ار هيچ چيز سر درنمياريم وبه همه چي نظر ميديم. سياست پدر و مادر ندازه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه...
  • ساسان ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۱
    0 0
    هرچی که یه صلاح بزرگتر و حجم بیشتری داشته باشه تحرکش به صورت طبیعی پایین میاد قدرت هواپیماهای بدون سرنشین مثل پشه است بدون اینکه بفهمی ازت خون می گیره و وقتی به اندازه کافی دور شد تازه جاش درد می گیره یک فیل بزرگ با اون حجم تخریب در باره پشه ای کوچک عاجزه این قانون طبیعته اما ما فقط تونستیم دورش بچرخیم اگه این هواپیما توی آب فرو می رفت و خودشو به بدنه کشتی می رسوند و به شکلی بدنه رو تخریب می کرد و در می رفت اون وقت ای والله داشت
  • ناشناس ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    0 0
    خواهش میکنم شما که خودتون میگین نمیدونی چرا نضر میدی.خیلی عالی بود به کوری چشم دشمنان داخل وخارج
  • ناشناس ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
    0 0
    خواهش میکنم شما که خودتون میگین نمیدونی چرا نظر میدی.خیلی عالی بود به کوری چشم دشمنان داخل وخارج
  • bahram ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    نصرمن الله و فتح ال مبین
  • وحید ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
    0 0
    امریکا هیچ غلطی نمئ تواند بکند انرژی هستی حق مسلم ماست ما همه سربازه تویم خامنه ای گوش به فرمان تویم. مرگ برصهیونیست
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    0 0
    حااااااا
  • ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    0 0
    ناتو يک ببر کاغذي بيمار و زخمي است و در باتلاق عراق و افغانستان و صحراي طبس ايران هنوز گيج و مبهوت مانده است و در صورت جنگ سيلي محکمي از روسيه و چين و کره شمالي و دوستان منطقه اي آنها يعني ايران و سوريه وحزب الله و حماس خواهند خورد بهتر است ناتو به فکر بيکارهاي اسپانيا و ايتاليا و يونان و آمريکا باشد و شرش را کم کند وگرنه وعده الهي تحقق و نابود خواهد شد
  • غلامحسین ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    اشدا اللکفار رحما بینهم.حا لا کجا را دیدید
  • هیچکس ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    نگاه کردن به یک غول بی شاخ و دم که شکست ناپذیره دردی از ما درمان نخواهد کرد
  • حاجی ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    0 0
    براستی دستشان درد نکند .برای دوستان جوان عرض میکنم که من وامثال من که بسیار زیاد هم هستیم چندین سال پیش در امریکا ودر پایگاه های امریکا الترونیک خواندیم باور کنید که مدیریت صحیح جذب متخصصین خارجی ازجمله ایرانی هااست که امریکا را به سطح بالای تکنولژی رسانیده وقتی از ناسا بازدید میکردیم ایرانیان زیادی انجا دیدم متاسفانه متخصصین ما بعد از بازنشستگی ...فقط ...باز نشست می شوند !
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
    0 0
    ای ول همه را بریز توی خلیج فارس خودمون. کارتون درسته که ابابیلو ساختین. هالا منتظریم برای شکار خفاشهای دشمن. ایران و ایرانی یعنی این.
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    0 0
    سلام علیکم ثانیه های کم و بی ارزشی از این فیلم در اختیار شماست
  • موسوی ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
    0 0
    افرین بر این دلیر مردان فرزندان ایران اسلامی وخمینی کبیر ره
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۹
    0 0
    نيروى دريايى رو عشق است نيروى راهبردى
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    0 0
    ایول بروبچ دمشون گرم با 7تا جنگنده نتونستن کاری کنن
  • مسعود ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۱
    0 0
    من تا حالا 4مقاله در نشریات خارجی و داخلی ثبت کردم و بر پهپا ها یا همون UAV ها اشراف کامل دارم. این تصاویر کاملا واقعی هست وقتی پهپاد هدف رو پیدا میکنه با سرعت کروز (crouse speed( در اطرافش پرسه میزنه. اولش باورش سخت بود ولی کاملا واقعی هست
  • حسین ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
    0 0
    ایول دارین حالاوقتشه ناو هواپیمابر داشته باشیم.به قوه الهی
  • ابراهیم ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۳
    0 0
    جمهوری اسلامی ایران با این همه ثروتی که داره باید خودش ناو هواپیمابری بسازه که از ناو آمیرکاه پیشرفته تر باشه چرا که هم دانشمندانش رو داریم هم امکاناتش و هم ایمان به توانایی هامون و مهمتر از همه ایمان به خداوند تبارک و تعالی
  • محمد ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    1 0
    ماجرای پشه ونمرود یادتون نره
  • بارسا ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۷
    1 0
    دمشون گرم ولی سباه هنوزیه چیزای داره که هنوزبرای امریکارونکرده مامنتظراوناییم
  • ناشناس ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
    0 0
    درودبركشورم ايران اهاى شمايى كه دم ازقدرت زيادامريكا ميزنيدوكشورخودتونوبه يه مشت ادم كش كه كارشون كشتن ادماى بى گناس ميفروشين وازكشورخودتون بدميگين هرچقدم قدرت كشور داييتون اوباما زياد باشه دربرابرقدرتى كه پشتيبان ماس هيچى نيس اون قدرت خداس نمونه بيارم براتون حتماجريان طبس روكه يادتون هست چطور اين همه امكاناتتون بايه مشت شن وخاك پودر شددرحالى كه اون روز اين همه ماهواره دركشورى كه به قول خودتون ابرقدرته اون روزهواروخوب اعلام كردن احتمالا اونم داستان ساختگيه البته از وطن فروش جماعت كه بعيدنيس كتمان كنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس