نقشه درعا.jpg

درگیری‌های سنگین میان نیروهای سوری و عناصر تروریستی در حومه منطقه راهبردی «خربه غزاله» در نهایت با کشته و زخمی شدن ۳۰ تن از تروریست ها دفع شد.

به گزارش مشرق، ساعاتی قبل، دهها تن از عناصر تروریستی جبهه النصره حملات سنگینی را علیه مواضع نیروهای سوری در استان درعا انجام دادند و تلاش کردند منطقه راهبردی «خربه غزاله» را به اشغال خود در بیاروند.

نیروهای سوری مستقر در ایستگاه دفاعی منطقه «خربه غزاله» در آماده باش کامل بودند و توانستند تحرکات عناصر تروریستی را در این محور رصد کنند و آنان را قبل از رسیدن به منطقه هدف قرار دهند.

درگیری های سنگین میان نیروهای سوری و عناصر تروریستی در حومه منطقه بسیار مهم «خربه غزاله» حدود ۲ ساعت ادامه داشت و در نهایت حملات در این محور با کشته و زخمی شدن ۳۰ تن از تروریست ها دفع شد.

نقشه میدانی درعا
**برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**

سایر عناصر تروریستی که موفق شدند جان خود را در جریان درگیری ها نجات دهند به سمت روستای «الغاریه غربی» متواری شدند؛ منطقه راهبردی «خربه غزاله» در مرکز استان درعا واقع شده است.

به گزارش مشرق، جاده اصلی درعا - دمشق از منطقه راهبردی «خربه غزاله» عبور می کند و عناصر تروریستی درصدد بودند با اشغال این منطقه، راه کمک رسانی به نیروهای سوری را در شهر درعا مسدود کنند.

نقشه میدانی درعا
**برای مشاهده اندازه اصلی، روی نقشه کلیک کنید**

یک منبع میدانی حملات عناصر تروریستی را در این محور بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: اگر عناصر تروریستی به هدف خود برای اشغال منطقه مهم «خربه غزاله» دست می یافتند، نیروهای سوری در مناطق جنوبی استان درعا (شهر درعا) محاصره می شدند.

از حومه شمالی منطقه «خربه غزاله» خبر می رسد، عناصر تروریستی با حملات خمپاره ای، مناطق مسکونی شهر «ازرع» را هدف قرار دادند؛ در نتیجه این حملات چند تن از شهروندان زخمی شدند.

یگان موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه هم در پاسخ به این حملات، مواضع عناصر تروریستی را در شهرهای «نوی و ابطع» در حومه شهر «ازرع» هدف قرار داد؛ در این حملات سکوی پرتاب خمپاره، انبار سلاح و چند خودروی نظامی تروریست ها منهدم شد.

به گزارش مشرق، در حال حاضر، ۳۵ درصد استان درعا (مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی) در کنترل نیروهای سوری است و مناطق غربی، شرقی و جنوبی هم در اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره است. ۵ درصد این استان هم در اشغال عناصر تروریستی داعش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
    4 0
    نوبت حمله به اردن هم خواهد رسید دیگه اون موقع کسی نیست به دادش برسد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس