به گزارش مشرق، «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات با اشاره به لزوم تبلیغات هوشمند در اینستاگرام نوشت: تبلیغات هوشمند در دنیا مرسوم است و ضرورت توسعه کسب و کار است اما زمانی این تبلیغات موثر است که حریم خصوصی مردم رعایت شود و تبلیغات با رضایت مشتری صورت پذیرد، این اتفاق زمانی می افتد که فرهنگ عمومی اصلاح شود و نقایص آن پیگیری رفع شود.
تبلیغات هوشمند در دنیا مرسوم است. همچنین در استانداردهای این نوع تبلیغات روالهای مشخصی که مرز حریم خصوصی و تبلیغات هوشمند را نیز مشخص میکند تعریف شده است. تبلیغات هوشمند ضرورت توسعه کسب و کار است اما زمانی این تبلیغات موثر است که حریم خصوصی مردم رعایت و تبلیغات با رضایت مشتری صورت پذیرد.
این نوع بانکها که در عکس بالا به آنها اشاره شده و مرجع جمع آوری اطلاعات نیز در آن درج شده، نمونه همان بانکهایی است که امروز در تبلیغات شبه هوشمند مزاحم به کار میرود.
اصلاح رویهها هم نیاز به اصلاح فرهنگ عمومی دارد و هم در کنار آن رسیدگی قانونی. دستورالعمل اخیر کمیسیون تنظیم مقررات روالهای قانونی تبلیغات هوشمند قانونی را فراهم ساخته است.
تا کنون دهها سایت توزیع این بانکها شناسایی شدهاند. بررسی آنها در دست اقدام است و در صورت قانونمند نشدن لیست آنها برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد شد.
وزارت ارتباطات و فنآوری اطلاعات بنابر وظایف قانونی و نیز درخواستهای عمومی، همچنان پیگیر این نقایص میباشد.