کد خبر 839828
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۰
آدم ربایان

گروگانگیرانی که مرد مولتی میلیاردری را به خاطر اخاذی ۵‌میلیاردی از مقابل هتلی در تهران ربوده بودند پس از گرفتن چک ۱۰۰‌میلیونی وی را آزاد کردند و خودشان گرفتار پلیس شدند.

به گزارش مشرق، روز سه‌شنبه ۱۵‌اسفندماه امسال بود که اعضای خانواده‌ای به اداره پلیس رفتند و اعلام کردند یکی از اعضای خانواده‌شان که مرد جوان مولتی میلیاردی است از سوی سه مرد ناشناس ربوده شده است. شاکی گفت: دقایقی قبل پیمان همراه راننده و یکی از بادیگاردهایش با مردی مقابل هتل بزرگ تهران قرار ملاقات داشته که سه مرد به وی حمله می‌کنند و پس از ضرب و جرح وی را به زور سوار خودروی پژو پرشیا سفید رنگی می‌کنند و از محل دور می‌شوند. با طرح این شکایت تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران به دستور قاضی سهرابی، بازپرس شعبه نهم دادسرای امور جنایی تهران برای شناسایی آدم‌ربایان و رهایی گروگان وارد عمل شدند.


در حالی که مأموران، تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده بودند، دریافتند گروگانگیران برای آزادی مرد مولتی میلیاردر، ۵‌میلیارد تومان پول درخواست کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

دستگیری سارقان خانوادگی عابر بانک

سارقان این‌بار مادر و کودک را هم با خودرو ربودند

عکس/ جوانانی که قربانی چهارشنبه سوری شدند


کارآگاهان در نخستین گام فیلم دوربین مداربسته محل حادثه را مورد بازبینی قرار دادند. بررسی دوربین‌ها نشان داد یکی از آدم‌ربایان اردشیر نام دارد که مدتی قبل کارخانه آب معدنی به گروگان فروخته است. با شناسایی اردشیر مشخص شد پیمان به خاطر همین معامله با اردشیر اختلاف مالی دارد و به احتمال زیاد وی به همین دلیل و برای اخاذی ۵‌میلیارد تومانی، افرادی را برای ربودن مرد ثروتمند اجیر کرده است.


بدین ترتیب مأموران تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه دریافتند گروگانگیران پس از آدم‌ربایی، مرد مولتی‌میلیاردر را به یکی از شهرهای شمالی کشور منتقل کرده‌اند تا پس از گرفتن ۵‌میلیارد تومان وی را آزاد کنند.


همین سرنخ کافی بود تا مأموران گام به گام به آدم‌ربایان نزدیک‌تر شوند. در حالی که کارآگاهان زبده مبارزه با آدم‌ربایی پلیس آگاهی به یک قدمی گروگانگیران رسیده بودند، دریافتند آدم‌ربایان پس از گرفتن چک ۱۰۰‌میلیون تومانی از گروگان وی را آزاد کرده‌اند.


در چنین شرایطی که مرد مولتی‌میلیاردر از دام آدم‌ربایان آزاد شده بود مأموران برای دستگیری متهمان تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه چند روز بعد موفق شدند اردشیر و یکی از متهمان را بازداشت کنند.


همچنین مأموران پلیس، صبح دوشنبه‌۲۱‌اسفندماه یکی دیگر از آدم‌ربایان را که قصد داشت چک ۱۰۰‌میلیون تومانی شاکی را از بانک وصول کند، بازداشت کردند.


یکی از متهمان در بازجویی‌ها با اعتراف به آدم‌ربایی گفت: اردشیر با شاکی اختلاف مالی داشت. آن روز اردشیر با پیمان قرار ملاقات داشت و قرار بود او به اردشیر مبلغی قرض بدهد تا اردشیر با آن پول بدهی بانکی‌اش را که بابت کارخانه بود تسویه حساب کند و بعد اردشیر به صورت اقساطی بدهی‌اش را به پیمان پس دهد که شاکی قبول نکرد و ما هم او را ربودیم. او و همراهانش ابتدا مقاومت کردند که مجبور شدیم آنها را کتک بزنیم. متهمان برای تحقیقات بیشتر و روشن شدن زوایایی پنهان این حادثه در اختیار مأموران پلیس قرار گرفتند. تلاش برای دستگیری آخرین متهم فراری از سوی کارآگاهان ادامه دارد.


وکیل شاکی درباره این حادثه گفت: چندی قبل موکلم کارخانه آب معدنی به مبلغ بیش از یک‌میلیارد تومان از مردی به نام اردشیر خریداری کرد. آن طور که بعد متوجه شدم کارخانه بیش از سه‌برابر قیمتش به بانک بدهی داشته و همین موضوع باعث اختلاف موکلم با اردشیر شده بود. پس از این پیمان همیشه از اردشیر می‌خواست تا بدهی‌اش را تسویه کند، اما او نه تنها بدهی‌اش را تسویه نکرد بلکه از موکلم درخواست کرده بود که مبلغی به او قرض بدهد و بعد او به صورت اقساط بدهی‌اش را پرداخت کند. اردشیر همیشه برای تسویه حساب بدهی بانکی کارخانه‌اش بهانه می‌آورد تا اینکه روز حادثه با پیمان قرار ملاقات می‌گذارد تا درباره این موضوع با هم حرف بزنند و به تفاهم برسند.

روز حادثه وقتی پیمان به محل قرار می‌رود اردشیر همراه سه مرد دیگر به او حمله می‌کنند و پس از ضرب و جرح پیمان و همراهانش وی را می‌ربایند. آنها قصد داشتند با این آدم‌ربایان از خانواده وی ۵‌میلیارد تومان اخاذی کنند به همین خاطر او را به یکی از شهرهای شمالی منتقل می‌کنند، اما در نهایت وقتی متوجه می‌شوند پلیس آنها را شناسایی کرده است، پس از گرفتن چک ۱۰۰‌میلیون تومانی پیمان را آزاد می‌کنند.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس