انگلیس و روسیه

در پی بالا گرفتن مناقشه و درگیری روسیه و انگلیس به نظر می رسد تعداد کشورهای متحد مقابل روسیه و آماده برای قطع کامل روابط سیاسی، در حال افزایش است.

سرویس ورزش مشرق - روسیه روز جمعه اعلام کرد ۵۹ دیپلمات از ۲۳ کشور مختلف را اخراج خواهد کرد.

این تصمیم مسکو در واکنش به اخراج دیپلماتهای روسیه از کشورهای دیگر صورت می گیرد. بسیاری از کشورهای اروپایی به دنبال مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس همگام با بریتانیا شماری از دیپلماتهای روسیه را اخراج کرده بودند. روسیه روز پنجشنبه ضمن اخراج ۶۰ دیپلمات آمریکایی از تعطیلی کنسولگری ایالات متحده در سن پترزبورگ خبر داده بود.

روزنامه سان لندن در بخش ورزش خود ضمن درج گزارشی از این وضعیت مبهم و پیچیده نوشته است: سایه این درگیری های سیاسی و دیپلماسی روی جام جهانی 2018 روسیه افتاده و به نظر می رسد در این تورنمنت بزرگ تاثیر عمیقی خواهد گذاشت.

در ادامه این گزارش آمده است: لهستان، ایسلند، دانمارک، سوئد، استرالیا و ژاپن کشورهایی هستند که تا این لحظه به انگلیس اطمینان داده اند رابطه دیپلماسی خود را با روسیه به پایین ترین حد خواهند رساند و این یعنی کاهش سطح روابط و مخدوش شدن رابطه های فرهنگی، ورزشی، سیاسی و اقتصادی.

از طرفی پوتین در سیاست خود ثابت کرده که به خوبی با واژه واکنش متقابل آشنا است و در این مورد هرگز با هیچ کشوری شوخی ندارد. اولین اقدام متقابل که البته بی سر و صدا صورت گرفته اما خشم ژاپنی ها را نیز در پی داشته است، اعلام تحویل کمپ تیم ملی ژاپن با تاخیر دو هفته ای بوده است. کارشناسان ورزشی در ژاپن بر این باورند که که این کمپ کاملا آماده بوده و روسیه قصد دارد برای ژاپن به عنوان حامی جدی انگلیس در این درگیری، دردسر درست کند.

از طرفی قرار بر این بود تا روسیه به هرینه خود کمپ مخصوص لهستان را در موارد سفارش داده شده، تعمیر و بازسازی مجدد کند اما روز گذشته روسیه رسما اعلام کرده که این کمپ آماده است و هیچ نیازی به بازسازی ندارد.

سایه مناقشه انگلیس و روسیه بر سر جام جهانی 2018 افتاده و مشخص نیست این درگیری های سیاسی تا چه حد می تواند جام جهانی را تحت تاثیر خود قرار بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۳
    0 0
    تمام‌این شیطنتها واسه ضعیف کردن اتحاد ایران و روسیه درباره عراق و سوریه هست انگل ستان خودش یارو رو مسموم کرده و انداخته گردن اینها . ترکیه هم که از غرب ضربه خورد اومد طرف ما اما اردوغان ادم دیوانه ای و غیر قابل اعتمادی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس