مایکل لدین

«مایکل لدین» تحلیلگر نومحافظه‌کار آمریکایی به مشاور امنیت ملی جدید رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد به جای تلاش برای «اصلاح» برجام، به فکر تغییر نظام ایران باشد.

به گزارش مشرق، «مایکل لدین» تحلیلگر نومحافظه‌کار آمریکایی که سال‌هاست برای تغییر نظام ایران تلاش می‌کند و در سال ۲۰۰۳ می‌گفت باید به جای حمله به عراق، به ایران حمله کرد، به «جان بولتون» مشاور امنیت ملی جدید رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد به دنبال تغییر نظام ایران باشد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا مانع تامین‌مالی پروژه‌های ایران

لدین که عضو لابی صهیونیستی «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» (اف. دی. دی) است، در نامه‌ای سرگشاده در پایگاه «پی. جی. مدیا» به بولتون توصیه کرده در جلسه سیاستگذاری درباره ایران به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بگوید «توافق هسته‌ای با ایران مسئله‌ای حاشیه‌ای است و به یک سیاست واقعی برای ساقط کردن رژیم جمهوری اسلامی نیاز داریم.»

وی در ادامه با متهم کردن ایران به «فریبکاری» و با بیان اینکه واشنگتن و تل‌آویو هیچ‌وقت نمی‌توانند اطمینان یابند که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای نیست، نوشته است:

«راهبردی که برای ما پیروزی به همراه می‌آورد، تضعیف این رژیم و حمایت از دشمنان داخلی آن است. این همان کاری است که ما با امپراطوری شوروی، که دشمنی به مراتب قدرتمندتر از جمهوری اسلامی بود، کردیم.»

مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا در ادامه نوشته است:

«آن زمان، خودمان هم از سرعت فروپاشی آن امپراطوری غافلگیر شدم. اطمینان دارم که می‌توان در قبال ایران هم به نتیجه‌ای مشابه دست یافت. امتحانش کن.»

لدین پیش از این هم به دولت‌های آمریکا توصیه کرده بود در تقابل با ایران همان رویکردی را در دستور کار قرار دهند که «رونالد ریگان» رئیس‌جمهور وقت آمریکا علیه اتحاد جماهیر شوروی پیش گرفته بود.

خصومت این تاریخ‌نگار با نفوذ آمریکایی با ایران به حدی است که روزنامه «نیویورک‌تایمز» سال ۲۰۰۷ نوشت از نظر او «مقصر هر چیزی نهایتا ایران است.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    23 18
    تغییر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امکان ندارد همین عدم امکان تغییر نظام سیاستمداران کج اندیش یانکی را دق مرگ خواهد کرد
  • IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    18 16
    مرتیکه یانکی تو گ .. خوردی و نوکران حلقه بگوش اصلاح طلبت
  • ناشناس IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    15 2
    چیز جدیدی نیست از اول پیروزی انقلاب د رفکر تغییر نظام بودند ولی تا کنون موفق نشدند همه بهانه ها از قبیل حقوق بشر ؛ مسایل زنان و هسته ای و .... همه د راین راستا می باشد .
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      12 0
      دقیقا
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      0 0
      از اول انقلاب بدنبال تضعیف نظام بودند نه ساقط کردن نظام، وگرنه در جنگ ایران و عراق به ایران توپ های نقطه زن نمی دادند، از اول انقلاب بدنبال ترساندن اعراب و فروش سلاح و نفوذشان در منطقه به بهانه ایران بوده است اکنون استراتژی ایالات متحده دیگر تغییر و مدیریت جمهوری اسلامی نیست بلکه ساقط کردن آن است.
  • CA ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    23 0
    خاک بر سر ترامپ، تو کابینه اش جای همین یکی خالیه، واقعا چرا تا حالا یه پست کلیدی به این مایکل نداده؟!!!
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    12 0
    بزرگترین اشتباه امثال لدین مقایسه است
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    14 1
    ایرانی مسلمان هوشش بیشتر از شماست ، از توطئه موفقیت می سازه
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    11 0
    خدا کند خدا داشته باشیم که پیروزی بر خدا محال است
  • حسن خسروی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
    11 0
    با سلام ..ایران باید همه چیزش متلاشی کردن آمریکا باشد کاری که آمریکا با شوروی کرده ومیخواهد با ایران هم بکند دراین مسابقه هرکدام زود تر عمل کنه موفق هست
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۲
      4 10
      جاء الحق و زهق الباطل ؛ حق که آمد باطل از بین می رود . ایسم و ایست ها یکی پس از دیگری آمدند و رفتند ؛ الآن هم لیبرالیزم در پایان کارش قرار گرفته ، به دست پا افتادند . واقعیت آن است که باطل خواه ناخواه به بن بست می رسد ، می بینید اینها در بعد اعتقادی ، اخلاقی ، اجتماعی و وضعیت واضحی دارند ، مرزهای اخلاقی تا خرخره جامعه شکسته شده و می شود ، لذت محوری جنون آنیز جلوی خودش هیچ ارزشی را به رسمیت نمی شناسد مگر آن که در زندگی مادی ناچار به رعایتش باشد ، که اون هم با ازدواج هم جنسان ، و حتی با محارم که در برخی کشورهای اروپایی شروع شده ... ، جامعه غربی شمارش معکوس سقوطش شروع شده ، اما خواب غربیها خیلی سنگین است ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس