کد خبر 848489
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
گوشت

خواص اعجاب انگیز گوشت شتر مرغ را بشناسید تا سالم تر زندگی کنید.

به گزارش مشرق، گوشت شتر مرغ در دسته گوشت های قرمز می باشد و از فواید بسیاری برخوردار است. گوشت شتر مرغ از جمله گوشت های سالم و کم چرب است که این روزها بسیار پر طرفدار است.

در ادامه خواص اعجاب انگیز گوشت شتر مرغ! را بشناسید تا زین پس استفاده بیشتری از این گوشت داشته باشید.

گوشت شتر مرغ و فواید شگفت انگیز آن برای سلامتی بدن

گوشت شتر مرغ در گروه گوشت های قرمز طبقه بندی می شود البته با خواصی بسیار بیشتر و مضراتی بسیار کمتر. گوشت شترمرغ  از ارزش غذایی بسیار بالایی برخورداراست، طوری که می توان گفت یکی از کم چرب ترین و سالم ترین نمونه های گوشت قرمز در دسترس است. نکته جالب توجه در مورد گوشت شترمرغ این است که کالری، کلسترول و چربی آن حتی از گوشت مرغ و بوقلمون هم پایین تر است.

چربی و کلسترول گوشت شترمرغ

 میزان چربی، کالری و کلسترول آن کم و غنی از ویتامین های ب1، ب2 ،A ،C و منیزیم و روی است. ران و سینه بخش های اصلی گوشت شترمرغ را تشکیل می دهد .مهم ترین مزیت بهداشتی گوشت شترمرغ آن است که در مقایسه با گوشت گاو هیچگونه بیماری انگلی را به انسان منتقل نمی کند

 گوشت شتر مرغ مزاجی گرم و خشک دارد و مصلح ان سرکه است. فاکتور مهم دیگری که در این گوشت پیدا می شود، ویتامین E است که یکی از موثرترین آنتی اکسیدان های طبیعی است.

خواص اعجاب انگیز گوشت شتر مرغ

گوشت شترمرغ با گوشت حیوانات کشتاری دیگر فرق دارد؛ از جمله این تفاوت‌ها میزان پایین چربی، ترکیب مناسب آمینو اسیدها و درصد بالای آمینواسیدهای اشباع و غیراشباع است.

ظرفیت چربی گوشت شترمرغ به طور استثنایی پایین است یعنی به میزان یک تا دو درصد و میزان بالای اسید لینولنیک آن باعث خاصیت رژیمی‌اش شده است.

گوشت شترمرغ دارای میزان زیادی آهن است و بسیار بیشتر از گوشت بوقلمون، مرغ یا گوشت گاو است.

این گوشت دارای موادمعدنی ضروری مانند روی، منیزیم و ویتامین‌های B1، B2 و نیاسین است.

به دلیل خواص رژیمی و ترکیبات شیمیایی مناسب گوشت شترمرغ، این گوشت به ورزشکاران به خصوص افرادی که دارای فعالیت طولانی‌مدت هستند (شناگران، دوچرخه‌سواران، پهلوانان، دوندگان ماراتن) و افرادی که تازه بیماری شان بهبود یافته و همچنین جوانان توصیه می‌شود.

مصرف آن برای افرادی که مبتلا به ناراحتی‌های قلبی، فشارخون بالا و در حال رژیم غذایی هستند پیشنهاد می‌شود.

با این‌که طعم و ساختار گوشت شترمرغ به گوشت گوساله شبیه است اما دو سوم چربی کمتری نسبت به آن دارد و به دلیل سطح کلسترول پایین و پروتئین و آهن بالا، گوشت این پرنده به عنوان یک جانشین رضایت‌بخش برای گوشت قرمز، خریداران زیادی را به خود جلب کرده است.

دیگر اعضای گوشت شترمرغ نیز از کیفیت بالایی برخوردارند، به خصوص جگر و قلب آن، ضمن این‌که برخی از قسمت‌های گردن آن دارای محبوبیت خاصی هستند.

گوشت شترمرغ عضلانی بوده و به راحتی از استخوان بافت رابط جدا می‌شود. اگرچه به خاطر طعم و رنگ قرمزش با گوشت گاو قابل مقایسه است، اما گوشت شترمرغ به تردی گوشت مرغ است و دارای فیبرهای ماهیچه‌ای کوتاه است.

طعم خاص وقابل تشخیص دارد و در مقایسه با انواع گوشت‌ها هضم ‌پذیر و نرم‌تر است و احتیاج به زمان پخت بالایی ندارد. همچنین به خاطر مزه خاصش احتیاجی به آماده‌سازی و افزودن ادویه‌های تند ندارد.
این گوشت ها را از برخی فروشگاه های زنجیره ای می توان خریداری نمود.
 

رفع خواب رفتگی

 مصرف گوشت شترمرغ به افرادی که دچار اضافه وزن هستند، برای فلج، سستی و خواب رفتن اعضا، درد مفاصل، سیاتیک، نقرس و بیماری های سرد رحمی مفید است

 گوشت شتر مرغ  از بین برنده بادها در بدن است.

 این گوشت خوشمزه برای فلج، سستی و خواب رفتن اعضا، درد مفاصل، سیاتیک، نقرس، استسقا و بیماری های سرد رحمی مفید است.

منبع: الو دکتر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
    5 1
    قیمتش؟
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
      1 0
      ارزونتر از گوشت گاو و گوسفنده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس